No Poo!! Geen shampoo!!

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.125
    1.827
    113
    Jeejtje ZO vaak wassen is toch niet nodig pff elke dag Douchen met shampoo/gel als ik dat doe dan is alles zo droog als de woestijn.

Ik was mijn haar om de 3 a 4 dagen met shampoo/en spoeling,
    En doe er een handdoek (wel een beetje droog maken) om heen tot ik naar bed ga.
    En dan de volgende dag niet kammen haha zo makkelijke haar heb ik dus kam het alleen als het te erg is maar dan nog geen klit te bekkennen.

Wel goed hoor zonder zooi maar vind het ook wel lekker ;).
    Ik gebruik care en repair van H&S
    Had eerst ook andrelone maar Jeuken pff nu niet meer

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee dames,

Leuk topic, heb zo'n beetje diagonaal meegelezen, maar ik vroeg me even af, wat is het "einddoel", hoe zie je voor je dat je straks met je haar omgaat?

Met ei blijven wassen, 1x per week? En steeds "vast" blijven doen omdat het toch iets vettiger is of anders valt? Of hoe zie je dat voor je?

Ik was mijn haar al een aantal jaren met 2 shampoos, hoofdhuid met "deep clean" en losse stuk met "moisture", om bovenin juist goed te ontvetten en onderin droge stukken te voorkomen. Dat werkt voor mij heel goed, terwijl ik daarvoor altijd vettig of juist te droog haar kreeg van verschillende shampoos.
    Maar ik moet wel om de dag wassen nu. Ik krijg vooral op dag 2 last van een vettig voorhoofd, en voel me daar heel viezig mee :)

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou ik heb mijn haar zondagochtend voor het laatst gewassen normaal was ik mijn haar elke dag of om de dag. Maar halverwege de tweede dag is mijn haar altijd al vet. Vanochtend dus alleen uitgespoeld maar het is echt wel baggervet nu. Wordt dat minder? En wordt het van die eieren echt schoon? En de azijn werkt als conditioner? Ik twijfel over het zuiveringszout, ik denk dat dat mijn haar te erg ontvet en dat ik dan van voor af aan kan beginnen. Ik ga dit denk ik 6 tot 8 weken proberen vol te houden en beslis ik of ik het zo wil blijven doen em anders ga ik voor de yes to shampoos.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn 'einddoel' weet ik nog niet helemaal...
    Ik mis het lekkere geurtje in mn haar, want nee: een ei ruikt mijn inziens alleen lekker als het gebakken en wel met wat zout en peper op mn bordje ligt ;) In de badkamer geef ik de voorkeur aan andere geurtjes ;)

Eigenlijk valt mn haar nu veel mooier dan wanneer ik het met shampoo was. Juul schreef gisteren als reactie op mn haar dat ik mooi BIG haar heb. Hihi, dat is nieuw voor mij. Normaal valt het namelijk veel te plat langs mn hoofd ;)
    Dus wat dat betreft zou ik zeggen: doorgaan, ook na die zes weken. Maar ik vind een (rauw) ei op mn hoofd niet zo lekker ruiken...

Ik ben er dus nog niet helemaal over uit.

Over het minder vet worden. Bij mij werd het uiteindelijk vetter en vetter en ranziger en ranziger ;)
    Ik was op vakantie in een warm land en zwom elke dag wel in de zee en ook vaak nog wel ff in het zwembad. Allemaal slechte invloeden voor mn haren dus. Ik had mn zuiveringszout niet me genomen. Het zou namelijk jammer zijn geweest als men het in mn tas zou zien zitten en dat de douane denkt dat ik mn neus wilde poederen ipv mn haren reinigen. Toen mn haar op de bovenkant vetter werd en aan de onderkant droger en droger ben ik gaan googlen en kwam ik uit op eieren. Daar was ook makkelijk aan te komen op vakantie.

Nu mag ik van mezelf 1 keer per week mn haren met eigeel wassen en echt, het werkt heel goed reinigend. Skatje, ik wil zo nog wel een keer ff kort de foto posten zodat je kunt zien hoe schoon mn haar er nu uitziet? Moet je ff hier schrijven hoe laat je hier online bent, dan post ik hem nog eens kort.

Zuiveringszout... Mn gevoel zegt nee... Ik reinig er nu wel mn haarborstel mee. Dat werkt super. Maar mn haar en hoofdhuid... Hmm, ik doe het liever niet.

@haren vast: ik hoef het echt niet de hele week vast te hebben. Gisteren had ik het los en vandaag ook. Ik denk dat morgen ook nog wel zou kunnen. Dat terwijl ik normaliter op de dag waarop ik het was los kon hebben, maar de dag erna moest het echt wel vast omdat het dan zo vies vettig langs mn hoofd leek te druipen ;)

@moniponi, ik denk dat jouw haar echt geschikt zou zijn voor een poosje detox ;)

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, maar zou je een stappenplan kunnen opschrijven? Welke borstel (waar moet het aan voldoen) eerst uitwassen met afwasmiddel? Hoeveel azijn? Enz enz..graag! Dank!

6. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik vind juist dat het wel heel schoon wordt van zuiveringszout. Eigenlijk voelt het dan hetzelfde als met shampoo. (en dan hangt het meteen futloos kan ook door de azijn komen)

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    De 4e wasloze dag!

Ik spoel het iedere dag met best wel warm water uit. En daarna een plens koud over mn kop zodat de poriën dicht gaan.

Het is wel vettig, maar niet zo vet als wanneer ik shampoo gebruik en dan dag 2. Dan is het slap en vet. Nu is het wat voller en toch wat vettig.

Nog geen jeuk op de kop gehad :D Dus dat is positief. Ik kan het ook nog wel los hebben.

Ben benieuwd hoe lang ik dit ga volhouden!

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar wat ik me afvraag;

Dat zuiveringszout en azijn drogen je haar toch ontzettend uit?

Zit je dan dadelijk niet meer extreem droog ipv vet haar?

Zout droogt uit, ga maar eens dagen in de zee zwemmen. Ook azijn droogt uit en ontkalkt zelfs, lijkt me ook niet echt ideaal voor het haar

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat zuiveringszout ga ik ook niet gebruiken. Dat is denk ik een te grote aanslag op mijn haar.

Appelazijn gebruik je heeeeeeel erg verdund en werkt als een soort conditioner. En het is niet zo dat je dat dagelijks gebruikt hè? 1x in de zoveel tijd.

10. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb enkele dagen geleden een bericht geplaatst, maar daar is volgens mij niet op gereageerd.

Maar als ik mijn haar minder wil wassen, maar het toch snel vet is, kan ik het dan een keer met eigeel wassen na 2 dagen ofzo? Ik schreef eerder al dat ik mijn haar de tweede dag al vast zet, omdat het los niet meer mooi is. Ik heb dun haar en de conditie hiervan is best slecht. Ik was om de dag mijn haren, sinds kort met siliconenvrije shampoo..

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik had de eerste 3 weken alleen met water gewassen,het was wel vet maar vreemd genoeg niet zo vet dan als ik om de dag mijn haar met shampoo wasde.
    Dinsdag heb ik mijn haar met ei gewassen (omdat ik het hiet veel leesde) en heb nu nog steeds geen vet en mijn haar glansd enorm.
    Kan me niet herineren waneer het voor het laatst is geweest dat mijn haar zo glansde.
    Ik heb zelf ook vrij dun haar.
    En benn nu van plan om 1x p/w met ei te wassen.

12. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Ik heb vorige week vrijdag voor het laatst gewassen, heb het tussendoor geborsteld met een goede borstel en twee keer met water gespoeld. Maar het was echt zo ontzettend vet en ranzig de afgelopen dagen. Vanmorgen, nou eigenlijk net een half uur geleden, heb ik het daarom met eigeel 'gewassen'. Ik kon me zo echt niet buiten vertonen. Ik moest wel even een drempel over zeg, eigeel in je haar smeren;) M'n haar is nog niet droog, ben benieuwd of het vet eruit is... Toen ik het borstelde na het wassen kwam er volgens mij nog wel wat ei(wit?) uit m'n haar, oeps, toch nog iets kouder uitspoelen de volgende keer :D

De komende week ga ik het denk net als jou doen, dus dagelijks spoelen met warm water en daarna een plens koud water, misschien scheelt dat? Borstel jij het ook vaak?

13. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Maar wordt het dan ook school?
    Morgen weer mijn haarwasdag, dus zal het eens met eigeel gaan proberen.
    Maar zou het ook fijn vinden als mijn haar dus weer mooi valt, net alsof het gewassen is. In dat geval wordt het namelijk makkelijker om de wasdagen met shampoo over te slaan.

Ik gebruik trouwens Marlies Moller. Iemand ervaring mee?

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Na de eerste week (mijn man wist toen nog niet waar ik mee bezig was :p) heb ik aan hem gevraagd of hij aan mijn haren wou voelen en ruiken.
    Zijn reactie was (en nog steeds) ruikt lekker en voelt zacht aan.
    Dus ja het word zo ook schoon :D
    Plus voor mij nog een pluspunt.
    Toen ik nog met shampoo wasde had ik telkens jeuk op mijn hoofd (ongeacht welke shampoo)
    Nu helemaal geen last meer van jeuk ;)

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb vrij dun haar en het is schouderlang. Ik borstel het als ik onder de douche uit kom, dus als het nog nat is. Dan een keer als het is opgedroogd en dan tussendoor nog 1 of 2 keer. Paar stroken met de borstel zijn bij mijn haar genoeg.

16. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik gebruik dat baking soda en azijn maar 1x per week. De azijn is idd sterk verdund. Mijn haar voelt erna wel iets droger maar dat je zegt kurkdroog nee...gewoon als met shampoo gewassen haar.

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hihi wat ontzettend cool om jullie berichten te lezen!!! :)

Ik zit nu op dag 31... Ik had niet verwacht het zoooo lang al vol te houden, maar nu ik 't eigeel heb ontdekt... En ik weer regelmatig een lekkere douchegel gebruik (van de yes to-lijn :)) denk ik het nog wel in ieder geval t/m de zes weken vol te houden ;)
    Opmaar officieel nog 10 dagen te gaan ;)

18. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Ik vind het toch wel wonderbaarlijk hoe schoon m'n haar is geworden van dat eigeel, alleen op m'n kruin ben ik nog niet tevreden, volgende keer daar iets beter schrobben ;) Ben benieuwd hoe lang het nu schoon blijft...

19. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Nou ik ben ook helemaal om, enkele dagen geleden las ik hier vor het eerst over 'no poo'.
    Heb 2 dagen geleden mijn haar gewassen met een piep klein druppie shampoo en verder veel water. Net zuiveringszout gehaald en witte azijn heb ik nog in huis.
    Vanavond ga ik vor het eerst zonder 'poo' mijn haar wassen:) ben benieuwd naar het resultaat.

Ik kan alleen nergens vinden wat je daarna in je haar moet doen. Want haarschuim/lak en creme's zijn toch ook chemisch? Zitten i.i.g. siliconen in.. mag je dat dan ook niet meer gebruiken? Mijn haar gaat dan enorm kroezen.. graag tips!!

20. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi hoi dames,
    Ik lees deze topic net en ben echt geinteresseerd! OOk ik heb snel last van vet haar en allerlei shampoos gebruikt.
    Is het uiteindelijke doel om nooit meer shampoo te gebruiken?
    Kan iemand een stappenplan/programma plaatsen of link hoe je dit moet aanpakken?

Deel Deze Pagina