N.a.v. het topic "thuismoeders niet gewaardeerd" even deze vraag. Ik zag de opmerking staan "waarom niet 's avonds de huishoudelijke taken" en ik vroeg me af wat jullie 's avonds nog doen? Ik werk nog 2 dagen en ik ben echt helemaal afgebrand na het eten. Als ik dan nog iets moet gaan doen, dat lukt me echt niet. Behalve even het speelgoed en de keuken opruimen, maar goed ik ben dan ook nog tot een uur of 22.00 uur met mijn jongste dochter bezig. Wat bewaren jullie voor de avonduren? Wie is er nog meer zo vermoeid dat je niks meer kunt doen?
Als mijn man thuis is maken we lekker tijd voor elkaar Kijken lekker een filmpje, doen een leuk spelletje .. Of als er iets is blijven liggen van overdags dan doe ik dat nog ff
hier net als kippiekip, moet er niet aan denken om in de avond uren dus na half 8 nog te gaan stoffen, stofzuigen, keuken soppen wassen draaien etc. nee dat doe ik tussendoor overdag, zou voor mijn man ook niet leuk zijn dan komt hij thuis en ploft op de bank en dan ga ik het huishouden nog doen
sávonds doe ik niks meer! vanaf dat onze prinses op bed ligt ong. rond 8 uur is het voor mij relaxen. Ik werk 3 dagen en als ik dan nog wat moet doe doe ik het s'middags. ik begin heel erg vroeg dus ben halverwege de middag vrij. de rest doe ik op vrije dagen. maar s''avonds relax ik!
tsja, soms moet er dan echt nog wel even een wasje gedraaid worden ofzo....daar ontkom ik na mn werkdagen niet altijd aan. of zo moet ik vanavond na mijn werkdag en dan thuis het eten echt wel boodschappen gaan halen omdat ik morgen leuke plannen heb staan met een vriendin en onze kids. Dus ja, liever niet nog huishoudelijke taken doen 's avonds maar na mijn werkdagen ontkom ik er eigenlijk toch niet echt aan, al zijn het kleine dingen die dan moeten gebeuren. Ga echt niet uitgebreid 's avonds staan soppen!
Ik loop 3 x in de week hard 's avonds maar dan ben ik ongeveer 45 min van huis weg en daarna plof ik op de bank en de andere dagen doe ik 's avonds niks. Ja beetje tv kijken en lekker op tijd naar bed! Ooh het komt weleens voor dat ik mijn strijk wegwerk omdat ik daar overdag geen zin in heb. En ik ga vaak ook nog een avond doordeweeks naar mijn vriendin.
Ik doe savonds bijna altijd nog wel een wasje draaien of ophangen, de woonkamer even swifferen (2 honden), honden uitlaten en de keuken opruimen, vind het niet erg is zo gebeurd. Alles bij elkaar misschien een half uur.
Dan leef ik juist op. Meestal doe ik dan juist veel in het huishouden. De keuken, de vloer stofzuigen, dweilen, de was. Rond 20.00 uur lekker zitten. Nog wat werken, tv kijken..en dan kan ik wel tot 23.30 door. Avond mens, want ik de ochtend ben ik niks
Ik doe in de avond ook niet veel meer, als onze zoontjes op bed liggen doe ik echt geen huishouden meer. Ik doe het altijd in de ochtend op de dagen dat ik vrij ben. Werk 3 dagen per week, en die dagen doe ik niet zoveel, behalve een wasje draaien en ophangen. Stofzuigen, dweilen en afsoppen etc doe ik op de vrije dagen. Merk ook aan mezelf dat ik dat ook echt in de ochtend moet doen anders blijft het 9 van de 10 x liggen
kleine gaat om 8 uur naar bed en dan soms nog een wasje hangen maar voor de rest niet!!! en dan om half 10 mn bedje in.... heb mn slaap nodig!!!!
Pff nee hier niet hoor. Ik werk niet dus doe de hele dag door dingen in het huishouden, ben gewoon de hele dag in de weer, klusjes, boodschappen en met de kleine dingen doen. Als zij om half 8 op bed ligt ga ik lekker op de bank. Ik zwem wel 1 avond per week.
ik ben nu ziek maar als ik gewerkt heb dan doe ik 's avonds niet veel meer, soms een wasje opvouwen of in de droger en heeeel soms als het echt niet kan wachten tot de volgende ochtend stofzuigen. eigenlijk doe ik normaal gesproken alles op mijn vrije dag en mijn dochtertje "helpt" dan mee
Ik doe juist in de avonduren het meeste, ik werk en zie het dus niet zitten om op mijn vrije dagen het huishouden te doen. Die tijd besteed ik liever aan de kids.
ik doe savonds meestal de was,dus in de droger doen en opvouwen. speelgoed opruimen en de keuken even schoon. soms doe ik weer eens door tot een uur 12. en soms ben ik om 19.00 al helemaal kapot. mijn jongste slaapt nog steeds niet door en moet er gemiddeld 3 tot 4x per nacht uit. dan hebben we ook nog een jonge pup in huis dus daar moet ik ook steeds voor/mee lopen. dus tja het is maar net hoe mijn dag is verlopen, maar ik betrap mezelf er vaak op dat als ik uitgeput ben en zeg: ZO en nu doe ik vanavond helemaal NIKS meer! dat ik een half uur later toch was op zit te vouwen voor de tv ofzo.
Ik kan niet op mijn gat zitten als ik zie at het huis niet opgeruimd is of er moet nog afgewassen worden. Wil de volgende ochtend wakker worden in een opgeruimd huis zodat ik niet meteen weer hoef te hollen! Ik hou het de hele dag bij. S'avonds wasje draaien, wasje ophangen, afwassen en ff de woonkamer fatsoeneren!
Half 8 is alles opgeruimd en zijn alle buikjes gevuld, dan ga ik douchen en plof om 8 uur op m'n luie stoel voor de buis met een kop thee en manlief komt er half negen bij zitten ...half elf gaan we ons klaarmaken voor bed, geef de laatste fles boven op bed, en dan gaat half 12 het licht uit. Buiten geen fut meer hebben heb ik 's avonds eerlijk gezegd ook weinig zin om nog iets te gaan doen, vind het al niks om 's avonds half 7 naar de fysio te moeten
Zo te zien zijn er meer dames die net als ik gaan uitbuiken voor de tv. Ik vind het knap hoor, 's avonds nog zo'n activiteit! Ik probeer voor mezelf op een rijtje te krijgen of mijn schema een beetje logisch is. Soms heb ik het gevoel dat ik te weinig doe of dat ik een slonzige huisvrouw ben Verder vraag ik me af of mijn energielevel wel normaal is. Zijn jullie niet gebroken 's avonds? Ik heb wel ijzertekort maar heb daar ook al aanzienlijke tijd ijzertabletten voor. Misschien moet ik eens langs de dokter. Hardlopen klinkt wel goed, dat lijkt me wel fijn om te doen, ook om mijn conditie wat op peil te brengen.
Ja zeker wel, maar naast 4 dagen werken, moet ik toch echt ook nog een was draaien, de keuken poetsen, af en toe eens dweilen, koken etc. (we hebben gelukkig ook een huishoudster voor het grote werk) Mijn man helpt natuurlijk ook mee. Ook spreek ik af met vriendinnen af. Maar ik ben in een permanente staat van moe hoor
Dat heb ik ook hoor, moet het in de ochtend doen want als ik dat niet doe blijft het liggen. Zoals nu staat mijn stofzuiger al klaar en hang ik nog achter die laptop! haha Ik ga nu echt even wat doen kan ik straks met die kleine de hort op!