ben a.s zondag 3 weken bezig gebruik wel elke ochtend klein beetje wax of haarlak omdat ik bang ben dat me haar anders gaat pluizen. heb het vorige week vrijdag met ei en appelazijn gewassen en die weekervoor ook vrijdags met alleen ei. mijn haar voelt niet vet aan maar wel ontzettend droog. wat kun je daar tegen doen?
Ik gebruik sinds een week de borstel van Marlies Moller. Schijnt echt geweldig te zijn, maar ik weet even niet wat ik allemaal moet doen. Hij borstelt alle vuil uit je haar en masseert ook de hoofdhuid geloof ik met extra 'steeltjes' op de borstel. Zelf weet ik dus even niet hoe mijn haar te borstelen. Ik heb sinds mijn zwangerschap krullen gekregen, probeer daar nu mee om te gaan, en met die borstel lijk ik de krullen eruit te borstelen. Ik heb overigens de gehele haar lijn van Marlies Moller. Bevalt me erg goed!
Maartje: Dan je voor het antwoord. Ja, had het zo gedaan, alleen had ik iets meer gemaakt, omdat ik vrij lang haar heb (twee eetlepels op een liter). Maar misschien is dat dan te veel geweest. Je moet het vervolgens wel naspoelen toch? Ben vandaag verhuisd, en man man, mijn huid en haar zijn een grote woestijn... Maar: we zitten nu wel in ons eigen huis! Jahoe!
Bloemie: ik heb tot nu toe alleen gespoeld met banking soda, en niet het idee dat ik daardoor extra talg produceer. Al is iedereen natuurlijk anders. Ik ben nog wel een beetje aan het zoeken naar de juiste hoeveelheid baking soda... ik las ergens dat dat voor iedereen anders is...
Hoi meiden! Ik lees al een tijdje met jullie mee en was mijn haar nu 1,5 week niet met shampoo. Ik merk dat ik heel weinig haar verlies!!! Super dus! Wel is het lekker vet zoals iedereen hier Ik weet niet of jullie ook andere middelen gebruiken behalve ei en maizena maar ik heb gister zelf een haar masker gemaakt en echt ik ben helemaal happy met mijn haar! Pluist niet, is niet meer vet en het glanst tegen me op! Dus wilde hem heel graag met jullie delen! beetje bier 1 ei (alleen het eigeel) 1 kiwi dit pureer je tot een lekkere snotbende haha en masseer je in je haar. 15 min wachten en goed uitspoelen. Ik heb geen idee hoe snel mijn haar nu vet wordt dat is nog ff afwachten.
Thanks voor je reactie! Ik heb vandaag een poging gedaan met maizena (een deel van m'n haar), maar ik denk dat m'n haar daar echt TE vet voor was, dus hier was ik niet zo tevreden over. Vanavond ga ik dus maar eens met bakingsoda proberen.
Net met zuiveringszout gewassen, pfff mn haar voelde als stro onder de douche! Ik had mn vriend gelukkig nog appelazijn laten halen (hij keek wel een beetje vreemd hahaha) en dat scheelde onder de douche al een stuk. Mn haar is nu nog nat, ben benieuwd hoe het er straks droog uitziet! We hebben nog eieren, just in case... Vraagje, fohnen jullie (nog wel eens) je haar droog? Nog een vraag, wassen met baksoda, is het bij jullie een papje wat je in je haar doet? Ik had het een beetje teveel verdund voor mijn gevoel, ik zat nu een beetje te klunzen met dat waterige goedje, of is dat bij jullie ook? Ik ben weer benieuwd of het nu al iets langer duurt voordat het weer vet wordt! Nu ruim 4 weken bezig!
Bloemie, ik heb vandaag na 16 dagen weer ei gebruikt (en appelazijn) maar na het wassen was het eerst ook enorm droog. Ik moest mijn haar toen weer direct kammen want ik moest de deur uit, ging maar amper. Maar nu opgedroogd zit het weer prima en is helemaal niet te droog. Over de maizena: hoe vet je haar ook is, als je een goede borstel, genoeg maizena en genoeg tijd hebt moet het lukken. Ik fohn zelden, normaal al en nu ook zelden... Goed, vandaag dus ei gebruikt, nu kan ik er weer een poosje tegen aan. Morgen acht weken shampooloos
Hier ook nog steeds shampoo loos. En ben er echt dik tevreden over. Dus ts nog bedanktvoor deze topic,anders was ik er waarschijnlijk niet zomaar achter gekomen Was mijn haar 1x per week met eieren en voor de rest alleen maar met water. Wil voortaan geen shampoo meer gebruiken,alleen wanneer ik mijn haren verf bij de kapper. (doen ze standaard en voel me een beetje vreemd om dan te zeggen dat ik geen shampoo gebruik ) Wat betreft fohnen,ik fohn mijn haar heel soms. Meestal als ik een feestje heb ofzo,want dan krijg ik net meer volume in mijn haar,
De bakingsoda heb ik vrij dun. Knijp het gewoon uit boven mijn haar (doe het in een oude shampoofles)
dus eieren zijn het wondermiddel?? Als het te vet is was ik nog steeds mijn haar (min 1 keer in de week) met afwasmiddel (ja ik weet het, het is slecht) en daarnaast 1 maal met syoss met 0 %siliconen erin (volgens de fles) Ben erg lui wil niet met te veel troep aan de slag gaan. Tips voor luie mensen??
Gisteren was mijn haar vrij vet, dus gewassen met baksoda en appelazijn, en ziet er nu weer prachtig uit Glanzend en erg zacht. Nu al 2 weken shampooloos!
Afgelopen woensdag gewassen met zuiveringszuit(baking soda) en appelazijn, mijn haar is nog steeds prachtig!! En dat terwijl ik nog helemaal niet zo lang shampooloos ben. Ik ben zo blij!! Nog nooit zo sterk en zacht haar gehad. Het was altijd zo droog. Ik gebruik na het wassen Arganolie en borstel elke dag mijn haar met mijn Mason Pearson borstel
Arganolie? Werkt bij mij goed, doe een beetje in de puntjes en borstel dan mijn haar zodat de olien goed verdeeld worden.
ik las van iemand die kiwi, bier en eigeel bij elkaar gooide en dan daarmee haar haren waste, ik ga dat ook maar eens proberen. (ben overstag, afhankelijk van hoe het erna er uit ziet. Is daar nog een speciale hoeveelheid bier die erin moet? en gewoon 1 kiwi met 1 eigeel?
@ Supi Ja het is 1 kiwi, 1 eidooier en een scheut bier. Lekker mixen dan kan je het heel makkelijk in je haar smeren, het is dan net gel haha. Hoop dat je net zo tevreden bent als ik! Mijn haar is nog steeds niet vet Succes laat je het weten wat je er van vind?
Ja, zal het zo gaan uit proberen. Ik ben alleen nieuwsgierig of je haar dan niet naar bier blijft stinken?