Hallo, nij mijn kaartje krijg ik alleen maar te zien No ovulation detected. Mijn probleem is nu wat ik hiermee aan moet. Wel nauwkeurig gemeten ( triplo en deze gemiddeld) op het juiste moment. Ofwel ik heb deze maand aantoonbaar geen eisprong gehad, vorige maand kon ik met ovulatietesten ook geen eisprong vinden. ongi doet het wel alleen laatste maand pas na 37 dagen en nu sta ik op de 34. Ondertussen ben ik al bijna 8 maanden pilloos. Wat zal ik nu doen, nog 2 cyclussen afwachten en data met temp kaartjes opbouwen of langs de huisarts. Ik ben toch ook al niet de jongste meer, bijna 31!
O ja, temp kaart staat in mijn album voor wie geinteresseerd is. Laatste meting wordt verworpen door overmatig alcohol gebruik en te weinig slaap. ( heb de hoop op zwangerschap deze maand al opgegeven)
Je hebt wel een positieve ovulatietest gehad maar geen temperatuurstijging. Je ei is dus waarschijnlijk (nog) niet gesprongen. Echter, ik zou eerst eens afwachten of het nog komt. Als je 3 tempkaartjes zonder eisprong hebt, kun je naar de huisarts gaan. Die zal wel doorverwijzen.
Dat ik dus volgens de richtlijnen, s'morgens direct na wakker worden om dezelfde tijd ( fijn in het weekend ) liggend mijn temperatuur meet. Dit doe ik dan 3 x achter elkaar en neem hiervan het gemiddelde. Niet dat die 3 waarden veel verschillen hoor maar dat doe ik omdat mijn thermometer maar in 1 decimaal meet en dan is de kans op een grotere st dev in mijn temperatuurcurve groter. Ik heb gelezen dat sommigen maar een 0.2 C verschil hebben in temperatuur voor en na ovulatie.
Ja, ik was heel blij eindelijk een zichtbare streep op de test, alleen hij was niet even donker of donkerder dan de controlestreep. De dag erna was de streep heel licht. Vervolgens niets meer. Ik denk dus dat dat vals alarm was.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik heb ook wel eens volgens ff geen eisprong gehad terwijl ik wel een pos ovu test had maar dat kwam toen omdat er te weinig verschil in mijn temp voor en na ei zat. Maar ik wist wel zeker dat ik een eisprong gehad heb dus soms moet je ook op je eigen gevoel afgaan.
Zo, weer een weekje verder en nog geen te bekennen. Wel een testje gedaan maar negatief; toch stiekumme hoop dat FF het fout had en dat ik zwanger blijk te zijn. Cyclus is helemaal van de leg, ik heb binnenkort nieuwe medicijnen nodig dan informeer ik eens bij de assistente wat ik kan doen.