Tobe is vanaf het begin al een spugend kindje geweest. Toen hij net was geboren en nog borstvoeding kreeg, kwam het er echt met grote bogen uit. Sinds hij flesvoeding krijgt en we daardoor nutriton kunnen toevoegen, was het eigenlijk zo goed als over. Alleen... nu met de bijvoeding komt het weer terug. Tot nu toe is brood er standaard uitgekomen (hij wil het ook niet meer... gaat al kokhalzen als ik het voor hem houdt... zou dat van het spugen kunnen komen?), water met diksap komt er ook weer uit en regelmatig komt er een lading fruit of avondeten naar boven. Daarbij is ie nu ook weer meer gaan spugen na zijn flesvoeding. Ik kan hem zeker een uur na zijn voeding niet op zijn speelkleed leggen want meneer draait zich op zijn buik en hop, er komt weer een hele lading uit. Hij heeft er zelf overigens geen last van, maar dat speelkleed kan ik straks weggooien (het ding kan volgens mij niet in de wasmachine...) en ik durf hem dus ook niet meer neer te leggen na een voeding. Kinderen groeien neem ik aan hier overheen?? Maar hoe lang kan dat duren? Hoe ging dat bij jullie kindjes?
isa spuugde ook, welliswaar geen bogen, maar de hele dag liep er voeding uit haar mond.. Dus ik weet wel hoe erg dit kan zijn, 't is gewoon irritant! Alles stinkt de hele dag en je kindje en jezelf zitten de hele dag onder de vlekken blegh... Maar.. met 4 maanden zijn wij begonnen met de bijvoeding en toen werd het al snel minder. Ook de rijstebloem in de fles zorgde ervoor dat het minder omhoog kwam. Omdat jouw Tobe al 6 maanden is, vraag ik me af of er al eens gekeken is naar een evt lichamelijke oorzaak? hoeft helemaal niet te zijn hoor! onze fysio zei dat als het met de bijvoeding niet overging, het waarschijnlijk wel overging als ze meer zaten overdag. Ik weet niet wat het cb ervan zegt? succes ermee iig!!!
Ik zet Anaïs na iedere voeding in d'r wipstoel. Als ik dat niet doe en ze op d'r buik draait dan is het hier ook spugen geblazen. Hier is ook reflux vastgesteld en ik merk dat vooral de bezoekjes aan de osteopaat effect hebben. Volgens de kinderarts zijn ze er doorgaans met een jaar over heen gegroeid.
Oke dan wachten we het maar gewoon af Hier wordt het trouwens dus juist erger met rijstebloem en bijvoeding. Maar onderhand kan ik hem wel de hele dag in de wipstoel zetten omdat ie anders gaat spugen... En inderdaad, je ruikt het echt de hele dag.
bij ons heeft het geduurd tot hij ongeveer 13 maanden was. Vanaf 11 maanden was het al wel een stuk minder, maar nog niet over. Hier ook nooit laten onderzoeken omdat Liam er niet heel veel last van had en hij gewoon goed groeide. Maar vervelend is het wel.... Ook dat je de hele dag tegen (vreemde) mensen moet uitleggen dat het een "spuger" is.
Geef je potjes voeding of maak je het zelf? Schijnt ook nog wel uit te maken. Hier geen rijstebloem maar AR voeding. Als ik van de 6 schepjes 4 AR & 2 normale Nutrilon geef gaat ze flink spugen. Met alleen AR voeding is dat veel minder.
Hier ook een spugend kindje.. maar dat weet je wel.. Ik heb het bij het CB gevraagt en die zei dat het kwam doordat ze meer gingen bewegen en dat het dus niet erg was zolang ze maar goed zou groeien.. Maar goed, wel vervelend voor ons als mama's! Wat je er tegen moet doen?! Ik heb geen idee het moet denk ik vanzelf overgaan, en rechtop laten zitten helpt dat niet een beetje? wij moeten toch ook uitbuiken
Ik maak zelf de bijvoeding. Pureer het dus. Ik denk dat het met de potjes erger kan zijn? Die zijn in ieder geval een stukje dunner dan het eten wat ik maak. Maar dat maakt dus niets uit... Ik geef 's ochtends rijstebloem omdat ie het anders niet volhoudt tot zijn volgende voeding. Vanwege de rijstebloem kan ik er minder nutriton doorheen doen omdat ie het anders niet binnen krijgt (gebruik al een papspeen). Met nutriton is het over, maar ik kan dus echt niet minderen. Maar zou het kunnen dat hij zijn brood niet moet vanwege het spugen (omdat dat er iedere keer uit is gekomen)? Ik heb hem vandaag (nadat ik het een week had laten zitten) weer geprobeerd door hem een stukje te geven wat ie zelf zou kunnen eten. Maar hij moest het echt niet. Daarna een rijstwafel gegeven en dat ging er wel in als koek.
Mijn zoontje spuugde tot 8 maanden. Wel iets minder dan jouw zoontje, maar na elke voeding, soms ook uren na de voeding, kwam er iets uit, Vaste voeding (geen potjes,zelf gemaakt) kwam er ook regelmatig uit. Wat dat betreft maakte vaste voeding echt geen verschil hier. Het was overigens van 1 op andere dag helemaal over.
@ taliaa: oh ja, was ik nog vergeten op te antwoorden. ik heb het niet laten onderzoeken omdat hij er verder geen last van heeft en gewoon goed groeit. Op zich blijft het spugen nu ook binnen de perken, behalve als hij brood blijft weigeren en het er volledig uit blijft gooien. Maar goed, hij hoeft het nog niet te hebben dus ik kijk het nog een paar weken aan...
Het schijnt dat ze inderdaad met potjes meer spugen. Heb je al eens bambix geprobeerd? Of ander brood? Of sowieso granen? Lastig is het. Hier is het vooral de flesvoeding(incl d'r pap) wat regelmatig terug komt. Gelukkig blijft de vaste voeding erin. succes meid!
Mijn zoontje heeft ook altijd gespuugd, vaste voeding, flesvoeding, maakte allemaal niet uit. Hij groeide goed en had er geen last van. Hier was het met 10 maanden ineens over. Maar het kan wel tot 1 jaar duren, soms nog langer. Ik zou de boterham even laten zitten en pap geven of een bruin broodje. dat ziet er weer anders uit. Hij heeft onthouden dat brood hem toen niet lekker zat. Diksap kun je overigens ook indikken met nutriton.
Nathan spuugt ook regelmatig. Net haalde ik hem bijna 2 uur nadat hij pap gehad had uit bed en kwam er weer wat omhoog. Meestal slikt hij het weer door (bah...) Na zijn warm eten spuugt nathan ook meestal wel wat en ook na zijn flessen. Het zijn geen hele grote hoeveelheden en hij heeft er volgens mij geen last van.
Hier gewoon bijvoeding uit potje! Zelf gemaakt wil ze niet.. misschien vind ze dat mama slecht kan koken Ik had een broodje met smeerkaas, maar kreeg ik ook terug! Broodje Jam gaat er wel in, al iets anders op brood geprobeerd? Je geeft nu toch ook nummer 2? Ik heb vanmiddag zonder BPM geprobeerd en volgens mij heeft ze niet gespuugt!! APLAUS! Ze krijgt nu smorgens fijne granen ofzo, vanaf 6 maanden ipv rijstebloem en ik doe daar ook geen BPM in en dat krijg ik ook niet terug.. Het is echt proberen hoor.. Tenminste zo is mijn ervaring..
Ik minder regelmatig de aantal scheppen nutriton om uit te proberen of het inmiddels al beter gaat, maar dat is dus niet zo. Met 1 schep minder gaat ie direct meer spugen. Rijstebloem werkt hier ook niet tegen het spugen. En ander beleg op brood heb ik ook geprobeerd maar hij wil brood uberhaupt niet meer in zijn mond. Wat er ook op zit... Naja, ik probeer het over een week wel weer...?
De aanhouder wint meid! (zeggen ze!) Oh ik ben nummer 2 gaan geven en de BPM ook gaan afbouwen.. van 7 zat ik gister nog op 3 en nu vandaag op niets.. En granen al geprobeerd? ook van het zelfde merk als de rijstebloem! En broodje over een weekje, ja doe maar Hij gaat het vanzelf eten als ie trek heeft, en verder eet ie goed toch?
@Merle, Joey was een hevig refluxkindje. Met 11 mnd was hij van de Nutriton en medicijnen af. Fruit kwam er ook altijd met bogen uit totdat ik het indikte met Nutriton. 4 scheppen per 100 gram. 5 min laten staan en dan was het goed ingedikt. Het is nog heel even volhouden meis, maar uiteindelijk is het over een paar maandjes over!
Onze Ebbie is ook een echt spuger. We zijn nu sinds een weekje ook een beetje aan het bijvoeden met een geprakt banaantje en een gekookt worteltje. Dat komt ook een beetje omhoog. Ebbie lijkt er verder ook weinig last van te hebben, ze groeit goed en is heel vrolijk. Alleen jammer dat haar kleertjes altijd zo vies zijn. Maar ja, het schijnt vanzelf ooit over te gaan.
mijn meisje was ook zo'n spuger dat is overgegaan na 8 maanden. ik doe nu niets meer door de melk ze is nu 10 maanden. Ik gaf wel potjes maar dan vaak alleen van olvarit en het liefst met aardappel want die zijn dikker. Ik werd helemaal gek van dat gespuug, zo vervelend als ik die vieze worstelvlekken niet uit dr kleertjes kreeg!!
Hoi! Hier ook met ongeveer 9 maanden van het spugen af, geef nog wel voeding met Johannesbroodpitmeel en dat gaat goed. Sinds Simon kan zitten en in de kinderstoel eet gaat het goed. Geen medicijnen meer soms een mondje terug maar geloof me! Het wordt beter! Succes!