Paard rijden en net zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fionaaa, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    Ik heb een vraagje misschien lekker suf maar ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben. nu 5 weken en 2dagen.

Nu is mijn vraag is paardrijde. Risico vol?
    Ik heb een rustig paard doet geen gekke dingen ofzo.

Ik mag volgende week mee doen aan de sinterklaas intocht van amsterdam te paard dus en als zwarte piet.
    Ik heb al ja gezegt maar nu zegt een vriendin die het al weet, zou je dat wel doen....?
    Het maakt mij onzeker, wat denken jullie?

2. Vlindertje2013

Vlindertje2013 Actief lid

21 okt 2013
    120
    0
    0
    Ik zelf rij geen paard meer sins ik weet dat ik zwanger ben. Het lijkt me niet erg goed in draf en of gelop. Maar nu hoorde ik weer dat er mensen zijn die tot hun einde toe gewoon gereden hebben. Ik denk dat het miss ook een vraag is die beter past bij een verloskundige of het kwaad kan ja of nee.

Ja de intocht.. In stap lijkt het me persoonlijk weinig kwaad te kunnen. Maar er kan natuurlijk van alles gebeuren. Kinderen die wild zijn.. pepernoten die rond vliegen. Wat als je paard schrikt, en jij valt er vanaf? Ik denk dat je vooral zelf héél goed moet na denken wat je wilt.. ik zelf zou geen risico nemen.

3. Lolabats

Lolabats Nieuw lid

27 okt 2013
    2
    0
    0
    Hey gefeliciteerd met je zwangerschap! ! Ik rij zelf ook paard vandaag nog over gehad met de verloskundige die zij wat ik al wist; je mag zolang rijden als dat je je er zelf nog goed bij voelt. Ik zij al snap het risico je kan er van af vallen maar ik struikel nog eerder over een stoeprand als dat ik van mijn paard af val. Maar ik ga het ook niet op zoeken, net heerlijk gereden maar niet gedraafd in de te natte berm kans dat hij uit glijd is groter...... dus rijden ja natuurlijk! Maar dat sinterklaas feest zou ik niet doen tenzij je paard het elk jaar doet en het helemaal gewend is maar het risico is Veel groter dat zou ik niet op zoeken.

Succes gr

4. Ukkies

Ukkies Lid

13 jun 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van mijn verloskundige mocht ik rijden zolang ik wilde. Ze zei het wordt vanzelf niet fijn meer.
    Tot 12 weken zit je kindje nog achter je schaambot, heel goed beschermt nog.

Ik heb bij de eerste tot 28 weken gereden en bij de tweede tot 26 weken.
    Daarna vond ik mijn buik te dik worden en dus het risico met vallen te groot.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja hoor mag gewoon. Ik heb zelf helaas een flinke stap terug moeten doen vanaf de 11 weken. Mijn buik groeit enorm snel, met flinke bandenpijn en harde buiken als gevolg. Dit wordt erger met rijden, dus moet er echt mee uitkijken. Maar ik stap ook nog 2x in de week op mijn knollie voor een rustig ritje hoor! Wel gestopt met concoursen en springen. Dat trek ik gewoon niet. Met 10 weken de laatste wedstrijden gereden. Trainen doe ik hem nu vooral aan de longe, en rijden is dan puur even voor mijn eigen gevoel :D

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Lekker doen , rij hier nog steeds :)

7. Nancy81

Nancy81 Actief lid

31 aug 2011
    151
    0
    0
    Meid, lekker rijden zo lang jij je er goed bij voelt. Heb vanavond zelf nog heerlijk ontspannen gereden mn paardje. Was ook gelijk het afscheidsritje voor deze zwangerschap maar ik stop nu met een heel goed gevoel. Dat gun ik jou ook!

8. Nancy81

Nancy81 Actief lid

31 aug 2011
    151
    0
    0
    En natuurlijk: van harte met je zwangerschap!!

9. Puggie

Puggie Actief lid

25 apr 2013
    388
    0
    0
    Lekker doen 😄 de intocht zou ik skippen. Aan de andere kant, het zit nu nog zo erg beschermd dat mocht je vallen er amper kans is dat je kindje er last van heeft. Toch zou ik dat persoonlijk niet doen. Ik rij zelf lekker door totdat het niet meer goed voelt. Mijn verloskundige vind het juist super.....

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn paard is 21. Maar vanaf het moment van positieve testen gaat het rijverbod in, gegeven door mijn man ;)

En dat doe ik dus echt niet meer. De weg naar onze kinderen is mega lang geweest en ik wil niets riskeren. Ook al kan het zeker nog.

Daarbij had ik bij mijn zoontje gelijk vanaf week 11 erge bi, dus kon al amper bewegen in bed of opstaan, laat staan op een paard klimmen ;)

Maar het kan en mag allemaal gewoon hoor..dus doe wat jouw gevoel zegt.

Wel was ik erg geschrokken bij mijn zoontje toen ik ze (heb er 2 shetters bij) op de wei zette en ik tussen de heren in kwam en de klappen op ving, eerst op mijn arm, toen op mijn heup richting buik....ben toen echt heel bang geweest..gelukkig werd zoontje toen flink actief maar ik moest het wel goed in de gaten houden van de verlos.

11. Ukkies

Ukkies Lid

13 jun 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh even tussendoor off topic.. heb je vaak voorbij zien komen ook nog met je andere naam maar wat bijzonder dat je weer zwanger bent. Gefeliciteerd!

12. vivvv

vivvv Actief lid

14 jun 2013
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een wat verlate reactie maarre ik ben 27weken zwanger en rijd mijn beide paarden nog. Ik train wel iets rustiger dan normaal maar ik train ook gewoon de galop. Rond 15 weken ofzo had ik weleens wat last van mijn banden, maar nu helemaal niet meer. Zit wel in verlichte zit soms hoor als ik tempo's wssel (rijd western)
    Met mijn brave paard ga ik ook gewoon nog n uurtje het bos in.
    Enige waar ik moeite mee heb is afstappen haha

13. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    ok goed om te lezen daar ga ik voor :D
    ik ben gisteren ook gewoon naar amsterdam geweest mee gereden met de intocht van sinterklaas het was zooooo tof!

14. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier tot 21 weken gereden op een braaf paard. jong net zadelmak paard laten staan vanaf 10 weken. ik zou zelf niet meer meedoen met een optocht.

Deel Deze Pagina