Het leek me heel leuk om ideeen uit te wisselen, wat je zoal met je kinderen kan doen op de woensdagmiddagen/weekenden/regenachtige dagen/verjaardagsfeestjes enz. Ik hoor zo vaak: "mammm, ik verveeeel me" en dan ga ik weer diep graven voor ideetjes. Vandaar dit topic! Laat ik zelf maar beginnen dan! Vanmiddag gaan wij alvast voor vanavond voor de buis zelf bonbons maken. (recept trouwens met dank aan mijn buurvrouw die een bonbon workshop heeft gevolgd laatst) Bonbons Benodigdheden: hotelcake volkorenbiscuitjes melk en/of witte chocoladerepen limonade versieringen zoals: hagelslag,nootjes,of versieringpotjes van de winkel Pak een stukje cake ter grootte van een stuiterballetje ongeveer en meng dat met een beetje van de verkruimelde koekjes en een drupje limonade tot een balletje. Intussen heb je (als het goed is) de chocolade au bain marie (kommetje boven heet water) gesmolten. Daar rol je je cakeballetje flink doorheen, en leg je op een bord. Nu kan het versieren beginnen! Wij hebben met witte gesmolten chocolade slierten erover heen laten druipen. Hagelslag erover heen gestrooid of prinsessenversiering van de c1000 erover gestrooid. Een paar uurtjes in de koelkast zetten en smullen maar!
Vorige week heb ik samen met Kim en haar vriendinnetje Iris in badje gedaan, vonden ze reuze leuk, ze mochten lekker tutten, iris lekker insmeren met bodylotion en lekker spelen in het badje en kleertjes uitzoeken! Is goed bevallen, ze vonden het reuzeleuk!
een vriendin van mij heeft een dochtertje van 7 en vaak op regenachtige dagen gaan ze koekjes bakken, cakejes maken , elkaar optutten allemaal meidendingetjes
Mijn dochter van 4 vindt knutselen leuk, dus regelmatig maken we wat van wc-rolletjes, doosjes, papier...wat we maar kunnen vinden. Verder komen we op dit moment nog niet verder dan filmpje kijken en computeren, maar dat komt omdat mijn jongste nog wat jong is en veel aandacht nodig heeft. Als de kleine wat groter is dan wil ik graag elke woensdag even op pad. Naar de dierentuin, speeltuin, ballorig enz. Dus goede ideetjes om binnen wat te doen zijn bij mij welkom, ik lees mee!
Wat trouwens ook geweldig is. (ben leiding geweest van scouting, kinderen van 5 tot 7 jaar) Maar dan moet je wel van opruimen houden. Iets afbakenen, met bv kussen ofzo. En daarin een grote stapel kranten leggen. Die mogen ze allemaal verscheuren en elkaar inpeperen en verstoppen erin.