Ik dacht ook steeds dat ik het zou doen. Nu toch besloten om eerst de combinatietest te doen (deze krijg ik vergoed). Dit zou samen zijn met een uitgebreide medische echo in 't ziekenhuis, dus als dat goed is, dan laat ik 't daarbij. En anders alsnog de NIPT test ipv een vruchtwaterpunctie. De NIPT test is toch ook 99% betrouwbaar? Dan heb je dus ook een kans van 1 op 100 dat de uitslag niet klopt en je toch een kindje met een afwijking krijgt.
Ik kende die test nog helemaal niet! Maar lees nu dat ze er in Nederland nogal moeilijk over doen en dat het nog niet helemaal is goedgekeurd.. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen geen van deze testen gedaan, omdat ik de zwangerschappen niet zou afbreken als ik wist dat het down zou hebben. Nu ben ik bijna 32 en kom ik dichter bij de leeftijd met verhoogde kans op een afwijking. Misschien wil ik het dan wel gaan testen, maar meer dat wij bij een afwijking hierop (zover dat kan) kunnen voorbereiden. Dus, @ Floortje27 ben erg benieuwd of/waar en wanneer je het gaat doen?! Succes in ieder geval.
ik heb de nipt in antwerpen laten doen en ben eindelijk echt gerust na maanden angst en onzekerheid over allerlei dingetjes....als je het geld kan missen,waarom niet?
Wij hebben de nipt test in antwerpen laten doen. Tot 2x toe is deze mislukt. Maar hebben de 700 euro wel terug gekregen.
Ik ga morgen naar Antwerpen voor de nipt. onze meisjes hebben echodense darmen en we willen dit graag verder laten onderzoeken. ik kon vanmorgen terecht voor een vwp, maar wil het risico toch niet nemen. Helaas hebben we bij de nipt alleen zekerheid als er geen afwijking wordt gevonden. Want als dit wel zo is, weten we niet of dit bij 1 of bij allebei de kindjes is....