Helemaal eens met Noura! Ik ben feb 2007 van mijn jongste zoon bevallen in het ziekenhuis onder begeleiding van een GYN, ik krijg mijn gehele no claim terug!
ik ga dan ook maar eens bellen. ik was in 2006 zwanger en heb wat echo`s en bloedonderzoeken gehad. Ik kreeg mijn no claim 2006 terug en nu moet ik dat weer terug betalen omdat ik echo`s en bloedonderzoeken hebt gehad? wat wazig allemaal....
erg he dat die verzekering zo aan het klooien zijn, dit kost pas geld, de administratie. ze weten niet eens van mekaar waar ze mee bezig zijn. maar laat je niet voor de gek houden. als je op medische grond een doorverwijzing krijgt voor een echo of nader onderzoek i.v.m. zwangerschap dankrijg je dat vergoed. ga maar eens googlen, dan kom je het overal zwart op wit tegen
dat wil ik wel eens weten, want ik heb ook mijn overzicht gekregen en ik moet wel betalen voor een echo in het ziekenhuis op medische indicatie en het bloedonderzoek met zwangerenpakket.... dat hoort toch vergoed te worden door de verzekering...
Nou ik het goed dat ik dit hier leeste helemaal van noura! Want ik liet het er eigelijk wel bij zitten toen ik dat zag in 2006. Stom van me van mezelf maar nooit meer bij na gedacht tot nu dan! Ik laat het er zeker niet bij zitten! Die vrouw van het ziekenhuis was ook helemaal niet vriendelijk ofzo! Net of het om haar geld ging dat ze aan mijn dan moest betalen ofzo! Heel vreemd.
hier ook, ik heb gelijk gebeld en ik zou terug gebeld worden ik vondt het al zo raar dat ik opeens moest terug betalen voor het feit dat ik zwanger was.... ga het toch even na checken voordat ik ga betalen
Ik heb nog eens met de CZ gebeld en gevraagd wat hun nu verstaan onder verloskundige hulp. Dat is dus de bezoekjes aan de gynecoloog en de onderzoeken, maar de bevalling in het ziekenhuis en je verblijf, vallen daar weer niet onder. Volgens die man van de CZ was dit wettelijke bepaalt. Ik krijg nu het idee, dat dit niet zo is, als ik jullie verhalen zo lees. Zo veel verschillen zit er toch niet tussen de ziekteverzekeraars?
ik zit ook bij cz en de bloedonderzoeken en staaltabletten en blaasontsteking pillen kreeg ik niet vergoed en dit kwam allemaal door de bevalling... hoor ik dit nu wel vergoed te krijgen?
Echt bezwaar indienen, en dan hoef je eigenlijk alleen maar te vermelden; Op grond van zwangerschapsgerelateerde kosten.
ik heb ook trias en heb idd ook nog niks gehoord terwijl ze vorig jaar erg vlot waren en het de 6e al gestort was.
als jij op medische indicatie moet bevallen in het ziekenhuis, dan heb je recht op vergoeding! dit mogen ze niet aan je doorrekenen! wil je bevallen in het ziekenhuis omdat je dat zelf wil, dus zonder med. ind. dan moet je er of aanvullend voor verzekerd zijn, of het zelf betalen. iedereen kan dit opzoeken door te gaan googlen! genoeg sites waar het op staat! en telefonisch kan je informatie vragen, maar de ene telefoniste weet het wel en de andere zegt weer wat anders. ik zou een brief sturen waarin je duidelijk maakt dat ze dit niet van je noclaim mogen halen omdat zwangerschaps gerelateerd is. vraag om een bevestiging van ontvangst! dan gaat het naar de afdeling die er wel wat van snapt, en word het uitgezocht!
ik heb het ook nagevraagd en ik kreeg als antwoord van Unive dat de echo vanuit de hoofdverzekering vergoed werd en daarom verrekend werd met de no-claim en dat een medische indicatie niks uit maakte. Ik heb nog eens op hun rondgesnuffeld en daar heb ik een formulier met bepalingen gevonden over welke kosten wel en niet onder de no-claim vallen wat betreft verloskundige zorg en kraamhulp. Hier stond toch duidelijk op dat echografie in verband met zwangerschap niet onder de no-claim valt. Dit heb ik vandaag opgestuurd en ik ben benieuwd wanneer ik hier antwoord op krijg. Het gaat (maar) om een bedrag van 35 euro maar ik heb geen zin om te betalen terwijl de zorgverzekeraar dat hoort te vergoeden!
asl je niks terug krijgt, krijg je dan evengoed een brief? mijn vriend heeft al een brief dat hij 255 terug krijgt... ik heb nog niks!
heb ook inderdaad vandaag de brief gehad... omdat mn beeb wat groot was moest ik geprikt worden op suiker, dit gaat er dus wel vanaf triest vind ik t