Ik heb net boodschappen gedaan, bij mijn AH hadden ze geen appelazijn dus ben ik naar de c1000 geweest. Nu heb ik alleen 'Aplle Cider Vinegar' kunnen vinden. Is dat hetzelfde als appelazijn? Want dat 'Cider', waar slaat dat op? Het is van het merk Monini maar ik kan verder op google niet vinden of dit nu appelazijn is of dat ik iets verkeerds heb gekocht..
Bij de drogist is baking soda (of zuiveringszout) wel vele malen duurder. Bij de tuinen was het 6 euro voor een klein potje. Bij de toko 1.40 voor een pond.
hoi dames, net besloten om toch dit ook maar eens te gaan proberen ( als ik niet te laat ben want ik zie dat sommige de 6 weken er bijna al op hebben zitten?) maar ik heb dus erg droog half lang krullend haar, als ik mijn haar vaak kam gaan mijn krullen er uit en krijg ik erg pluizend zwevend haar, erg lelijk haha maargoed, ik ga het dus wel proberen en ik zie wel wat er van komt. Iemand even een rijtje van dingen die ik echt nodig heb? ik lees iets over een kam/borstel wat voor haren zijn nou het beste? en zuiveringszout? is dat echt een soort zout wat je er in strooit? of moet ik me dat anders voorstellen? en eier dooiers zijn ook handig lees ik? nog meer dingen, of is dat het zo ongeveer wel? en nog meiden ervaring met juist erg droog haar ipv vet en krullend haar? hoe gaat dat bij jullie? groetjes!
Ik geef ook even een update . Ik heb kort haar (echt kort haha) en gebruik(te) wax en/of haarlak. Maandagavond 1 okt voor het laatst gewassen, ik zit nu dus op dag 10. Ik heb professionele wax bij een kapperssalon gekocht die makkelijk uitwasbaar is. Ik spoel mijn haar elke dag uit met water. Toch merk ik dat mijn haar behoorlijk vet werd, ik heb de laatste paar dagen alleen nog maar een beetje haarlak gebruikt, omdat de wax het waarschijnlijk toch extra vet maakt. Gisteravond een masker gemaakt van wat volle yoghurt en 2 eierdooiers (ca 2 min intrekken). Vandaag voelde m'n haar weer een heel stuk fijner aan! Ik had alleen geen appelazijn, maar dat is toch wel essentieel na het wassen met rauwe eieren hihi, m'n haar stonk een uur in de wind . De Jumbo hier had idd ook geen appelazijn, dus ik ga ook maar even een bezoekje brengen aan een c1000 haha. Zijn er nog meer meiden met kort haar die 'no pooh'-en??
Oeps foutje... Vandaag heb ik een sollicitatie gesprek. En nu ben ik zo dom geweest om gisteren te experimenteren. Had olijf olie in mijn haar gedaan,omdat ik las dat dit ook goed zou zijn voor je haar. Alleen nu is mijn haar zo vettig,krijg het soul niet uitgespoeld. Ga straks nog met eieren aan de slag in de hoop dat mijn haar daarna weer beter uitziet. Maar mocht dat niet helpen hebben jullie dan nog tips???? Moet om 13:00 op gesprek komen.
Ik denk juist dat natuurazijn het beste is. Van de geur weet ik het niet, maar het is denk ik gewoon proberen? Het neutraliseert wel dacht ik
Ff snel: gewoon natuurazijn wordt afgeraden, Google maar eens, ik weet niet meer precies waaom maar het zou niet goed zijn.??. Sowieso goed verdunnen!
Heb beide geprobeert maar bleef vet. Dus heb vandaag moeten zondigen en (helaas) met shampoo gewassen. Sollicitatie is iets belangrijker dan een experiment Maar ga hierna weer braaf shampoo loos door,en ga niet meer experimenteren hihi.
De spullen die je denk ik echt nodig hebt is zuiveringszout, daar doe je een eetlepel ofzo van in een kan met water zodat het oplost, en dat spoel je in je haar. Ik heb zelf nu appelazijn en rozenwater wat ik als conditioner ga gebruiken, de ene keer appelazijn, de andere keer rozenwater. Eieren voor de afwisseling als shampoo kan je gebruiken. Ik heb het nog niet gebruikt maar ga het wel snel doen. Ik heb dus ook echt heel droog haar, het is wel stijl maar kroest enorm.. Tja wat ik er tegen doe? De eerste keren toch nog een beetje haarlak en creme gebruikt maar probeer het nu echt zonder te doen. Mschien ga ik bier gebruiken als haarlak. Dit moet je dan een nachtje open laten staan, zodat de prik eruit is en in een spuitbus doen, kan je twee weken in de koelkast laten staan en gebruiken als een soort haarlak. En verder gebruik ik een haarborstel van varkenshaar hihi jakkie. Dat is al een hele oude, van mijn moeder geweest vroeger. Maar je kan ze nu vast ook nog wel kopen weet alleen niet waar.. Succes!
i love my baby, thnx voor je reactie! ik ga vanmiddag eens opzoek naar die spullen dit is mijn eerste dag maar mn haar ziet er niet uit als ik er niets in doe whaha heb het geprobeerd maar toch snel maar vast gedaan en beetje spul ingedaan anders heb ik zo'n bos stro haar dat je elk haartje apart ziet hangen hahaha
@mupet: ik gebruik echt geen zuiveringszout trouwens. Dat is echt te agressief. Met ei wassen gaat heel prima en van de week heb ik alleen een kan met verdunde appelazijn over mijn haar gegoten en toen zat het ook weer heel prima. Vooral als je haar al droog is en snel kroest, zou ik het zout laten staan.
Van wassen met zuiveringszout droogt je haar toch enorm uit? Als je al droog haar hebt lijkt me dat niet echt handig? Ik heb het tot nu toe alleen 1 keer met eigeel gewassen in 2 weken tijd. Het is nu wel erg vet, maar ik probeer het wassen met eigeel nog even uit te stellen, in de hoop dat m'n haar de volgende keer minder snel vet wordt.
Volgens mij is zuiveringzout toch niet agressief? Ik heb het zelfs al gedronken en vanmiddag op mijn gekookte eitje gedaan! Tja ik weet het ook niet hoor, ik ga i.i.g. dit weekend mn haar met ei wassen. Wie weet is het dan wel veel minder droog! Wat ik net trouwens heb gedaan.. ik heb nog zo'n hele oude varkensharen borstel.. maar was er niet blij meer mee. Ik heb een nieuwe gekocht en dúúr!! Het is een 'Mason Pearson' borstel van 58,-!! Hihi dat ga ik niet tegen mn man zeggen Als het goed is komt tie morgen al binnen, ben zo benieuwd!
Sorry ik zeg het eigenlijk verkeerd, het droogt je haar niet enorm uit, maar het ontvet heel goed, beetje te goed, of is dat hetzelfde als uitdrogen