Hoi, Wij hebben in onze auto airco, maar sinds we weten dat ik zwanger ben gebruiken we 'm niet als ik in de auto zit. Dus met het warme weer gooien we de ramen open, ookal helpt dit helaas niet echt veel. Maar hoe slecht is een airco eigenlijk tijdens de zwangerschap? Kan dit veel kwaad of is het idd beter om de airco tijdens de zwangerschap (en met je kindje in de auto) niet te gebruiken? Groetjes!
lekker de airco aan! en als je om de 1 of andere reden het idee hebt dat het niet goed is, zet hem dan aan tot je auto redelijk afgekoelt is en daarna weer uit. Maar die hitte is ook niet zo goed voor je zou ik denken ! Daar wordt je nog eens beroerd van ook.
Ik heb altijd begrepen dat er gevaarlijke stoffen in een airco zitten. Ken helaas ook een kindje dat door een airco een virus heeft opgelopen die zijn hart aantaste. Maar als niemand er ooit van gehoord heeft, dan zal het wel meevallen toch?
Als de airco zo slecht zou zijn, dan zouden zwangere vrouwen ook niet meer in een supermarkt of ziekenhuis mogen werken. Veel kantoorgebouwen hebben ook airco en ga zo maar door. Je kan je kindje helaas niet altijd tegen ziekte beschermen, maar in een hete auto zitten lijkt me inderdaad slechter voor jou of je kindje dan lekker de airco aan te zetten.
Waarom de airco slecht voor je is: Veel mensen zetten met dit hete weer dat ding op vriezen, als je dan buiten komt, dan krijg je een gigantische klap in je gezicht. De tempratuurverschil is dan te groot en heb je kans ziek/verkouden te worden. Dat is de enigste reden dat het slecht voor je kans zijn. Gewoon net (bv 5 min) voordat je thuis komt, je airco alvast uitzetten. Gevaarlijke stoffen in airco? Lijkt me niet, airco zorgt er alleen voor dat de luchtvochtigheid in de auto minder wordt, waardoor het kouder wordt. Wij hebben met Sasha nooit de airco aanstaan in de auto (pfff puf puf met dat hete weer) Omdat ik gewoon niet wil dat ze verkouden wordt, die kleintjes hebben nog niet zoveel weerstand. Vind het dan wel zielig.
zolang je het temperatuurverschil met buiten niet te groot laat zijn lijkt het me geen kwaad kunnen. Ik heb de airco eigenlijk nooit kouder dan 22 graden staan, gewoon kamertemperatuur. Is het nou over de 30 graden buiten dan zet ik hem op 24 graden. En straks met het kleintje... eigenlijk nog niet over nagedacht, toch wel handig zo'n forum om je nog even over dingen na te laten denken!
Tjeesus, als je denkt dat je alle gekkigheid hebt gehad, krijg je dit. Totale onzin, lekker de airco aan dus!
Dat van het warmteverschil klopt wel dat dit even heel vervelend is. Ik ben er echter nog nooit ziek van geworden. Wel een keer van m'n stokkie gegaan toen ik uit de airco auto kwam en de hete Italiaanse zon instapte. Lag opeens naast de auto haha. Maar dat is dus de tik die je kan krijgen van het temperatuurverschil. Maar dat er ziektes ofzo in de lucht van de airco zit... Ik werk in een ziekenhuis, dan had ik toch echt allang kassie wijle geweest denk ik.
Mag hoor, zolang het verschil met buiten maar niet meer dan 7 graden is, maar dat is vooral voor jezelf zodat je geen klap krijgt als je uitstapt. Wij gaan juist altijd met mijn auto omdat ik het zonder airco echt niet volhoud. Ik rij elke dag 2 uur naar me werk en ik sta dan vaak 1,5 uur in de file, en met 33 graden gaat mooi de airco aan hoor! Anders kan je ook nooit meer winkelen, werken etc. Ik heb zelfs airco in mn huis omdat ik anders in de nacht met die hitte echt NIET kan slapen.
Niet helemaal waar. http://www.allesoverairconditioning.nl/ ... oning.html In de auto moet de airco eens per 1,5 jaar ook vervangen worden, het gas vd airco dan, omdat er anders wel degelijk gevaarlijke stoffen vrij kunnen komen.
Ja maar dat temp. verschil dat geld voor iedereen.. ik ben ook wel eens van mn stok gegaan toen in t in de auto lekker koel was en buiten te warm.. Onzin topic, beter sluiten ze deze!
Dat virus dat dat kindje heeft opgelopen lijkt me eerder komen door temperatuurverschil. Van gevaarlijke stoffen krijg je geen virus: een virus bestaan uit bacterieen... En die krijgen vaak vrij spel als je verkouden wordt... Voor mij geldt ook, (we zijn op dit moment druk aan het rondkijken voor een auto) dat de airco mooi aangaat straks. Ik werk als ambulant hulpverlener en reis 1500 km per maand. Nu nog met OV, straks dus met de auto, want met een dikke zwangere buik die kilometers nog met OV doen zie ik niet zitten... Dus straks lekker de airco aan en met ons kleintje erbij ook hoor! Gewoon niet te koud zetten, (anders zit je trouwens toch te bevriezen in je auto, als je op dat hele warme gekleed bent). En die tip van 5 minuten voor je er bent de airco uit, is wel een handige, Kun je vast wennen...
Ik ben ook op zoek naar een andere auto MET airco, juist speciaal voor de kleine. Vind het zielig voor die ukkies die in zo´n oven moeten zitten (wat ik zelf al bijna niet trek). Natuurlijk houd ik wel rekening met het temperatuurverschil om ¨een klap¨ te voorkomen.
nog nooit van gehoord, ik zet wel altijd de airco uit als ik bijna op mijn bestemming ben en doe dan het raampje open zodat je geen 'klap' krijgt maar dat deed ik hiervoor ook al...
een airco heeft geen gevaarlijke stoffen die deze uitblaast. Het princiepe van een airco is dat ie de lucht van binnen pakt dat gaat door het systeem heen waardoor de lucht wordt afgekoeld en blaast deze lucht weer terug. Als je de airco op 1 of 2 graden koeler zet dan de buitenlucht heb je er een prima systeem aan. man is airco monteur