Ik heb altijd gedacht borstvoeding te gaan geven, of in ieder geval te gaan kolven omdat ik er nooit bij na heb gedacht dat het mogelijk met de medicatie die ik slik niet zou mogen. Nu wees mijn moeder me op het gebruik van Citalopram en of het daarmee wel mag. Slim, want zelf was ik ervan overtuigd dat dit mocht, ik ben dit middel tenslotte gaan gebruiken omdat het in de zwangerschap gebruikt mag worden. Echter lees ik veel negatieve adviezen rondom het geven van borstvoeding en het gebruik van dit medicijn, met name omdat ik de dosering gebruik die in de 'hoge doseringen' valt (40mg). De kleine man moet sowieso worden opgenomen na de bevalling om te checken op afkickverschijnselen omdat ik deze medicatie gebruik. Hoe dan ook, ik wil niet dat de kleine nog meer nadelige effecten ervaart omdat ik deze medicatie slik, ik vind het al vervelend dat hij mogelijk afkickverschijnselen na de geboorte zal krijgen, dus wil hem niet blootstellen aan nog meer, maar aan de andere kant, wegen misschien de 'benefits' van borstvoeding wel op tegen de negatieve kanten van het medicijn. Ik lig zelf inmiddels al 7,5 week in het ziekenhuis dus stel deze vraag morgen sowieso ook aan de gyn, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Heb je op borstvoeding.com in de lijst gekeken? Je kunt sowieso stefan kleintjes een email sturen en het vragen of een vrijwilliger van la leche league in jouw omgeving! Mijn ervaring is dat het medisch personeel ( gyn, vk, ha) toch vaal nee zeggen terwijl het wel kan!
Ik heb het middel juist voorgeschreven gekregen omdat ik borstvoeding wil gaan geven. Dit kon met dit middel zei de psych. Ik gebruik nu 20 mg. Ben benieuwd wat jouw gyn ervan gaat zeggen
op de site van de POP poli in amsterdam staat dat citalopram tijdens de bortvoeding mag,. mijn huisarts die zei zelfs dan citalopram niet mocht tijdens zwangerschap,, heb hem er toen op gewezen dat dit dus wel mocht, sommige artsen weten het zelfs soms niet eens,,
Ik moest er mee stoppen van mijn gyn. en HA als ik borstvoeding wou geven. Gek dat daar geen eenduidigheid rond is. Had het leuker gevonden om helemaal 'vrijwillig' te stoppen. Ook benieuwd naar de andere antwoorden. Ben ermee gestart na mijn bevalling van mijn vorige zoon, toen ik ermee startte moest ik ook stoppen met BV geven. Dik tegen mijn zin! Hoewel het goed was om mijn vermoeidheid wat bij te kunnen werken.
Vaak wegen de voordelen van borstvoeding op tegen de nadelen. Borstvoeding is zo ontzettend voedzaam. Thomas hale heeft een betrouwbare lijst op borstvoeding.com. Daarnaast kan je altijd iemand Le Lech league raadplegen (vrijwillige borstvoeding organisatie) heeft ook een fb pagina. Succes.! Borstvoeding geven verlaagd ook de kans op een pnd dus ik zou t zeker geven.