Mijn zoontje is bijna 3 maanden en ik vind dat hij vrij weinig drinkt. Vind ik dan he. Ik kan het niet afmeten natuurlijk en hij groeit als kool. Het is echt een lekker klein dikzakje. Dit is zijn schema nu ongeveer. Ik zou het fijn vinden als jullie hier even naar willen kijken. 7.30 bv 11.30 bv 14.30 bv 17.30 bv 20 uur bv Hij zit dus op 5 voedingen. Meer krijg ik er ook echt niet in. En hij slaapt dus door tot de volgende ochtend 7 uur-half 8. Wakker maken heeft ook geen zin want dan drinkt hij vrijwel niks. Vanochtend werd ik zelf om 5 uur wakker met gigantisch pijnlijke borsten dus ik hoopte maar dat hij snel wakker werd. Om 7 uur werd ons dochtertje wakker en toen knapte ik bijna uit elkaar. Ik heb 'm toen dus wel wakker gemaakt maar hij dronk maar een heel klein beetje en viel daarna als een blok weer in slaap. Ik ga zo even weg dus de voeding van 11.30 kan ik nu niet zelf geven en heb net even afgekolfd. Ik kolfde 180 cc. Ons zoontje slaapt al een tijdje door. Van 22.00 tot 6 a 7.00 uur. Maar nu slaapt hij dus nog langer door. Er zullen toch wel meer kindjes zijn die al zolang doorslapen? Wanneer wennen je borsten daar dan eindelijk eens aan? Ik heb 's nachts alles doorweekt van de melk en dan heb ik ook nog eens 2 zoogcompressen in. Misschien doe ik iets verkeerd ofzo? Bij mijn dochtertje had ik toch niet zoveel melk. Iemand tips?
Mijn dochtertje slaapt niet zo lang door. Meestal 19.00 laatste voeding en dan om 4.30u weer. Ik kolf eigenlijk altijd even voor ik naar bed ga, dat scheelt hier al een hoop. Momenteel heb ik ook wat teveel melk doordat ze vorige week tijdens onze vakantie 3-4x per nacht kwam en 's avonds ook extra dronk. Ze drinkt nu 1 borst per voeding en dan heb ik steeds ook een beetje stuwing maar niet echt noemenswaardig.
Ik heb al sinds ik geloof dat Irem zo'n 2,5 maand is geen last meer van echte stuwing gehad. Lekken doe ik ook vrijwel niet meer. Maar Irem komt dan ook gerust nog 2 keer in de nacht. Alleen als ze een keer echt langer dan 8 uur slaapt ofzo krijg ik wel last.
Ik heb ook vrij lang gelekt, maar Thirza sliep niet zo lang achter elkaar, dus daar weinig last van dan... Maar ik kolfde wel elke ochtend 1 borst af, omdat ze enkel de andere leegdronk en ik anders ook plofte. Omdat ik vanaf bijna het begin last had van hyperlactatie, kolfte ik sowieso een hele tijd even af tot het er niet meer vanzelf uitspoot, voor ik Thirza liet drinken. Dat werd steeds wat minder, (hoefde steeds wat minder weg te kolven), en zodoende werd die stuwing/het lekken ook steeds iets minder. Misschien voor jou een idee?
Het is wel een idee om voor de nacht te kolfen en 's ochtends ook als hij maar 1 borst leegdrinkt maar eigenlijk moeten mijn borsten toch gewoon wennen aan zijn aanbod? Als ik ga kolfen dan blijft de melk natuurlijk komen en ik wil zo graag dat die melk ietsje minder wordt.
Ja, maar dan kun je het stapsgewijs afbouwen he? Je kolft dus niet leeg, maar enkel tot de grootste spanning eraf is, en dat zal op die manier steeds iets minder zijn... Ik kolfde hier in het begin 60-80 cc af voordat Thirza normaal kon drinken, zonder alles zo direct achter in d'r keel gespoten te krijgen, en dat werd steeds en stapjes zo'n 10 cc minder. Toen ik op 10-20 cc zat wat ik nog afkolfde, ben ik gestopt en kon Thirza de stroom zelf 'verwerken'.
Ik vermoed dat je gewoon nog even moet afwachten tot je lichaam zich weer goed aanpast aan het vraag en aanbod. Het enige wat je zou kunnen doen is alvast gaan kolven om bijv. 7 uur als je zoontje nog niet wakker is,zodat je de spanning kwijt bent en dan geef je die voeding zodra hij wakker wordt, dan heb je net een half uur/uur speling. Erg vervelend....ook dat lekken... Ik kon pas na dik 4 maanden zonder bh en zoogcompressen slapen... Succes!
en al die gekolfte melk dan lekker invriezen dan heb je zo een fijne voorraad voor een avondje uit of als je wellicht bent gestopt met zelf voeden..
oh en wat HEERLIJK voor je dat je zolang kunt slapen en snachts niet meer hoeft te voeden. dat moet echt fantastisch zijn!!! mijn zoon gaat rond 19.30 naar bed en word rond 7 uur wakker maar wil dan nog wel om 3.00 en 6.00 drinken en die nachten beginnen me behoorlijk op te breken..
Ja we hebben het daar echt zoooo erg mee getroffen. Maar ik vind eigenlijk dat we dat ook wel verdiend hebben Ons dochtertje wordt namelijk nog steeds wakker 's nachts en zij is nu 2,5. Toen ze babytje was was ze nachtenlang aan het omspoken. Nu gaat het heel goed hoor maar ze wordt nog wel regelmatig wakker 's nachts, 1 a 2 keer. Heel soms slaapt ze eens een nachtje door. Maar ons jongetje slaapt dus echt heerlijk. Sinds zijn geboorte had hij ook maar 1 nacht(borst)voeding nodig en hij sliep steeds wat langer door en nu dus al bijna het klokje rond. Ik hoop dat het zo blijft. Alleen door die ervaring met ons dochtertje ben ik nog steeds wat paniekerig en denk ik telkens "oh ik hoor 'm" haha. Dat blijft nog wel even zo denk ik. Dat van die ergste spanning er telkens afkolfen daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dat is opzich wel een goed idee ja. En zo steeds iets minder kolven. Voorraadje heb ik niet nodig want ik heb inmiddels al 8 volledige voeding in de vriezer staan doordat ik zoveel melk heb. Ook niet altijd leuk hoor Maar goed, ik mag niet klagen.
Wat heerlijk om te horen dat een tweede zo snel goed kan gaan slapen Dat geeft de burger moed! (Thirza slaapt ook nog steeds niet door en heeft hier echt heel erg gespookt 's nachts).
O ja, zonder bh en zoogkompressen slapen kan ik nog steeds niet. 't Gaat vaak goed maar ook wel eens niet.