No Poo!! Geen shampoo!!

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Ik doe ook nog steeds mee! Ik heb wel steeds gelezen op mijn telefoon, maar reageren is handiger op de laptop.

Ik zit nu op dag 26 en het gaat op zich prima. Niet extreem vet haar, geen ranzigheid en geen jeuk. Mijn haar lijkt veel dikker maar ook veel stugger geworden. Ik snap dat dat het kunstmatige laagje is dat nu weg is van mijn haren en dat dit is hoe natuurlijk haar aanvoelt. Maar ik vind het helemaal niks! Ik kan het eigenlijk niet meer los dragen omdat het echt anders valt nu. En ik kan niet meer lekker met mijn handen door mijn haar gaan. Er zitten geen klitten in ofzo, maar het is gewoon stug. En ik mis het lekker schuim van het haren wassen....

Ik wil de 6 weken gewoon vol maken als een soort van detox. Maar als er qua stugheid niets verbetert, ga ik daarna yes to carrots gebruiken (eens per week of om de week). Die wilde ik toch al kopen om te gebruimen na het verven van mijn haar (ja, dat is ook chemisch, maar ik kan echt niet zonder.............). Dus pickle, hartstikke bedankt vpor de tip, ik heb nu bij Limango gekocht, dat scheelt echt veel!
    Ik was het nu 1 keer in de week met water en 1 keer in de week met baking soda en appelazijn. Ik heb 1 keer ook een eiermaskertje gedaan. Het ziet er na het wassen gewoon prima uit, maar los "draagt" het echt niet mooi. Het lijkt dan veel te dik.

Ik heb nu ook yes to gezichtscreme gekocht. Af en toe wat smeren, zeker nu de winter eraan komt, is toch wel fijn, Ik heb nu weleda gezichtcreme, die is ook lekker (maar duurder).
    @ Smnee: Het verschil tussen de yes to's is het type haar: carrot voor normaal, cucumber voor droog (geloof ik) en tomato voor geverfd haar (geloof ik)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt je haar soepeler krijgen door na te spoelen met azijn.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Carrots is voor normal to dry haar en tomato is voor fine or limp hair.
    Cucumber heb ik niet staan.

4. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    @dirksmama, dat doe ik al, met biologische appelciderazijn (verdund). Het is ook echt prima doorkambaar hoor, maar het "voelt" gewoon niet fijn. Nou heb ik ook heel lang haar, dat echt altijd zijdezacht was, en niet te dik, niet te dun.

5. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    ik kan mij stugge haar wel perfect opsteken nu trouwens! Blijft super goed zitten.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat leuk om te lezen dat er nog steeds een aantal meedoen :)

Juul, toevallig dat jij hetzelfde hebt: shampoo missen, haar liever nu niet los...
    Ik was eerst van plan om die zes weken te prober en als het beviel er mee door te gaan na die zes weken. Ik heb van mezelf nou niet echt bepaald dik haar, maar het voelt nu wel dikker aan. Daar ben ik juist heel blij mee. Alleen dat vette... Ik mag vanmezelf maar 1 keer per week eieren gebruiken (en mn lichaam dus ook zelf de kans te geven) en gebruik geen backing soda. Nou ja, wel om mn borstel mee te reinigen, maar niet om mn haar mee te wassen. Ik vrees dat het anders te veel zal ontvetten. Ik merk namelijk dat mijn handen extreem uitdrogen als ik met mn handen in het backing soda badje voor mn haarborstel heb gezeten.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Maar inmiddels dag 28!! Yeah!! Alweer 4 week volgehouden ;)

Over twee weken mag ik mn haren wassen!! Maar weet nog steeds niet of ik dat echt ga doen. Ik weet wel dat ik zo ff naar de winkel ga om eieren te halen ;) die zijn we gisteren vergeten ;)

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ga ook meedoen! Morgen zou ik mijn haren moeten wassen, maar ga ze dus alleen uitspoelen met water. Ook maar baksoda en appelazijn halen. Kun je dat gewoon bij de supermarkt halen?

9. Laurie1

Laurie1 Niet meer actief

Ben toch wel benieuwd naar een foto van jullie losse haren dames! :)

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik plaats er vanavond 1 met mijn gezicht onherkenbaar en verwijder hem daarna weer, om herkenning van haar te voorkomen ;) tussen 7 en half 8, beloofd ;)

11. Laurie1

Laurie1 Niet meer actief

Ik ben benieuwd! Denk je dat wij "vreemden" kunnen zien dat het "verkeerd, anders" valt?

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #192 maartje84, 1 okt 2012
    Laatst bewerkt: 1 okt 2012
    hier komt ie...

LET OP: NIET QUOTEN ANDERS MOET IK STRAKS AAN EEN MOD OOK NOG VRAGEN JULLIE BERICHT AAN TE PASSEN IPV DAT IK ZELF FF SNEL DE FOTO BINNEN 30 MINUTEN KAN VERWIJDERE!!

:)

Helaas, je bent te laat ;)

13. Laurie1

Laurie1 Niet meer actief

Wow! Ziet er gewoon fris uit moet ik zeggen! Wel een beetje droog in de punten of vergis ik me daar in?

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #194 maartje84, 1 okt 2012
    Laatst bewerkt: 1 okt 2012
    En van opzij ;)

Helaas, je bent te laat ;)

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Droog in punten klopt ;)

Maar dat heb ik helaas altijd. Nu is het zelfs wat minder droog in de punten dan wanneer ik shampoo gebruik.

Ik heb het gisteravond met 3 eieren gewassen (alleen eigeel) en ben met nat haar gaan slapen ;)

16. Laurie1

Laurie1 Niet meer actief

Ja herkenbaar probleem, de droge punten! Zelf was ik m'n haar met yes to carrots shampoo. Maar daarmee houd ik ook gewoon de droge punten. Het verbaasd me echt dat je haar er zo vol en fris uit ziet! knap hoor!!

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Dank je!

:)

Vind het zelf stiekem wel stoer hoe fris en levendig mn haar er nu uitziet. En het volume dat ik nu heb... Echt wowieee!! ;)
    Normaal valt het echt zo langs mn hoofd en nu (zonder haarverzorgingsproducten) heb ik (voor mijn doen) onwijs volume ;)

18. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Oooooow jammer, ik heb m gemist 

19. Laurie1

Laurie1 Niet meer actief

Echt wel!! Topper!!

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Hoe laat ben je online? Post ik hem nog een keer (en verwijder hem dan weer ;))

Maar maak jij dan ook een foto?? ;)

Laurie, thnx!! :)

Deel Deze Pagina