No Poo!! Geen shampoo!!

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Ik doe zelf niet mee aan dit project, maar ben wel erg benieuwd.
    Ik las iets over wassen met eierdooiers. Doe je dit dan met warm of lauw water en hoe lang laat je het dan intrekken?

Als ik mijn haar alleen met shampoo was en ik gebruik geen conditioner, word mijn haar heel statisch. Heb je dat dan ook als je alleen met eierdooiers wast?

Ben benieuwd, misschien toch maar eens de moet verzamelen om hieraan mee te doen!

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Leuk hoor dat er hier nog steeds actief geschreven wordt :)

Ik zit inmiddels op dag... 44!!!

Ik ben nu echt de moeilijkste periode goed voorbij!!
    Afgelopen vrijdag heb ik het met eieren gewassen. Dat was weliswaar 'te vroeg', normaal doe ik het pas in het weekend, maar ik zou die avond wat leuks doen en wilde er tip top fris en fruitig uit zien om een vriendin te overtuigen haha dat het heel goed werkte. Helaas last minute de afspraak naar zaterdag verplaatst en omdat ik vrijdag de hele dag met mn haar had lopen spelen was het zaterdagavond niet meer zo mooi als vrijdag mn haar was, dus toen 's avonds eerst wat maizena in mn haar gedaan, goed doorgeborsteld en daarna uitgespoeld met water. Mn haar zag er echt heel gaaf uit, al zeg ik het zelf.

Inmiddels dus weer een paar dagen later. Het is nog helemaal niet vettig. Gisteravond mn haren uitgespoeld omdat ik gesport had, maar qua vettigheid was het nog niet nodig. Morgen ga ik hardlopen, dus daarna ga ik het wel uitspoelen, maar het is zo gaaf dat het niet meer echt zo nodig is qua vettigheid.

Nog 5 weken en 6 dagen te gaan tot aan dat ik van mezelf een MP haarborstel mag aanschaffen ;)

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Eidooiers: geen last van statisch haar. Schijnt trouwens ook dat als je je haar met een 100 varkenshaarborstel borsteld dat het dan ook mee valt.

De eierdooiers moet je met zo koud mogelijk water uitspoelen ivm stollen ;)

@meedoen:

Het klinkt eng, zeker als je veel tijd tussen het spoelen met eierdooiers wilt laten. Maar als jij om de dag of om de twee dagen in het begin het gaat doen, ziet niemand aan je waar je mee bezig bent. Als je net als ik de eerste weken helemaal niets gebruikt... Tsja, dan heb je in het begin eerst een vies koppie ;)

4. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Maar dan dus wel meteen stoppen met shampoo en beginnen aan de eierdooiers. En dan om de dag/om de 2 dagen wassen?

5. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    moet zeggen ik doe het nu sinds vorige week zondag elke dag mijn haar gewoon wassen met water soms om de dag afgelopen vrijdag mijn haar met eieren gewassen maar mijn haar voelt niet vettig aan wel heb ik eczeem op mijn hoofdhuid die nu meer jeukt als voorheen

6. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Zal ik doen!

Als ik mijn haar geborsteld heb, zit de borstel vol viezigheid en stof, komt allemaal uit mijn haar! Dus spoel hem na gebruik elke keer schoon. Als ik met een gewone borstel zou borstelen zou die rommel grotendeels in mijn haar blijven zitten. Ik borstel nu ongeveer 2 a 3 keer per dag.

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames

hier mijn verloop even, ik had wat gesmokkeld twijfelde of ik het wel echt ging doen en kon volhouden maar toch begonnen maar ik vind het wel Erg moeilijk moet ik zeggen.

mijn haar voor het laatst gewassen met shampoo en conditioner
    dag 1: alleen geborsteld
    dag 2: uitgespoeld met water en geborsteld
    dag 3: alleen geborsteld

vandaag zit ik dus op dag 3, mijn haar is nog zo droog als maar zijn kan, al kon ik na het uitspoelen gisteravond wel merken dat het iet wat vettiger was op mijn hoofdhuid

mijn haar voelde tijdens het uitspoelen wel vies en vettig aan, maar eenmaal opgedroogd en uitgeborsteld weer stro haar hier...

hier is het dus geen vettige kopje, maar een mega pluisbal

kan mijn haar absoluut niet meer los doen, want al mijn krullen zijn er uit geborsteld in een staartje ziet het er eigenlijk nog niet uit want het pluist aan alle kanten zeker de losse plukjes

maarja, als ik er iets van spul in doe om dat tegen te gaan, dan red ik het niet met alleen maar uitspoelen of wassen met eieren

dusja..

iemand nog overlevings tips? ik ga vanavond uit eten en zou er toch best graag een beetje toonbaar uit zien... en dat staartje de heel tijd ben ik nu ook al beu hahahaha

8. Nathan

Nathan Lid

31 mei 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gefaald... Zit nu op dag 6 en het leek wel alsof ik allergisch was voor mijn eigen haar. Alles jeukte. :p Heb het dus net met shampoo gewassen en heb mezelf voorgenomen dat ik gewoon rustig verder ga (de eerste 3 weken 1 keer wassen met shampoo) en dat ik daarna gewoon helemaal met shampoo stop. Moet trouwens wel zeggen dat er al gauw heel veel volume in zat, het zag er een stuk mooier uit.

Dag 1: ziet er allemaal goed uit, 's avonds wordt het een beetje vet (zoals gebruikelijk).
    Dag 2: haren alleen geborsteld. Het is een klein beetje vet, maar valt mee.
    Dag 3: haren uitgespoeld met water en geborsteld. Het is helaas alweer vet.
    Dag 4: haren alleen geborsteld.
    Dag 5: haren alleen geborsteld en wilde het bijna met shampoo wassen, aangezien ik wegging. Uiteindelijk toch niet gedaan.
    Dag 6: gefaald! :( Het begon enorm te jeuken en heb uiteindelijk mijn haar gewassen met shampoo. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik het voor de aanstaande 3 weken (met deze week erbij) het één keer ga wassen in de week. Daarna stop ik helemaal en ga ik over op de eieren.

9. Nathan

Nathan Lid

31 mei 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ mupet: ik heb zelf geen krullen en heel ander soort haar, maar heb je misschien al eens je haar gewassen met appelazijn of bier? Ik weet zelf ook niet of het werkt hoor, heb beiden nog niet geprobeerd. Verder heb ik gelezen dat een borstel ook heel veel met je haar kan doen en dat je, vooral voor krullend haar, een grote borstel nodig hebt. Hopelijk hebben anderen nuttige tips voor je ...

10. I love my baby

@mupet. Ik heb ook een erg droge bos haar. Ik kreeg hier als tip: arganolie gebruiken. Google het maar even, tis echt een wonderolie! Ik zou inderdaad alle andere hulpmiddelen even laten staan, net als de shampoo. Ik gebruik op dit moment zuiveringzout en appelazijn om te wassen of gewoon water of eieren natuurlijk. En verder gebruik ik rozenwater, een beetje als haarversteviger en arganolie om het minder te laten kroezen. Je zou inderdaad ook bier kunnen gebruiken, bijv. als conditioner maar heb op youtube ook een filmpje gezien van een meisje die het als haarlak gebruikte!

11. I love my baby

Ik lees net weer ergens een goeie tip (mischien wisten jullie dit al wel maar ik nog niet) :
    Baksoda droogt het als het ware, het haalt de vettigheid weg en azijn werkt als conditioner. Als je droog haar hebt, wat meer azijn gebruiken, bij vet haar wat meer baksoda.

Om deze reden moet je ook de azijn bij vet haar alleen in de punten gebruiken en bij droog haar kan je het over je hele haar gebruiken.

Wat ik mij afvraag, is die appelazijn wel geschikt om ook echt op de hoofdhuid te gieten? (wel verdund natuurlijk) Weet iemand hier dat?

12. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx voor de tips dames!

Is die arganolie, die olie die je in Turkije op de straat kan kopen? Zag ik op onze vorrige vakantie hahaha

Maar hier in nl s dus ook wel te verkrijgen, waar haal je zo iets? En dat dor je gewoon elke z in je haar? Of af en toe of?

Ik moet zeggen dat het nu wel wat vetter aan het worden is, maar alleen van boven

Morgen even met eieren wassen denk ik mn haar word nu ook langzaam stijl door al dat geborstel whaha

13. I love my baby

Ik weet niet of je die arganolie in Turkije kan kopen, of het dan ook wel de echte is.
    Het is best een dure olie. Ik heb hem bij de tuinen gekocht tegelijk met het rozenwater.
    Arganolie was ongeveer €16,- en rozenwater ongeveer €6,-. Met mijn shampoo was ik veel goedkoper uit ;)

Ik doe het in mijn haar na het wassen maar wel als het al (bijna) droog is en soms nog de volgende dag weer omdat mijn haar dan nog steeds kroest. Na de olie borstel ik mijn haar goed door met mijn mason pearson borstel, zodat alle oliën goed verdeeld worden.

Volgens mij werkt dit goed! Mijn haar kroest al veel minder dan na de eerste keer wassen zonder shampoo!
    Ik weet niet van welk product dat nu komt, kan ook een combinatie van alles zijn.

14. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    @Wassen met baksoda, ik durf het nog niet aan, ben bang dat dit mn talgklieren teveel activeert...

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dan kun je ook maizena in droog haar doen, flink borstelen en daarna uitspoelen?? (het hoeft niet, maar ik probeer ff mee te denken ;))

16. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ook hier ff update:
    Vrijdag voor het laatst gewassen met shampoo
    Dag 1: geborsteld
    Dag 2: geborsteld
    Dag 3: met water gespoeld, geborsteld, mijn superfijne haar begint vooral bij de slapen en mijn pony erg sliertierig vet te worden.
    Dag 4: trek het vettige niet meer, mijn haar plakt echt aan mijn hoofd: dinsdagavond gewassen met bakingsoda en nagespoeld met verdunde azijn. Heel raar: mijn haar heeft nog nooit zo licht en springerig aangevoeld na een wasbeurt :)
    Dag 5: geborsteld. Haar is minder vet, maar ook een beetje droog in de punten.

Hier ook een borstel die een hoop vuil uit mijn haar haalt. Spoel hem iedere dag met water met soda.

Wat ik vragen wilde: waar is rozenwater voor?

17. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Rozenwater is erg goed voor je haar: Rose Water for Hair Care - Indian Makeup and Beauty Blog

Heb net dit topic gevonden, erg leuk! Wil ook graag shampoo-loos door het leven, maar ben nogal een watje wat dat betreft. Ook heb ik net een nieuwe fles shampoo gekocht, dus dat vind ik wat zonde. Typische Hollandse :D

Ik ben wel langzaam het aantal wassingen aan het verminderen, zit nu op zo'n 2x per week.

Misschien toch maar eens de stap gaan wagen binnenkort... ;)

18. I love my baby

hihi ben niet zo goed in engels..
    hier wat gevonden in het nederlands:

De voordelen van rozenwater:

het heeft stimulerende eigenschappen en kan daarom worden

gebruikt als een middel tegen haaruitval

het heeft hydraterende en voedende eigenschappen

door de helende eigenschappen van rozen, kun je een hoofdhuid
    ontsteking er goed mee behandelen.

het maakt de haarlokken sterker en minimaliseert haaruitval
    het heeft een verfrissende geur

Rozenwater (€6,50 De Tuinen)

Heb je eenmaal je rozenwater bemachtigd, dan is het goed om het direct in je haarverzorging toe te voegen. Hier enkele tips om direct mee aan de slag te gaan:

1. Gebruik rozenwater als een pre-po.Breng rozenwater direct op je hoofdhuid en haar aan. Enkele druppels is genoeg. Masseer de rozenwater rustig in je haar en laat het voor 20 minuten zitten. Was daarna je haar met een moisturizing shampoo.

2. Je kunt je shampoo verdunnen met rozenwater.

3. Mix rozenwater met dezelfde hoeveelheid glycerine en breng het aan op je hoofdhuid. Masseer rustig je hoofdhuid met je vingertoppen. Laat de mix voor een halfuur intrekken en was het er daarna uit. Dit kun je 1 keer per week doen.

4. Gebruik rozenwater als een spoeling. Na het gebruik van je shampoo, giet je een kop rozenwater over je haar.

5. Mix rozenwater met een aantal druppels jojoba olie en vitamine E. Breng de mix aan op nat haar en masseer het in. Wacht tien minuten en was je haar. Deze spoeling zorgt ervoor dat beschadigd haar door het gebruik van de stijltang, haardroger en door blootstelling aan de zon en zoutwater, weer herstelt wordt.

6. Gebruik rozenwater als je dagelijkse moisturizer. Spray wat rozenwater in je haar en seal het met je favoriete olie.
    Dit zijn heel veel manieren om rozenwater aan je haarverzorging toe te voegen. Je hoeft natuurlijk niet alles in een keer uit te proberen. Begin bijvoorbeeld met een spoeling van rozenwater en onderzoek of dit bij jouw haar past…

succes!

Punt 4 zou ik niet zo snel doen, een kop rozenwater over je haar gieten, echt zonde! Want dan is je pot zo leeg. Ik doe het in een sprayflacon en spuit het na het wassen in mijn haar en soms nog eens voor het borstelen.

19. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Even een stomme vraag misschien, maar hoe was je je haar met baksoda? Hoe lang laat je het erin? Moet je het inmasseren?

Ben een mini projectje begonnen. Maandag voor het laatst gewassen met shampoo. Normaal wordt het de volgende dag of diezelfde avond nog vet. Nu dus ook. Dinsdag laat in de middag met eieren gewassen. en een beetje azijn erdoor. Vandaag niet gewassen. Borstel wordt goed schoongemaakt maar heb wel een plastic borstel. Maar ik borstel mijn haren niet veel, alleen 's ochtends en 's avonds.
    Morgen wil ik dan weer met eieren wassen of mat baksoda. We gaan zaterdag weg en ik MOET er een beetje fris en fruitig uitzien :cool:

Mn hoofd begint nu een beetje met jeuken, kun je nagaan hoeveel ik verslaafd ben aan shampoo. Misschien is het wel alleen het idee, kan ook.

Vind het wel spannend!

20. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    @fortuna, weet niet hoe je met baksoda moet wassen, maar het is een keer in dit topic verteld, dus misschien even zoeken. Het is iets met een beetje baksoda en hiervan een papje maken dacht ik, maar weet 't niet precies, ik heb het nog niet gedaan (heb ook geen baksoda in huis). Nog wel een tip voor jou, de plastic borstel zou je misschien beter kunnen vervangen door 1 met bijvoorbeeld varkenshaar, omdat je hiermee het vet/talg over je haren verdeeld ipv dat het op je hoofdhuid blijft zitten en hiermee haal je ook vuil uit je haar. Ik ben geen expert, maar dat is mij (hier) verteld haha. (wel regelmatig je borstel schoonmaken, ik doe het na iedere borstelbeurt)

Deel Deze Pagina