Ik ben nu 14 weken zwanger. Gisteren hadden we een echo en kindje doet het hartstikke goed. Echoscopist was ook heel positief, maar op het eind vroeg hij opeens of ik bloedverlies heb gehad. Hij zag namelijk een klein beetje bloed (?) in mijn baarmoeder zitten. Hij zei dat het vaker voorkomt en niets ernstigs is, maar dat ik spotting zou kunnen zien. Ik heb gelukkig verder geen bloed verloren en ook geen last ervan, maar nu een dag later vind ik het toch best een beetje een rot idee of zo. Hij was ook heel kort van stof dus weet ook niet of ik het rustig aan moet doen, of dat dat niets uitmaakt. Iemand van jullie hier ervaring mee? Ik heb al twee eerdere echo’s gehad en daar werd er niets over een bloeding gezegd. Alvast bedankt.
Je hoeft je geen zorgen te maken, er kunnen altijd wat vaatjes knappen oid. Ik heb zelf met 5,5wkn wat bloed verloren, de arts heeft toen nog met 7wkn gekeken voor een oorzaak maar kon niks vinden. Ik ben toen wel gewaarschuwd dat er nog plekjes te zien waren met bloed dus dat ik opnieuw kon gaan bloeden. Zie het dus als een geruststelling dat als je nu wat bloed ziet het gewoon daar van kan komen en niet meteen wat ernstig is!
Bedankt voor je reactie @Littlegirl1989! Moest jij het rustig aan doen of werd daar niets over gezegd? Bij mij in elk geval niet.
ik bloed al vanaf 4 dpo , soms paar dagen niet en dan ineens weer bruin, rood of roze.. zeker bij inspanning of als ik moeite heb met nr. 2 dan kan ik de donder opzeggen dat ik weer vloei.. gisteren een klap van een client tegen mijn buik gehad.. gisteren best veel bloed verloren en momenteel nog wat bruinverlies (neemt nu eindelijk af), maar onzeker wordt je er wel door.. Met de kleine is het wel goed volgens mij, vanmorgen even geluisterd met een doppler en vond en hoorde een mooi en krachtig hartje voorbij komen Eigenlijk zou ik de vk ervoor moeten bellen maar durf niet.. Zeker nu ik hartje gehoord heb thuis...
Jeetje, dat klinkt echt niet fijn, een klap op je buik. Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Ik zou toch de vk even bellen en overleggen. Hoe moeilijk ook. @TS, geen ervaring, maar heb het wel vaker gehoord. Mocht je gaan bloeden, dan weet je ook waar het vandaan kan komen.
@Littlegirl1989 Oke fijn! @Springboon Dat klinkt wel heel heftig! Ik begrijp dat je dat wel spannend vindt zeg. @Diazz Ik denk dat ik me er maar wat minder zorgen over ga maken, ik lees het nu ook wat vaker ja.
Beide zwangerschappen een hematoom gehad wat bloedingen veroorzaakte.... laatste zwangerschap 3x en heftig! Heftiger dan een menstruatie. Ook hier alles goed gekomen
Ik heb ook n bloeding in de baarmoeder. Gelukkig niet bij het kindje .en ook bloed verloren rond 9 de week. Oud bloed . Met de echo rond 7 weken .zagen ze wel n 2de vruchtzak .alleen geen kloppend hartje .vk kon me niet zeggen waar het van kwam. Maar hoef de me geen zorgen te maken.hoefde ook niet rustig aan te doen.ben nu 16wk zwanger
Als je je zorgen maakt moet je niet alleen de angelsound geloven. De vk kan beter horen of het hartje klopt zoals het zou moeten kloppen.
na 3 zwangerschappen weet ik 'gelukkig' wel hoe het hoort te kloppen/en heb ik het laten nachecken.. verlies nog wat oud bloed maar met de kleine is alles goed gelukkig
Ik ben onder behandeing bij de gynaecoloog en had tussen de 10 en 20 wk ook een klein beetje bloedverlies, bijna niks. Het kan gewoon een adertje zijn dat gesprongen is en is onschuldig. En dat kon hij ook zien op de echo.
Hier van week 11 tot 23 fors bloed verlies gehad, had een flinke bloeding onder het kindje zitten.. ( was met 11 weken ong 3x zo groot als het kindje) bij mij kon het alle kanten op gaan en was het afwachten en vooral rust nemen.. Het is spannend geweest maar hij is gezond geboren met 37 weken. Het hematoom is bij mij ook nooit weg h Gegaan ik kon het na de geboorte dus ook zien in de placenta het was echt een soort gezwel ofzo. Met een klein bloed plekje zou ik me niet zo een zorgen maken.