Voor kerst moet ik een amuse maken. Ik wil het lekker sjiek en er mag géén vis (lust schoonzusje niet) of rauw vlees/kaas (zusje is zwanger) inzitten. Iemand tips/ideeën? Bedankt, J. PS: als dit niet mag, of verkeerd staat, doe hem dan maar dicht hoor....
Ik weet niet of je koude of warme amuses wil maken? Wat het hier altijd ERG goed doet zijn gevulde champignons! Gevukde champignons: - Grote champignons - Kruidenboter - Rode pesto - Plakjes jonge kaas Je snijd het steeltje van de champignon. Deze bewaar je om er later op terug te zetten, maar snijd het aller onderste er vanaf. Hol de champignon voorzichtig een beetje uit. Doe er een theelepeltje kruidenboter in en een klein beetje (half theelepeltje) rode pesto. Druk het steeltje weer in het midden, en leg er een klein stukje kaas overheen, zodat het afgedekt is. Doe dit met alle champignons. Wij zetten ze altijd ongeveer 15-20 minuten in de oven, op ongeveer 180 graden. (we doen altijd maar wat, maar het word altijd heeerlijk!)
een luxe soepstengel, aan het uiteinde een overheerlijke ham rollen, parma of cerano... en dat besprenkelen met een lekkere honing.. simpel maar altijd erg lekker
zag deze van de week op tv bij "wie is de chef" en die leek me ontzettend lekker. helaas is carpaccio rauw vlees maar je zou voor je zus kipfilet of een lekkere hamsoort kunnen gebruiken Ruccola-sla Pijnboompitjes geroosterd Zontomaatjes Balsamico Overjarige kaas 150 gram carpaccio ijsbolletjesschep Leg de carpaccio dakpansgewijs in de ijsschep. (laat een beetje overhangen om aan de bovenkant dicht te vouwen) Snijd de ruccola fijn en voeg wat fijn gehakte zontomaatjes, geroosterde pijnboompitjes, overjarige kaas en balsamico toe. Doe de vulling in de ijsschep en vouw de overhangende carpaccio plakjes dicht. Plaats het bolletje om op het bord en garneer deze af met wat balsamico en een toefje basilicum.
probeer de zoekfunctie eens en tikt dan in uhmmmm jah hapjes ofzo. als ik het me goed herinneren hebik er ooit een topic over gestart waar er heel veel bijelkaar stonden....
ik heb even voor je gezocht maar vind dat topic niet zo 123 maar als je tapas of hartige hapjes ofzo intikt kom je wel vanalles tegen hopelijk krijgen we op het nieuwe forum weer een fijne zoekfunctie zodat je zulke dingen beter kan vinden!
Klinkt erg lekker. Wij krijgen bij mijn schoonouders vaak een garnalen cocktail. Maar goed je wil geen vis. Je kunt misschien iets doen met een kwarteleitje. Of kippenlever.