Hoe weet je wanneer baby indaalt?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Oliviastress, Jul 9, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

Nov 27, 2022
    247
    92
    28
    Female
    Hallo

ik ben 25 weken zwanger en heb een verkorte baarmoederhals. Nu vind ik dat de baby wel enorm laag voelt en men buik heel erg laag zit. Druk ook onderaan.
    weet iemand hoe je weet als de baby ingedaald is ? misschien droom ik het door teveel na te denken.
    (eerste zwangerschap)

2. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Hoi, misschien een idee voor jou om je aan te sluiten bij je groepje waar je al vragen kunt stellen ipv per vraag een los topic te openen? Je verloskundige of gynaecoloog kan voelen of je baby is ingedaald, dus zou de vraag aan hem of haar stellen, zeker gezien jouw situatie. In een normale situatie gebeurt dit over het algemeen in het derde trimester.

Zuul and WWJD like this.
  3. WWJD

WWJD Niet meer actief

Dit inderdaad. Hier daalden ze 3e trimester in zo tussen 32 en 39 weken. Wat voelde als messteken in je vagina.

4. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

Nov 27, 2022
    247
    92
    28
    Female
    Oei is het niet gepast om een topic te openen? Ik heb denkik teveel tijd om na te denken en durf niet constant te vragen aan de gynecoloog. Dacht deze groepen er waren ervoor
    Excuses

5. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Juist daar is je gynaecoloog voor. Je schrijft niet in een groep, je maakt voor elke vraag een los topic aan. Vandaar mijn suggestie om in een groep mee te schrijven met zwangere dames om ervaringen uit te wisselen. Dan krijg je ook meer reacties.

6. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

Nov 27, 2022
    247
    92
    28
    Female
    Aaah oke , sorry had geen idee ik het misdeed

7. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,712
    7,193
    113
    Female
    Doe je ook niet hoor. Alleen voor specifieke vragen in een groep schrijven is juist niet zo handig. Je krijgt inderdaad wel antwoord op vragen als je al een soort vaste schrijver bent in zo'n groepje. Als je specifieke vragen hebt, zou ik ze wel in een los topic stellen. Als de vragen aan elkaar gerelateerd zijn, is 1 topic van jezelf evt een optie.

Oliviastress likes this.
  8. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

Nov 27, 2022
    247
    92
    28
    Female
    Oh dankjewel voor je hulp. Ik ben zo onhandig met deze site. Altijd blij als ik een lieve reactie krijg van jou. Was al eerder zo. Bedankt!

JupitR likes this.
  9. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,676
    6,572
    113
    Female
    Indalen gebeurde hier pas na de 40 weken. Felle steken in bekken en ineens moeilijker kunnen lopen, toen lag de baby echt 'vast'.

10. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,712
    7,193
    113
    Female
    Geen probleem hoor ;)

Qua indalen denk ik dat je het wel kunt voelen. Het wordt vaak omschreven als het voelen dat er iets klem zit tussen het bekken en soms - een beetje overdreven - dat het hoofdje tussen iemands knieën voelt te zitten. Ik dacht vandaag ook te voelen dat ze ingedaald is, ivm een klemmende/stekende pijn onderin. Maar het is ook weer weggetrokken, dus ik weet het eigenlijk niet. Morgen weer controle, dus ik zal het dan wel horen.

Oliviastress likes this.
  11. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

Nov 27, 2022
    247
    92
    28
    Female
    Ben benieuwd. Laat je iets weten? Hoever ben je ?

12. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,712
    7,193
    113
    Female
    Zal ik doen! 37 weken vandaag :)

Oliviastress likes this.
  13. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,712
    7,193
    113
    Female
    Ze is inderdaad nog niet helemaal ingedaald hier. Heb jij binnenkort controle dat je het na kunt vragen?

14. Oliviastress

Oliviastress Actief lid

Nov 27, 2022
    247
    92
    28
    Female
    Maandag om 16:30 u
    Aaah nog eventjes dus voor jou. Lukt het nog?

15. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,712
    7,193
    113
    Female
    Ah, dat is wel te overzien!

Inderdaad nog maar even hier. Gaat best aardig. Ik hoop wel binnen 2 weken te bevallen ;)

Share This Page