Dag meiden, Bij IVF 1, 2 en 3 stimuleerde ik van cd3 t/m cd10 of cd11 tweemaal daags met gonal-f (van 225 tot op het laatst 300 eh per dag). Ik 'remde' van cd7 tot cd10 of 11 eenmaal daags met Orgalutran. Cd 11 of 12 de pregnyl. Dan een dag niks en cd13 of 14 de punctie. Maar de laatste keer was een fiasco. Dus ze gaan nu met mij over op de combinatie decapeptyl/menopur. Decapeptyl eenmaal daags om te remmen vanaf cd1 en Menopur tweemaal daags om te stimuleren vanaf cd2. Ik begreep dat ik maximale menopur moet spuiten omdat ze de kans op overstimulatie bij mij minimaal schatten (dat geloof ik wel). Wie van jullie is ook van gonal/orgalutran naar menopur/decapeptyl overgegaan? Waarom wisselde je van medicatie? Wat waren de verschillen? Ik lees regelmatig dat de decapeptyl naalden bot en dik zijn. Dus als me dat gaat tegenvallen dan zal ik bij de apotheekom dunnere naalden vragen. Mijn gyn zegt dat deca een nare plek kan geven waar je inspuit. Van mijn gyn begrijp ik dat de menopur langer zal duren voor alles is ingespoten. En dat de flesjes makkelijker mengen dan pregnyl omdat de ampullen makkelijker te openen zijn. Meer verschillen? Anyone? Alvast dank. En pfff ik had nooit gedacht dat ik het zo zwaar voor de kiezen zou krijgen...
Ik ga straks ook naar de menopur. Ik weet nog niet hoeveel eenheden. En waarschijnlijk weer de lucrin er naast. Ik mocht aan de pil blijven tot juli. Maar ik heb nu al weer bijna een week spotting en af en toe menstruatiepijn Dus gok dat de gynaecoloog mij toch aan de lucrin wil. Menopur om te kijken of de eicelkwaliteit verbeterd. Gezien ik erg weinig over hou qua goed embryo's.
Ik ben ook van alleen gonal naar menopur overgestapt met beter resultaat meer en betere kwaliteit eicellen. Gonal was een pen en menopur indd injecties wel iets pijnlijker vond ik in de buik streek maar goed. Veel succes!
Ik ben niet overgestapt maar begonnen met deze combi. Deca naaldjes zijn wat bot soms maar deze kun je niet vervangen, dit is een complete spuit zonder losse kop/spuit. Menopur vond ik prettig in gebruik. Makkelijk mengen. Wat meer vloeistof wat je moet inspuiten misschien maar zeker niet pijnlijk bij mij. Ik heb hier nooit blauwe plekken van gehad. Van de deca ook niet trouwens, alleen 1 keer maar toen prikte ik in een vaatje denk ik.
Patricia dan kunnen we mooi ervaringen blijven delen O diaantje dankjewel voor je goednieuwsbericht - hopen dat het bij mij ook zo uitpakt... Weet je nog welke aantallen follikels/bevruchtingen/cryo's je had met gonal en met menopur? En zijn je beide meisjes met hulp van de mmm ter wereld gekomen? Moess thx voor je reactie. Van de Orgalutran had ik elke keer gele plekjes na het prikken (dus minimale blauwe plek). En ook niet echt een dunne naald. Ook 1 geheel dus geen vervangbare naalden... Ben benieuwd hoe de deca gaat zijn. In elk geval moet ik het wel vaker prikken, want de deca moet al vanaf dag 1 en de Orgalutran hoefde pas als de follikels iets van 16mm waren...
@MLady ik was gewend aan het lange protocol. Dan spuit je sowieso 4 weken. 2 weken deca en dan nog 2 weken deca en menopur (in mijn geval dan)
Ja ik dacht ook dat ze nu met mij het lange protocol wilden gaan doen, maar het blijft het korte protocol. Dus zonder de 2 weken alleen deca ervoor. @allen als er nog meer reacties binnenkomen zou ik daar blij mee zijn hoor! Alleen maar fijn!