Voor dat er allemaal 'gatver' uitspraken hier voorbij gaan komen... Google er eerst maar eens op Goed, ik overweeg dus (een poosje) No Poo, zonder shampoo, door het leven te gaan. Mijn haar wordt heel snel vettig. Waarschijnlijk heb ik dit zelf veroorzaakt door veel te vaak mijn haren te wassen. Ik doe dat omdat dat mijn haren steeds vetter en vetter worden. Eigenlijk droog ik mijn hoofdhuid te erg uit met steeds een shampoo beurt en produceert mijn hoofdhuid daardoor meer en meer talg. Een vicieuze cirkel. En daar wil ik van af. Niet vanwege de kosten van de shampoo en conditioner (ik heb gelezen dat dat voor sommigen de eerste reden is hihi) maar omdat ik niet wil dat ik straks 2 maal per dag mn haar moet wassen om er nog een beetje representatief uit te zien. Daarnaast verhaar ik de laatste tijd zo extreem veel. Dit kan komen door de silliconen welke in bijna alle shampoo's en conditioners zitten. Ook is mijn haar vaak futloos. Van No Poo zou je mooier haar krijgen. Ik heb er de afgelopen dagen veel over gelezen. Ook dat je eerst even een week of 2 (met een beetje pech wat langer...) door een overgangsperiode gaat. Een periode waarin je haren er tijdelijk best ranzig uit kan zien. Je lichaam moet namelijk zelf weer ontdekken dat zoveel talg aanmaken niet nodig is. Ik kijk best een beetje op tegen die periode. Geen shampoo klinkt misschien alsof ik er graag viezig uit wil zien, maar nee: ik ben iemand die erg gesteld is op er fris en fruitig uit te zien (en te ruiken uiteraard ) Gelukkig heb ik nu vakantie dus ik hoef als het goed is in de ergste periode mijn collega's niet te zien haha. Wat is het plan: - Ik ga een periode van 6 weken proberen mijn haren niet te gaan wassen met shampoo. - Wel ga ik mijn haren wassen met gewoon water. - Ik borstel mijn haar meerdere keren per dag '100 slagen' met een goede borstel (niet plastic) waarmee ik het vuil eruit zal kammen. Deze borstel maak ik elke dag schoon in een badje van soda. - Indien mijn haren er erg vies uit gaan zien en ik niet meer zo over straat wil en ik in de verleiding ga komen om mijn haren wel te gaan wassen, ga ik mijn haren met zuiveringszout wassen en uitspoelen met appelazijn. Zijn er meer mensen die dit ooit hebben gedaan, of nu doen, of van plan zijn om dit ook te gaan doen? Misschien kunnen we elkaar steunen in de 'vieze overgangsperiode' Ik zit nu op dag 3. Ik heb maandag voor het laatst mijn haren gewassen, ik heb toen iets heel radicaals gedaan... Ik heb toen eerst mijn haren tweemaal extreem goed gewassen met... Afwasmiddel!! Alle silliconen uit mijn haar gewassen. Normaal borstel ik mn haar met een plastic borstel. Nu heb ik vanaf maandag mijn haren met een natuurlijke borstel geborsteld *meerdere keren per dag, 100 slagen*. Nu zou ik eigenlijk gisteren of op zijn laatst echt vanmorgen mijn haren weer met shampoo en conditioner gewassen hebben. Echter, vanmorgen heb ik mijn haren 'gewoon' met alleen water gewassen. Het voelt nu (nog) best schoon aan
Ben benieuwd hoe je het zal ervaren, lijkt me toch ook niet fijn die eerste 2 weken, maar wel lekker als het uiteindelijk wel werkt. Maar wat doe je dan na die 6 weken? ben je dan weer terug bij af?
Ik ken iemand die wast al sinds zijn 20e zijn haar alleen met water. Hij is helemaal fris en heeft erg mooi haar. Zo doe ik het ook bij onze zoon. Ik heb zelf eczeem en ook wel op mijn hoofd. Voor mij zou het wel heel goed zijn. Ik ga er eens over nadenken
Haha gelukkig nog geen 'ieuwwww' reacties @ na de zes weken: als het goed bevalt ga ik door, maar eigenlijk vind ik shampoo geur wel erg lekker dus misschien na die periode 1 keer per week met een biologisch verantwoorde shampoo wassen? Ik weet het nog niet, eerst maar eens kijken of ik die periode door kom haha. @ Yes to carrots: ik ga eens googlen, misschien voor na de zes weken??
Ik lees mee! Hier idem, ik heb ook vet haar maar aan de punten is het altijd erg droog. Als k het een dag niet was ziet het er gelijk niet uit en ik voel me dan ook meteen vettig en vies. Maar het zou voor mijn haar ook veel beter zijn het niet zo vaak te wassen.
Nee hoor geen ieuw. Denk dat heel veel dames hier mee worstelen, maar wat ik me afvraag; gaat je haar niet stinken? Of doet de talg dat?
Ik was normaal mijn haar 1 keer per week. Ook was ik mijn lichaam liever niet met zeep, maar alleen met water. Douchen doe ik om de 2 a 3 dagen tenzij ik heel erg gezweet heb. Resultaat is dat mijn haar na een week niet vet is. Mijn huid voelt heerlijk zacht aan en ruikt prima. Weinig pukkeltjes, geen vette of te droge huid. Geen speciale creme nodig. Mensen schatten me vaak jonger dan ik ben. Ik wil je veel suc6 wensen en hopelijk bereik je het resultaat van wat jou bedoeling is.
Ik ga niet meedoen, mijn haar wordt niet vet (eens op reis weken niet kunnen wassen en toen begon het langzaam eens vet te worden) dus ik was sowieso maar 1x per week. Mijn haar is juist heel erg sterk en gezond. Ik lees wel mee, ben nieuwsgierig.
Ik heb gelezen dat dat stinken ontzettend meevalt. Bij baby's snuffelen we allemaal aan hun bolletje, hun heerlijke luchtje insnuiven, hun eigen luchtje, terwijl weinig mensen dagelijks het haar van een baby wassen. Dat wij gaan stinken zonder shampoo is iets, volgens wat ik gelezen heb, dat wij onszelf hebben laten aanpraten door de grote bedrijven welke shampoo verkopen. Niet dat alles vroeger beter was, maar vroeger was er niet eens shampoo te koop. Eeuwenlang heeft de mens met water en soms met natuurlijke producten hun haren gewassen.
Ja dat klinkt wel als logisch. Probeer mijn haar nu eens in de 3 dagen te wassen (ben van elke dag naar elke drie dagen gegaan). Ik ga je verhaal volgen! Ben heel benieuwd
Mijn partner heeft ook erg last van eczeem. Daardoor verdraagt hij geen gewone shampoo. Vanwege zijn werk moet hij toch regelmatig zijn haar wassen en daar heeft hij speciale shampoo voor. Het helpt hem heel goed. Hair Care
Als je haar nou echt beetje vies eruit gaat zien.. Doe je haar dan vast, straat knot vlecht weet ik het maar dan valt het veel Minder op.. Ik was ook mn haar te vaak.. Nja om de dag maar t word snel vet en soms was ik t gewoon 3,4 dagen niet en dan zit mn haar dus vast Als ik dat 2 weken doe ofzo word het ook al weer minder vet
Ik kende dit al, en wil het ooit nog eens proberen.. Maar het lukt me gewoon niet. Mijn haar is ontzettend verwend helaas. Iedere ochtend douche ik, was ik mijn haar en tegen de avond is het al vet!!!! Dus ik MOET iedere dag mijn haar wassen en word er GEK van! Hoe kom ik dan in godsnaam die eerste 3 dagen door?! Dan glibbert het aan alle kanten op mijn hoofd En weet iemand siliconen-vrije shampoo?
Wij willen graag een Voor en Na foto Succes ermee, volgens mij kan het best iets opleveren. Ga het zelf lekker niet doen
Ik ben daar in mijn tienerjaren al mee begonnen. Ik kan slecht tegen shampoo en zeep dat was voor mij de reden. Nu was ik het wanneer het nodig is. Dit kan 1 x in de week zijn maar meestal 1x in de maand ofzo. Mijn haar is lang en verre van vet en vies. Oh ja, ik maak het wel iedere dag nat!
Leuk zo veel positieve reacties. Was toch echt een beetje 'bang' voor allemaal 'Gatver de Gatver' reacties haha Shampoo's zonder silliconen is bijv. van Weleda. Ik dacht altijd dat ik een goede shampoo gebruikte, ik gebruik nl Andrelon. Thuis gebruikten wij die altijd al omdat 'dat een goede en silliconenvrije shampoo is'. Misschien was dat vroeger zo (??) maar ik kwam er van de week achter dat er wel degelijk silliconen in zitten... Maar eigenlijk denk ik niet dat je daar perse je probleem mee oplost. Jouw hoofdhuid maakt doordat je het te vaak ontvet te veel talg aan waardoor je haren erg snel vet wordt. Het schijnt de beste oplossing te zijn om 'gewoon' te haren ff niet te wassen. Zoals net ook al geadviseerd werd: doe het dan in een strakke knot, vlecht of staart. Maar weet je, je kunt ook na een dag of 3 je haren met zuiveringszout wassen, dan doe je het was rustiger aan.