Hallo Allemaal. Even een vraag uit mijn onzekerheid en een vraag gewoon omdat ik benieuwd ben. Ik ben precies vandaag 21 weken zwanger. Bij het begin van mijn zwangerschap woog ik 63.0 kilo en nu weeg ik exact 70.0 kilo. Als je beetje kan rekenen ben ik dus nu met 21 weken al ruim 7 kilo aangekomen. Nu voel je me vraag al aankomen Is dit veel ??????? Ik ben er stik onzeker over en ben echt bang dak dalijk op de 25 kilo kom te staan .... Hoever ben jij ? en hoeveel ben jij aangekomen ?
35.3 weken en 12 kg...weet niet of het normaal is en vind het verschrikkelijk hahaha. Gelukkig doet t kleine muisje het goed
Dat verschilt per persoon. De een komt 20 kilo aan en de ander maar 3. Je kunt bij jezelf wel nagaan of je heel veel hebt gesnoept en minder bewogen etc. Op die manier kun je wel een beetje inschatten of het vet is en er nog aan blijft zitten na de bevalling, of dat het juist alleen maar vocht is en het gewicht van de groeiende baby, vruchtwater, placenta etc. De eerste week na de bevalling was ik 10 kilo afgevallen zonder er iets voor te doen. De overige kilo's heb ik zelf veroorzaakt doordat ik niet meer gesport heb en ook veeel meer gegeten en gesnoept heb haha. Komt wel goed hoor!! Weegschaal is maar een getal en straks heb je je baby in handen <3
37 weken en 9 kilo aangekomen... rond de 12 in hele zwangerschap is gemiddeld, tot 20 is 'normaal' (aldus verloskundige in het zkh)
Dat verschilt heel erg per persoon. Ook kun je vocht vast houden wat weer gewicht met zich mee brengt Bij de eerste was ik 7 kilo aangekomen bij de tweede 8 kilo en bij de derde stond ik op het einde op -3 Zelf ben 10 kilo afgevallen tot 17 weken, daarna tot 24 weken 8,5 kilo aangekomen ! En nu vanaf 24 weken nog niet weer aangekomen Zit dus nog 1,5 kilo onder mijn start gewicht Het is echt enorm verschillend per persoon en per zwangerschap
Verschilt per persoon en soms kan het ook snel gaan, zoals bij mij. Ik was tot week 19 niks aangekomen en nu met 30 weken plus 8 kilo.
Ik heb mij voor het laatst gewogen met 22 weken,toen zat er ook al 6 kilo bij. Zal nu met 24 weken wel 7 kilo zijn. Daar schrok ik ook van.Ik ben niet meer gaan eten,sport zelfs nog 3x per week.. Maar het is zoals het is...vroeger zou ik direct gaan lijnen of wat dan ook,nu laat ik het maar gewoon zo. Er is hier ook een topic over gewichtstoename,maar ik denk dat dat geen goed beeld geeft..het lijkt wel of daar voornamelijk dames reageren die niet veel zijn aangekomen Zolang jezelf weet dat het niet van 'volvreten' komt, zou ik het gewoon accepteren. Ik ga na de bevalling wel weer aan de slag. Veel dames zijn trouwens de 1e maanden misselijk en hebben minder eetlust, ik heb dat zelf niet gehad..dus ben altijd goed blijven eten,dat scheelt ook wel.
Dat verschilt per persoon. Ik ben bijna 26 weken en zo'n 7,5 a 8 kg aangekomen. Bij mijn vorige in 38 weken 17,5 kg.. de een komt 10 kg aan en de ander 30!
Ik ben zelf 9 kilo aangekomen, een week na de bevalling weer op oude gewicht en nu-7 kilo. Maar ik was ook wel wat te zwaar. Bij mijn vriendinnen wisselt het nogal, de 1 is nauwelijks aangekomen, de ander 20+, maar erg snel weer op oude gewicht en een paar zijn veel aangekomen en nooit meer op hun oude gewicht terug gekomen. Tja.. gewoon gezond eten en proberen te bewegen, dat is het beste.
Dat is afhankelijk van je BMI. Hier kan je het berekenen Gewichtstoename tijdens je zwangerschap Ik ben zelf 2 kg te veel aangekomen en dat zijn toevallig ook de kgs die er na 3 maanden nog niet af waren... Maar dat werkt voor iedereen anders.
Vorige zwangerschap hield ik heel veel vocht vast en woog dus echt 25 kg meer op het einde, deze zwangerschap zit ik netjes volgens de verloskundige met zo'n 24 weken was ik +7 kg nu met 34 weken +12kg. Bij iedereen en bij iedere zwangerschap is het anders. als je twijfelt de volgende keer gewoon ook even bij de verloskundige vragen of het veel is of dat het prima is!
Bij mn zoon bijna 20 kilo aangekomen.. Ik schrok er toen van want vond mezelf niet echt dik ofzo. Ik ben nu maar 8,5 kilo aangekomen en zit al een aantal weken rond dat gewicht.. Heel apart..
Ik heb het even na gevraagd maar volgens de verloskundige was het prima ! Dus maak me druk om niks joh. Komt gewoon door die vreselijke mensen die dan vragen Weet je zeker dat het er 1 is .....
Ik ben vandaag 21 weken zwanger en ben nu zo'n 2,5 kilo aangekomen! Ik heb tot week 15 bijna dagelijks overgegeven en ben tot 18 weken misselijk geweest, dus denk dat daardoor het gewicht niet echt omhoog is gegaan!
Het heeft inderdaad met je BMI te maken. Als slank/dun/mager persoon mag je een vet voorraadje aanmaken. Ik ben nu 13 kg. aangekomen bij 32 weken. Voor mijn postuur prima. Ik weeg nu 71 bij 178.
Niet vergelijken met anderen hoor!!! De ene is kotsmisselijk en moet veel spugen. Die zullen niet zo veel aankomen. Een ander (zoals ik ) heeft meer honger dan gemiddeld en ik ben nu ook zo'n 6 kg bijgekomen. Ik eet gezond (met hier en daar een uitschieter zoals buiten de zwangerschap). Weer een ander let er extreem op en de vierde vreet zich de hele dag vol. Het heeft met zoveel dingen te maken hoeveel je aankomt. Mijn bmi was 19 voor de zwangerschap, kan wel wat hebben dus. Als de vk zich geen zorgen maakt, hoef jij dat ook niet te doen.
Verschilt heel erg, vorige zwangerschap kwam ik ruim 25 kilo aan. (Bij 1.63/54 kilo) ik voelde me een enorme walrus. Bij mij was het meerendeel vocht. Bizar maar waar ik at toen alleen maar heel gezond! Nu weer zwanger en nog maar 6 kilo aangekomen (zelfde startgewicht & lengte). Gyn vond dit verder prima, ik eet verder ook goed.
Wat een mooie gewichten. Nu ga ik mij schamen en echt at heel gewoon. Na zwangerschap 1 misschien te weinig en toch alll die kilo's. Mijn vk vertelde dat het kwam omdat ik vrij tenger ben en een kind ergens van moet eten dus dat mijn lijf automatisch extra vasthoudt. Nou niet schrikken... Zw 1: 30 kg Zw 2: 25 kg Zw 3: 22 kg Zw 4: 22 kg. Wat ik hierbij wil aangeven is dat ik zelfs bij mijn 1e zwangerschap 9 maanden gespuugd heb. Elk hapje ging er weer uit. Nu bezig voor kindje 5 en ben zoooo bang voor deze kilo's