Hier nog niets gehoord van het VGZ, behalve dan idd een factuur voor medicijnen van januari dit jaar (eigen risico, ik vind het ook maar niets, en ik kom zeker wel aan de 150 euro)
Dit klopt écht niet hoor! Ik zou bezwaar indienen als ik jou was, op grond van zwangerschapsgerelateerde kosten. Als jij geen kind had gekregen had je ook niet in het zkh gelegen! Ik kreeg vorig jaar ook niks terug, maar behalve zwangerschap had ik geen gebruik van zorg en heb ik een bezwaar ingediend, ik had mooi gelijk en kreeg alsnog alles terug! Het enige wat er wel echt vanaf mocht was laboratorium kosten (urineonderzoek bij blaasontsteking) en de medicijnen ervoor.....
Ik kreeg trouwens gisteren een brief van het Zilveren Kruis, ik krijg deze keer gelijk alles terug. Einde van de maand zou het op mijn rekening moeten staan Echo's horen er ook niet vanaf getrokken te worden...
Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen 22 uur s'avonds en wilde naar huis maar ze zeide van dat het beter is om hier te blijven. Nou afwachten dan maar.
Ik ben 's avonds laat bevallen en normaal mag je de andere dag naar huis. Ik neem aan dat ze dat niet rekenen. Maar omdat mijn dochter nog niet mee mocht naar huis, moest ik die dag en nacht nog in het ziekenhuis blijven. En idd, als ik niet bevallen was had ik idd niet in het ziekenhuis gelegen. Het loont natuurlijk wel de moeite om een bezwaar in te dienen.
Nou ik het ziekenhuis gebelt.. zeggen ze gewoon jah er is een arts bij wezen kijken dus dan moet je wel betalen Dat is leuk!
ja hier ook zo.. het scheelt dat ik weet dat ik hem kan verwachten maar dan nog is het ineens een hele hap...
ik heb gebeld omdat ik het eigenlijk niet wist en dacht dat het wel klopte. maar iedereen zei dat alles wat zwangerschapsgerelateerd was dat dat niet van je noclaim afging. de mevrouw aan de telefoon zei dit ook en ik moest toen een brief sturen . later kreeg ik alles alsnog terug
is niet waar, ik heb het ook vergoed gehad, alles wat met je zwangerschap te maken heeft word vergoed. maar je moet het wel weten want anders willen ze het nog wel eens fout doen
als jij bent doorgestuurd vanwege je zwangerschap dan hoef je dat niet te betalen! ook niet als er een arts is wezen kijken! ik zou er zeker werk van maken, en anders moet je verzekering maar erachter aan!
Ja ik heb nu weer me verzekering gebelt en die gaan er nu achteraan voor me! Dus ik hoop dat ik gelijk heb. Het lijkt me wel normaal dat ik het terug krijg want die arts hoor natuurlijk gewoon bij me zwangerschap! Nu is het afwachten... hou jullie op de hoogte
na ik krijg geen ene drol terug ik heb ontieglijk lang blaasontstking gehad en ijzertabletten bloedonderzoeken noem maar op na de bevalling dus dat is wel op! mijn vriend dacht afgelopen jaar iets in zijn oog te hebben gekregen tijdens het werk, gaat naar de eerste hul hoppa 170 euro die krijgt maar iets van 90 terug naja het is iig iets
bleeeeh balen zeg maar goed dat je verzekering erachteraan gaat, is toch belachelijk. ik ben ook geweest in zh, en daar was ook een arts bij....... ja ze konden het moeilijk door een schoonmaakster laten doen. maar dat is dan lekker geld verdienen voor die ziekenhuizen, hup declareren maar.
Ik heb net nog even gebeld met VGZ en ze zeggen toch echt dat onderzoeken in het ziekenhuis door de gynaecoloog vanwege de zwangerschap van de noclaim afgaan. Aangezien ik hier (ook al eerder) andere dingen gehoord heb ga ik alsnog bezwaar indienen.
Bij mij ging lab (urine)onderzoek en de antibiotica na de uitslag van blaasontsteking wel van mijn no-claim af. Dat was het enige wat bleef staan na mijn bezwaar, zelf vond ik dit wel aannemelijk want blaasontsteking/medicijnen HOEVEN niets met zwangerschap te maken te hebben.
dat is dus niet waar he, ik heb dat ook gehad, bij avero achmea, en ze gaven telefonisch gelijk hun fout toe. hier zijn geloof ik een jaar terug al heel veel klachten over gekomen bij het ministerie omdat het wettelijk vastgesteld is. belachelijk dat ze het dan nog proberen. ik heb hier de folder van vgz waarin staat: de kosten van huisartsenzorg, zorg i.v.m. ZWANGERSCHAP, BEVALLING EN KRAAMBED, vallen niet onder het verplicht eigen risico. het lijkt mij dus dat onderzoeken bij de gynacoloog i.v.m. zwangerschap! zorg is wat valt onder zorg i.v.m. zwangerschap. en dus niet van de noclaim mag. dit gaat dan wel over het eigen risico, maar dit gold dus ook voor de noclaim
kijk hier maar eens, hier staat duidelijk dat het er niet onder valt http://www.vgz.nl/verzekering/no-claim-regeling.html