klein/ groot ergernis..

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemarie76, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Soms heb je wel eens van die dingen dat je denkt :(

Mijn kleine ergernis.. Ik heb a.s. woensdag een avondroute.. Ik had aangegeven de 2e te willen doen. ( De cliënten die daar in zitten ken ik en weet wat er zoal moet gebeuren..)

Nu zag ik vandaag in de telefoon ( soort pda) dat ik op de eerste route zit.. Die route ( ik ben na 10 maanden weer terug in de thuiszorg, in t team waar ik voor zwangerschapsverlof ook zat) heb ik eerder, tijdens inwerken een keer en kort erna 1 keer gedaan..

Geen idee wat er moet gebeuren.. O.k.. t staat allemaal in de map, maar een paar van de cliënten erin "hangen" nogal aan vaste gezichten...

Wat is jou kleine/ grotere ergernis van deze week?
    Niet dat ik persé die route niet wil doen, maar is t teveel gevraagd om mij te vragen of ik ipv route 2 route 1 wil doen.. en waarom de planner dat wil veranderen..
    Zo leuk om daar dan net voor t weekend achter te komen.. :(

2. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

mijn ergenis van de dag is dat ik mijn vriend ging wegbrengen naar zn afspraak en ik zou daar op hem blijven wachten want we zouden na afloop nog ff ergens heengaan. Dus een uur in de brandende zon gestaan beld tie mij ineens. Ja je kan wel weggaan want ik blijf langer en wordt dan thuisgebracht door iemand. Pfff mannen ben me pissig!

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wordt gek van de pollen. Dikke/opgezette ogen, alsof ik nog maar door een spleetje kan kijken. Wordt er naar van.

*edit, zie dat er morgen nog een hoge concentratie pollen wordt verwacht. Lekker dan. ;)

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    sterkte vast voor morgen Daan!!!

5. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag zat ik rustig in de auto, raampje open, heerlijk meezingen met de radio.. Lekker relax dus. Maar opeens steken er 2 meisjes op de fiets plotseling over. Midden over de weg, dus geen kruising o.i.d.
    Ik schrok me wezenloos! Ik natuurlijk boven op de rem maar het ging nog maar net goed. Pff.. gelukkig zeg! Maar dan denk ik snappen ze dan werkelijk niet hoe gevaarlijk ze bezig zijn? Ik schatte ze een jaar of 15 dus moet haast wel. Toch denk ik ook misschien denken ze, ach die auto ziet me wel dus die remt wel. Maar goed reactietijd + remweg e.d. zegt deze dames waarschijnlijk nog niets.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Thanx!

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn kleine ergernis voor vandaag: dat de bovenbuurvrouw met d'r hakken over d'r laminaat loopt te stampen en blijkbaar peper in d'r reet heeft, waardoor ze ook blijft rondstampen...

Vorige week heeft dat luidruchtige gedribbel tot één uur 's nachts geduurd....

Ik weet 't, leefgeluiden zijn normaal en zéker op 'n flat, maar dit was gewoon zooooo irritant! 'Trek die klompen uit', denk ik dan... ;)

8. Dat iedereen altijd maar verwacht dat ik gewoon continue bereikbaar ben. En als ik dat niet ben, beginnen ze te ouwehoeren!
    Nou je kan me altijd smsen, en echt gelijk reactie. Maar heb echt niet altijd zin & tijd om te bellen hoor.. ;);)
    Ben ik nou zo raar?
    Vroeger had toch ook niet iedereen een mobieltje?

Enne, dat er alwéér gezegd is dat ik ALTIJD weekend/vakantie/vrij heb!
    Ik kan niet moe zijn, blablabla.
    Want ik ben fulltime-huismama.
    En om die reden maakt het ook niet zoveel uit dat ik nu verschrikkelijke last van mn rug heb, omdat ik door mn rug ben gegaan.. Want ja, ik hoef tenslotte niet te werken!

Had gister een gesprek op de verjaardag van mn nichtje en ik zei: Ja weer een lang weekend he..

Toen begon mn zus en nog een paar te lachen. Dus ik zo:
    Wat?
    Hun (bijna in koor): Jij hebt toch altijd vakantie joh..
    Ik: Hoezo?
    S.: Nou je zit hele dag thuis. Is toch peanuts!
    Lekker luieren en F. het geld laten verdienen.
    Ik: Ja daar hebben wij toch voor gekozen..
    S.: Maar dan heb je het nog wel heel makkelijk hoor!
    Ik: Ok, zullen we dan een weekje ruilen?
    S.: Prima, beetje voor de kleine zorgen en zo nu en dan is wat in huis doen.. Ik vind het prima..
    Ik: Vergeet je dan niet dat je 5 nachten/dagen alleen bent met de kleine? Dus dat je het 24u per dag alleen doet?
    (huishouden, de kleine, administratie, ZH bezoeken, e.d.)
    S.: Nou ik ben toch ook 2 dagen met de kinderen de hele dag.
    (Heeft 2 kinderen, en werkt 3 dagen)
    Ik: Ja dat ken wel wezen, maar 's avonds met avondeten is jouw vent weer thuis.. En ik ben altijd alleen verantwoordelijk/alert etc etc.
    S.: Als je het niet aan kan, dan moet je dat niet doen!
    Ik: Het is niet dat ik het niet aan kan, maar je moet er niet zo licht over denken, alsof ik hele dagen niks doe.
    Die kleine is ook wel is ziek en niet lekker, en ik ook.
    Ze is ook wel eens midden in de nacht aan het spoken, uuren lang. Ik loop 's avonds soms uren lang met een huilend kind op mn arm als ze ziek is/tandjes. En allemaal alleen!
    S.: Hmmmm
    Ik: Ja ik wil niet klagen of zeuren. Want ik vind het prima zo.
    Maar je moet niet de hele tijd maar zeggen dat ik lui ben, blablabla. Op verjaardagen en overal. Daar word ik gek van.
    S.: Nou als je niet wilt zeuren, waar heb je het dan over?
    Ik: Gewoon, jij noemt mij lui. Maar ik ben degene met een heel schoon huis, en bij jou is het altijd een zooitje. JIJ zit op de momenten dat je thuis bent nagenoeg niks te doen..
    Dus kijk eerst even lekker naar jezelf!

Mn zus was toen stil (want daar had ik dat 'gesprek' mee)..
    Toen heb ik ook maar niks meer gezegd, want ik werd echt zoooooooooooo pissig!

Ook zeurt ze iedereen keer dat ik moeilijk ben..
    Omdat de kleine geen lange vingers mag, ik voor haar prakje maak zonder zout en kruiden, ze gister op mijn nichtjes verjaardag geen stuk gebak mog en ik niet wil dat ze in de loopstoel gaat! (en ga zo maar door.....)
    Maar dat is toch mijn opvoeding? (samen met mn vriend natuurlijk ;) )

Daar erger ik me nou heeeeeeeeel erg aan!

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier de ergernis van de afgelopen dagen (en vrees voor de komende weken): de buurkinderen!

Normaal spelen ze achter in de tuin en hoor ik ze wel (word daarentegen 's ochtends wel eens wakker van de buurvrouw die aan de telefoon hangt, ze spreekt geen woord nederlands, maar praat luid en duidelijk (misschien wil ze de afstand overbruggen ofzo?).

Maar nu, sinds een dag of 2/3 hebben de buurkinderen een of andere toeter (waarschijnlijk zo'n ding voor het WK die je bij boodschappen krijgt), en dat gaat tussen de middag en 's middags na schooltijd non-stop door!! 't Is prachtig weer, en wil dan ook graag de ramen en deuren open zetten, maar door dat lawaai van die koters is dat dus gewoon geen optie. Dus ik zit binnen met ramen en deuren dicht, ipv lekker in de tuin te kunnen zitten.

Hmpf.. Is het niet de buurman die iedereen wil laten meegenieten van z'n muziek en nachtelijke escapades, zijn het wel de buurkinderen die verschrikkelijk veel herrie maken..

10. Ohhhh die toeters zijn ZO irritant!!!!!
    Ik begrijp je volkomen.. Buiten spelende kinderen vind ik niet erg, maar hierachter heeft er ook een jongetje 2 dagen non stop getoeterd, echt ik werd gek..
    Stomme oranje-toeter!

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ja, ik vind het normaal ook niet erg dat die kinderen achter 't huis spelen, hoort er bij. Hebben ook een speeltuintje voor het huis, dus daar zijn ook altijd kinderen.

Maar ben toch echt geneigd om de eerste de beste toeter die ik zie, in hele kleine stukkies te breken! AAARGH!

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je hebt helemaal gelijk. en van mij mag lars die dingen ook niet ( ik vind het niet nodig om zo een klein kindje al zulke zoetigheden te geven) hoor je bent niet te enige. en ook ik krijg daar commentaar op maar heb na bijna 16 jaar maar een iets dikkere huid gekweekt en doe of ik het niet hoor. zeer kleinburgerlijk en vermoeiend vind ik ze. maarja het is fam hé dus het komt steeds weer terug.

13. Haha ja.. En ik wou gisteren mijn zus in stukjes breken;):)

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ja ken het gevoel. ggrrrr.... alles beter weten, omdat ze toevallig werken bleeehh..

15. Yinte, ja toch? Waarom al die kruiden en zoetigheid? Nergens voor nodig.
    Mijn nichtje krijgt vanaf dat ze 11 maanden is, (daarvoor keek ze ook al niet zo nauw hoor) echt ALLES, gebak, appelsap, taksi, gewone melk, nasi/macaroni/lasagna e.d. op de manier zoals hun het gewoon eten, dus met kruiden en alles.
    Ze krijgt chips, koekjes met chocola. En ze is gisteren 1 geworden. En mn nichtje hoeft ook altijd maar 4 hapjes warm eten te eten en dan krijgt ze een toetje.

En ik vind dat ook allemaal een beetje.. Tjaa?! Hoe noem je dat.. haha! Niet mijn ding..
    Maar dat ga ik toch ook niet zeggen!

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    die ergernis wilde ik net plaatsen..
    zo'n zelfde gesprek gehad vanmiddag aan de telefoon.. gut wat heb ik het makkelijk.. uh huh, juist.. vorige week was ik niet fit, tja L. was gewoon net zo vrolijk en druk de hele dag..
    "maar je legt hem dan toch gewoon in de box, hij is nog zo klein."
    Ik zuchtte al.. Tuurlijk.. ik laat hem de hele dag in de box liggen zonder aandacht geven.. ach, voor het gemak flesjes maar overslaan (één flesje minder was vast geen probleem:$).. heb kwaad de hoorn er op gegooid.. ik ben ook hele week alleen thuis:( dus heb geen vent die me aan het eind van de dag kan aflossen als L. eens een huildag heeft.. Fijn om dit van je vriendinnen te horen..

17. @ Roeltje.. Ja huismama zijn word door sommige mensen echt niet gewaardeerd hoor!

Als je ziek bent, dan moet de kleine nog steeds een fles, schone luier, in bad, spelen etc etc.
    En dan gaat het huishouden ook gewoon door!
    Het is ook gewoon geestelijk, wat ik soms vermoeiend vind. Continue alert zijn, als je werkt ben je er nog even tussen uit. En ik ga ook niet even gezellig weg ofzo 's avonds of sporten dat soort dingen, want mn vriend is er natuurlijk niet..
    Het gaat maar door zeg maar!

Van je vrienden en familie moet je het hebben hé. Pfff

18. Ohja, mijn dochtertje is slechthorend, en dat valt ook niet mee hoor.. Ze heeft vanaf 6.5 maand gehoorapparaatjes!
    Nou ik kan je vertellen, dat ik geen seconde bij d'r weg kan als ze die dingen in heeft, want dan is het HAP, in dr mond en dan zijn die dingen weer voor een paar dagen naar de klote..
    En het vergt sowiezo meer tijd, 1 op 1 zijn, en spelletjes e.d.

19. Maarre, on-topic, want ik draaf beetje door in mijn ergernissen:D

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je doet het prima hoor. ik denk er precies zo over. ze gaan nog genoeg snoepjes en zoetigheid en gekruide dingen eten in hun leventje. 1 jaar of jonger is veel te klein daarvoor. ze kunnen allerhande problemen krijgen daardoor.

Deel Deze Pagina