@i love my baby; geen gewone witte azijn gebruiken hoor, alleen appel(cider)azijn. Hebben ze ook gewoon bij AH. Verder is het idee dat je dan verder ook geen stylingproducten oid gebruikt. Als het goed is, zal je haar na een week no poo ofzo ook minder gaan kroezen, dus de eerste week even in een knot!
Nou heb het net gedaan.. Eerst zuiveringszout gebruikt, gelijk ook met zuiveringszout mijn gezicht gescrubt, oei wat prikt dat. Heb nu een masker van Nivea op om het te kalmeren.. En daarna een volle (schone) 'moeders voor moeders' kan met water en daarin een piep klein scheutje natuurazijn en over mijn haar heen gegoten. Dat andere azijn had ik nog niet in huis, maar ga dat volgende week ook maar kopen, wie weet nog beter Alleen balen dat ik nu dan eigenlijk ook geen lak en schuim mag gebruiken, als mijn haar erg gaat kroezen stop ik daar nog maar niet mee hoor.. Stom had ik geen rekening mee gehouden. Nou ga nu mijn haar maar eens proberen uit te borstelen, zullen wel een hoop knopen in zitten!
Heb even een deel van het topic gelezen en vind het echt knap dat je volhoud. Wil zelf ook graag m`n haar wat minder gaan wassen want het is nu binnen een dag alweer vet. Alleen miss even een domme vraag. Hoe en hoe warm was je je haar alleen met water? Had het van de week namelijk ook geprobeerd maar na dat het droog was was het nog net zo vet als daar voor. Het lijkt me dat het na het wassen toch in ieder geval iets schoner had moeten zijn. Heb nu de dag erna maar mn shampoo weer gepakt.
Na wat ik ondertussen allemaal gelezen heb weet ik mischien het antwoord, je moet eerst je haar met zuiveringszout wassen om alle chemische stoffen eruit te halen. Mischien dat dat helpt. En je haar moet er heel erg aan wennen dat je geen shampoo meer gebruikt en zal heel vet aanvoelen. Maar je moet je haar gewoon langzaam ontwennen. Was je elke dag je haar? doen het dan nu om de dag, en minder steeds met de shampoo. Er zijn vast dames die je betere tips kunnen geven, ik ben ook nog maar een beginner
Like!! Like!! Like!! Blijf het gewoon heel cool vinden hoeveel dames geinspireerd zijn geraakt door dit topic Een handleiding... Hmmm Hihi zo moeilijk is het eigenlijk niet. Maar misschien hebben jullie wat aan de website Zeepvrij | Mooier haar, een gezondere huid en gewoon schoon Willen jullie echt een 'handleiding'?? Wat moet er in komen te staan??
leuk topic!ik had het graag ook gedaan...maar werk in de vis,dus mijn haar ruikt elke avond zo sterk naar vis dat dit niet te doen is.Helaas...mocht ik een andere baan krijgen,ga ik het zeker proberen!!
Ooooooooh, ik ben zo blij!! Ik ben nu, na 4 1/2 week, het kritieke punt voorbij en mijn haar is nu zoooooo mooi! Ik had vandaag eigenlijk weer met de soda willen wassen, maar op aanraden van maartje (dank je!) heb ik die even laten staan en alleen met ei(dooier) gewassen. Ik heb er nu 4 dooiers ingedaan (meer dan vorige week), nagespoeld met appelazijn en het vettige bij mijn wortels is he-le-maal weg. Het is gewoon net alsof ik het met gewone shampoo heb gewassen, alleen dan nóg mooier want een stuk voller en luchtiger. Ik ben blij! Ik kan het zelfs gewoon los dragen, wat ik de afgelopen maand niet heb gedaan omdat het niet fijn voelde, zeker niet bij de wortels. De soda gaat hier dus terug in de kast. Ei en azijn mogen blijven. Al is dat qua besparing niet zo handig; elke week 4 bio-eieren in mijn haar is een relatief dure shampoo. Nou ja, het was me ook om natuurlijker haar te doen, niet om geld te besparen!
Hihi haar met visgeur is idd niet handig Juul, wat een tof bericht!! Ik heb net 1 dag eerder mn haren weer met eigeel gewassen, gisteren gezwommen en wilde mn haren niet met chloor erin mishandelen En mn haar zit weer fabulous Morgen 5 week shampoo loos!!
Ik ben wel een beetje teleurgesteld (of ongeduldig ), donderdagmiddag mn haar met ei gewassen en nu is het alweer heel vet... Had hoop dat het iets minder zou zijn, maar helaas, zal meer geduld moeten hebben, nu maar weer eens kijken of ik het wassen met ei zo lang mogelijk uit kan stellen. Heb wel de indruk dat het al voller lijkt!
Even een overzicht tot nu toe: Dag 1: laatste keer normaal gewassen Dag 2: alleen geborsteld Dag 3: haar is vet, geborsteld Dag 4: haar is nog vetter, geborsteld Dag 5: haar is nog vetter, gewassen met warm water, geborsteld Dag 6: haar is echt megavet, durf bijna de deur niet uit, geborsteld Dag 7: haar is echt te vet, gewassen met 3 eidooiers, geborsteld, haar is bijna helemaal vetvrij! Dag 8: geborsteld, 's avonds eerste tekenen van vet zijn er alweer Dag 9: geborsteld, haar is weer net zo vet als voor dit experiment
Je 'moet' gewoon doorzetten. De eerste periode is 'zwaar' Ik ben nu dus 5 week zonder en het gaat niet van de 1 op de andere dag. Denken jullie er wel aan om je haarborstel (natuurlijk materiaal) regelmatig flink te ontvetten? Anders veeg je steeds het vet er opnieuw in.
Dames, is heb echt jullie hulp nodig. Waar ik dus last van heb is niet dat mijn haar snel vet word, maar dat het juist veel te droog is. Ik heb stijl en lang haar maar het is nu een enorme kroeskop!! Ik ben op no-poo overgestapt niet omdat mijn haar zo snel vet word maar omdat het mij veel gezonder lijkt en dat je er juist steviger en sterker haar van zou krijgen. Ik waste mijn haar 1 á 2 keer in de week dus niet echt een erge shampooverslaving.. Maar nu.. wat kan ik doen? Ik heb gisteren dus met zuiveringszout en azijn gewassen voor de eerste keer. Ik vind het toch wel zonde om er weer schuim enzo in te doen. Ik heb al wel een heel klein beetje serum van loreal er in gedaan maar ik wil iets natuurlijks waardoor het niet meer kroest? Olijfolie mischien? Lijkt me niet geweldig maar wat moet ik dan? Ik moet er echt vanavond mooi uit zien want we hebben een feestje.. help!!
Je zou argan olie kunnen proberen (echte/pure!). Ik heb t nog nooit gebruikt maar het schijnt een wondermiddeltje te zijn! Verder kun je verdunde appelazijn in een plantenspuit proberen (als leave in conditioner dus) of verdund puur rozenwater in de plantenspuit (pure, van de toko. Niet van kruidvat, daar zit alcohol in). Ikzelf doe het rozenwater heel af en toe, ook voor het geurtje Of..... Een knot maken. Twee elastiekjes voor een wilde knot zijn mijn beste vrienden geweest de afgelopen vier weken!
Hey, ik ben heel erg blij met je reactie! Wel te laat voor gisteravond inderdaad haha maar dat maakt niet uit.. Ik ga het even googelen die olie en dat rozenwater, bedankt voor je tips!
Hier nog 1,5 week. Maar ik ga denk ik door. Het vet wordt steeds minder en het jeuken blijft weg. Vooral het jeuken wil ik absoluut niet meer krijgen,en dat krijg ik wel als ik met shampoo was. Gisteren was ik een paar uurtjes bij z'n thermaalbad met zout water. En ik zag er eerst tegenop hoe mijn haar zou voelen als ik eruit zou komen en het weer droog werd. Heb flink zitten spoelen onder de douche en daarna droog gefond. Resultaat on gelooflijk zacht haar,glanzen en kwam super gemakelijk met de borstel er door. Mijn 2 vriendinnen die wisten waar ik mee bezig was waren ook verbaasd en vonden het er ook onwijs goed uit zien.
Morgen alweer drie weken. Ik ga ook door. Wat hier al gezegd is die jeuk is zoveel minder!! Heerlijk!
Echt knap hoor! Ik ben nu pas 1,5 week bezig en vind het wel lastig worden. Vanmorgen flink gespoeld met water, lijkt wel iets te helpen, maar dan ben ik toch weer bang dat ik die talgklieren weer aan het werk zet. Nouja, ik zet maar even dapper door. Weet jij nog hoe lang je aan het begin niet gewassen/gespoeld hebt?