te weinig gegroeid

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by bergje, Jun 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bergje

bergje Bekend lid

Dec 1, 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    vrijdag bij de verloskundige bleek dat mijn baarmoeder niet genoeg gegroeid was. 3 weken was dit ook al zo maar nu was het verschil og groter. Ik ben nu doorverwezen naar de gyneacoloog maar heb hie rmaandag ook een echo gehad omdt ik was doorverwezen in verband met long klachten... De groei is toen niet gemeten maar ik heb wel gevraagd of het kindje klein was. de gyn zei toen dat het er normaal uitzag. maar 4 dagen later dus weer zorgen...
    Volgende week krijg ik dan een groei echo, ik begin nu wel zorgen te maken wat als mijn kindje te klein is?? en wat kan ik eraan doen om de groei te bevorderen? ik werk nog gewoon hier is ook niets over gezegd. Behalve benauwdheid heb ik niet veel klachten, ben wel wat vermoeider geweest de afgelopen twee weken.
    MIjn kindje beweegt echt heel veel, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat!! mijn hele buik zie je dan bewegen.
    Ik was zelf nu de laatste controle ook niet aangekomen (een kilo afgevallen) in gewicht, maar in totaal al wel veel van 54 kilo naar 65...

wat kan ik doen om de groei te bevorderen?
    wat valt er te verwachten ls mijn kindje niet goed groeit?
    en als mijn kindje nou wel goed groeit en mijn baarmoeder niet?

ik ben nu bijna 30 weken zwanger...

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Er is nog weinig te zeggen tot dat de echo is gemaakt maar dan nog is het een groeischatting. Dat je je kindje goed voelt bewegen is een heel goed teken! Sommig vrouwen dragen gewoon heel bescheiden!
    Wat je waarschijnlijk als eerste moet gaan doen is minderen of zelfs stoppen met werken, rust is heel belangrijk voor de groei van je kindj. Jou gewicht zegt niets over het gewicht van je kindje ookal ben je een kilo afgevallen.
    Maar wacht eerst de echo af! misschien krijg je geen 8 ponder maar een 6 ponder, is toch ook een prachtig maatje en stress voor niets!

Imke

3. bergje

bergje Bekend lid

Dec 1, 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    Dank je wel voor je antwoord imke! ik verwacht eigenlijk ook geen 8 ponder....
    ik heb sinds een paar dagen meerdere keren per dag flinke steken onder in mijnbekken /buik waar normaal mijn baarmoedermond zit.., Het lijkt nu ook alsof het in mijn buik gevoelig is van binnen wanneer mijn kindje er tegenaan beweegd niet met schopjes maar meer met draaien...ik vrees dat ik het inderdaad toch wat rustiger aan moet gaan doen. Ik heb ook een vrij hectische baan, maar ben er eigenlijk nog niet aan toe om te stoppen...

Thuis is voor de komst van de baby alles gelukkig ver klaar (eerlijk gezegd ligt alles zelfs al gewassen en gestreken in de kast haha). dat is wel prettig voor als ik het straks misschien niet goed meer kan.

Share This Page