Stel... Je zit zonder stroom!!

Discussie in 'De lounge' gestart door FB1984, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoe maak je dan een flesje klaar voor een baby???

Geen elektriciteit
    Geen warm water
    Geen gas

Wij hebben dit dus vandaag! Gelukkig zit de baby nog veilig in mn buik.
    Maar t gaat toch wel ff door mn hoofd heen, voor te toekomst...

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    En verwarmen boven een kaarsje lijkt me ook wel erg lang duren...

3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    met koud water.. Niet de meest ideale oplossing, maar als het niet anders kan dan kan het niet anders.

4. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    De kans dat alle drie tegelijk gebeurt is vrij klein. Meestal heb je nog wel gas als de stroom uitvalt en kun je dus water warmen op het vuur. Als alles tegelijk gebeurt zou ik het ook niet zo weten. Misschien een kaars aansteken en dan een flesje erboven warmen ;)

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Dan ga ik ergens heen waar wel stroom is! Zou niet weten hoe ik dat anders zou moeten.. Of koud geven als het niet anders kan.

Goh. In zo'n situatie is bv dan wel heel handig, haha.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Word dat niet van te voren aangegeven als ze alle 3 die dingen tegelijk doen?

Zoja warm water in thermoskan doen.

En als het alleen de electra is dan water opwarmen op gasfornuis.

7. knap

knap Niet meer actief

Naar buren gaan mochten hun geen problemen hebben. Chinees warmhod stel. Vuurtje maken in je tuin
    Als het langer gaat duren laar dagen bij fam logeren camping gas halen met camping zet gas pit zo iets. Creatief denken.

8. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    We hebben een fles bronwater staan voor het geval we geen water hebben. We koken niet op gas, dus als de elektriciteit uitvalt moeten we naar de buren. Maar ik ben ook al eens naar mijn ouders gegaan, geen elektriciteit, kleine baby en het was koud. Zonder verwarming was op dat moment geen optie.

9. knap

knap Niet meer actief

Leuk topic trouwens creatieve dingen bedenken hihi.

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hebben nog een klein campingsetje op zolder staan met een klein gasflesje.
    Dus iets warm maken zouden we altijd kunnen.

Ook heb ik nog een flessenwarmer met autostekker.

11. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    ik heb mijn afgekolfde melk in een klein flesje soms in mijn bh gestopt om op te wamen, de enige keer dat ik echt profijt had van mijn grote borsten, maar je kunt het flesje misschien ook tegen je lijf aan dragen voor een tijdje of even met fles en al onder een deken kruipen, wel zorgen dat je een fles water in huis hebt... hoop dat je deze tips niet nodig gaat hebben;):D

12. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Prenatal - eten & drinken - Flesvoeding accessoires - Prenatal - Pre flesverwarmer + autoadaptr

Je hebt flessenwarmers die zowel in stopcontact kunnen als in sigarettenaansteker in de auto. Er zijn ook een soort van elementen/pads die je om de fles heen kan schuiven en die door erin te kneden zelf gaan opwarmen. Die laad je weer op door in de diepvries te leggen ofzo begreep ik. Blijkbaar erg handig voor onderweg.
    Maar ik denk dat het risico dat alles tegelijk gebeurd en je nergens anders naartoe kan ongeveer nihil is.

groetjes
    van
    Hamtaro

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

precies zo :)

14. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, of je kookt elektrisch....

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Dan maak ik de houtkachel aan, pan met water, standaard fles water in huis, erop en klaar. En anders hebben we nog een camping stel. Maar ik ga gewoon weer voor bv.

16. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dat kan dan ook niet zonder stroom ;)

17. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat bedoel ik dus juist.
    Ze gaat er zomaar vanuit dat je wel gas hebt, maar ik heb bv een elektrisch kookstel.

18. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    hoezo kan het niet anders? daar kan je je toch op voorbereiden?
    Wij hebben hier een noodcampingstel staan met een gasbus, kan je altijd een blik eten opwaremen (of een flesje..)
    Vind dat je daar gewoon vooraf over na hoort te denken zeker met een ukje
    Zo hebben we ook altijd waterflessen in huis mocht de leiding afgesloten worden (tijdelijk)
    En voldoende voorraad eten om mee door te komen.
    Altijd contant geld in huis voor als de Rabo weeeeeeer pinstoring heeft..

19. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dan kan je overal wel rekening mee houden denk ik...wat als er ineens een bom valt en tis oorlog...kan moeilijk mn hele huis al vol gaan zetten met voorzorgsmaatregelen...toch??

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

je hebt kant en klare pakjes (die had ik altijd wel voor nood in huis) of gewoon koud water pakken en anders rijd je even naar de benzinepomp voor wat "thee" (heet water) en ben je er ook) kijk wij hebben zelf een generator daar sluiten we altijd meteen de koelkasten, vriezer e.d. op aan en kan je dus ook gebruiken voor andere dingen..

Deel Deze Pagina