Goede vraag, Supi. Ik heb mijn haar 1 keer met eierdooiers gewassen en 1 keer met yoghurt. Na beide wasbeurten stonk m'n haar enorm!!! Gat, was echt vies. Ik lees vaak dat er appelazijn gebruikt wordt, is dat dan misschien om de geur te neutraliseren?
De appelazijn wordt gebruikt als conditioner, ruikt erg zuur onder de douche, en zolang je haar nat is. Eenmaal droog ruikt je haar naar haar Zou niet weten hoe dat zit met bier.
Leeuwtje: haar dat naar haar ruikt lijkt me prima haha. Zolang het maar niet naar rauw ei ofzo ruikt. Ik kon appelazijn niet vinden in de Jumbo, maar dan ga ik vanmiddag nog even langs de Appie! Ik waste eerst om de dag met Syoss shampoo, en nu was ik 1x/week met Yes to Carrots shampoo. Voelt al als een hele verbetering! Afgelopen zondag heb ik het weer gewassen, maar maandag had ik weer een slap bosje haar op mijn hoofd. Had eigenlijk spijt dat ik het met shampoo had gewassen . Ga nu dus echt proberen om zo lang mogelijk geen shampoo te gebruiken. En dan hopen dat de appelazijn de vieze geur van eieren/yoghurt neutraliseert!
Hier ook geen appelazijn in de junbo te vinden. Ik ben zelf verkouden dus hoop dat het wel mee zal vallen het stinken naar bier en ei hihihi. Heb vanmiddag namelijk een verjaardag, die van mijn vader Het nadeel van de kiwi vond ik dat het zo lang duurde voordat die pitjes uit mijn haar waren. Dat schoot dus niet echt op zeker omdat de kleine wakker werd tijdens het douchen haha. Mijn haar lijkt nu wel niet vet meer te zijn, ben benieuwd hoe het over een paar dagen aanvoelt.
Ik heb sinds een paar weken enorme jeuk op mijn hoofdhuid en word helemaal enthousiast van jullie verhalen! Heb gister (30-10) mijn haar met shampoo gewassen en start dus vanaf nu met de No Poo-methode. Ben beniewd....
Las vandaag nog twee dingen die ik met jullie wil delen, ben benieuwd of anderen dit ook al gedaan hebben. nr twee wel denk ik alleen dan geen olijfolie maar appelazijn. Nr1: Avocado masker Is jouw haar erg droog? Pak dan een avocado uit de fruitmand of groente lade en prak deze met een vork. Hierna klop je een eierdooier op en voeg je een beetje honing en olijfolie toe. Breng dit mengsel samen met de geprakte avocado en breng het aan in je haar. Laat het ongeveer 20 minuten zitten en spoel het dan uit. nr 2: Olijfolie Ook alleen olijfolie is goed voor je haar. Masseer een theelepel olijfolie in de punten van je haar. Vervolgens wikkel je de punten in een warme, vochtige doek en laat je dit 20 minuten zitten. Spel het daarna uit met warm water en je punten zijn zijde zacht.
@Olijfolie... Ik las laatst dat iemand hier dat gedaan had en daarna zoooo vet haar had gekregen Ik weet niet meer wie dat was, maar diegene is toen weer shampoo gaan gebruiken om het er uit te krijgen Misschien had diegene wel meer dan 1 theelepel gebruikt?? Dag 58!!
Ik heb ook eens olijfolie geprobeerd, geen succes omdat ik het ook met veel shampoo er uit moest krijgen. Maar ik had dan ook inderdaad geen theelepel gebruijt maar wel een kopje vol en ook op de hoofdhuid. Mijn haar voelde helaas ook niet zijdezacht aan.. hihi vast door al die shampoo. Nu voelt mijn haar trouwens wel heerlijk zacht aan, en dat terwijl het al een week geleden is dat ik het heb gewassen met zuiveringszout!
Help, sta in de winkel! Is appelcider azijn hetzelfde als appelazijn?? Edit: ik heb het maar mee genomen, kon niets anders vinden. Maar is het hetzelfde? Heb het bonnetje meegenomen, dus ik kan het zo terugbrengen .
Heb mezelf ingelezen en heb een vraagje: is het tijdens de ontwennings periode van +/- 6 weken de bedoeling dat je alleen je haar met water spoelt of mag je dan ook met appelcider en bakingsoda aan de slag?? Hoe hebben jullie dit gedaan?
Palmboom, leuk dat je het ook wilt proberen Hoe je het wilt aanpakken staat je helemaal vrij, er zijn geen regels. De enige regels welke er zijn zijn die regels die jij jezelf oplegt. Ik zit nu op 8.5 week en heb nog geen enkele keer backingsoda gebruikt. Voor mijn gevoel zou ik daar mn haar te veel mee uitdrogen. De eerste 2 weken heb ik dan ook helemaal niets gebruikt. Alleen de combinatie zwembadwater/zeewater en alleen water zorgde voor mij voor een tegelijk vettig en droge punten kapsel, niet echt heel charmant. Daarom ben ik op zoek gegaan naar oplossingen. Backing soda stond eerst op mijn lijstje, maar ik had dat bewust niet meegenomen op vakantie. Wit poeder het vliegtuig innemen is vragen om problemen haha dus ik moest wat bedenken. En ik vond het lastig om uit te vinden wat backing soda in de taal was van het land waar ik was Daarom had ik dus gegoogled naar een goed alternatief wat ik heel eenvoudig zou kunnen herkennen in een winkel waar de taal compleet anders is dan bij ons. Ik kwam uit op eieren in combinatie met appelazijn. En dat werkt heel goed bij mij. Mijn haren worden er echt schoon van. Ik ben na zo'n twee weken hier mee gestart. Maar sommige mensen gaan echt heel stoer alleen met water aan de slag. Ik zou dat uiteindelijk ook wel willen, maar dat is mij nog niet gelukt. Ik gebruik nu 1 x per twee weken eigeel + appelazijn. Tussendoor spoel ik mijn haren uit met gewoon water. Dat doe ik om de paar dagen. Tussen de spoelbeurten door strooi ik maizena in mijn haar, laat het ff een paar minuten zitten en borstel het dan met een goede borstel weer uit. De maizena neemt het overtollige vet op en dat borstel je dan dus uit je haar. Voor mij is dit momenteel een prettige oplossing. Straks btw naar de sauna. Ik neem voor na de tijd wel ff een spablauw flesje met een eetlepel appelazijn er in mee voor na die tijd. Hihi geen shampoo in de sauna voor mij
@maartje84 Wit poeder meenemen het vliegtuig in is niet zo slim nee hihi, weet niet of ik daar ook wel aan gedacht zou hebben! Binnen europa lijkt het me niet zo eng maar buiten europa brr.. Maar over alleen water of met zuiveringszout wassen, ik heb juist de eerste keren met zuiveringszout gewassen omdat dit ook de chemicalien uit je haar haalt. Met alleen water duurt dat proces langer. Het maakt uiteindelijk niet uit dus wat je doet maar ik had zelf zoiets van.. Die troep moet er direct uit! Gisteren heb ik alleen met water gespoeld, na een week lang mijn haar niet te hebben gespoeld of gewassen. En het resultaat: prachtig glanzend en zacht haar!! Jaren op zoek naar de beste shampoo en nu eindelijk een oplossing, alleen met water wassen!! Ik kan er nog steeds niet over uit! Zo snel resultaat en wat voel ik me genaaid door al die fabrikanten met hun mooie praatjes op shampooflessen. Ik begin nu steeds meer dingen te wantrouwen, zo ga ik ook maar weer eens mijn kant en klaar pakjes op slechte e-nummers langs en mijn wasmiddel heb ik ook al onder de loep genomen. Pff wat een rotzooi.. Het is volgens mij gewoon niet mogelijk om al die chemicalien enzo niet meer te gebruiken, bij sommige producten toch maar verstand op nul..
Ook ik ben om, i'll give it a try!! Ik ben ook verslaafd aan lekkere shampoo, maskers etc. Maar het resultaat is om te janken, heb veel maar fijn haar wat als slierten langs mijn gezicht gaat hangen na 1 dag. Toen ik nog rookte ging het natuurlijk ook stinken en was wassen echt nodig! Net twee nieuwe flessen Yes to Carrots gekocht, maar die gaat mijn man maar gebruiken als het mij bevalt. Het haar van S was ik eigenlijk ook nooit( alleen met water )en zit altijd zo mooi! Stinkt niet en haar krullen zijn echt op haar mooist dan. Raar dat ik dat zelf nooit heb geprobeerd. Ga zo eerst baking soda halen en appelazijn. Zal wel een run op zijn na jou topic Maartje
Ik ben zelf begonnen met de baking soda en de appelazijn, heb het nu 3x gebruikt in 2 weken tijd. Tussen de 2e en 3e keer zat 7 dagen Bevalt me prima, ik wil de interval steeds langer laten worden.
Ik heb niet het hele topic gelezen hoor, maar ik heb me wel een beetje ingelezen. En ik denk dat ik 't ook maar eens ga proberen. Ik heb best dun haar en m'n haar is altijd héél snel vet. Ik was 't altijd 's ochtends en 's avonds is het alweer vet (dus als ik 's avonds ook nog weg moet, was ik 't dan nog een keer). Best moeilijk om te doorbreken, want ik wil natuurlijk ook niet met vet haar de straat op . En als ik 't in een staart doe, zie je ook wel goed dat het vet is, omdat het dus best dun is. Het haar van Milan en Isabelle heb ik eigenlijk nog nooit met shampoo gewassen en dat is echt nooit vet, dus best raar dat ik er nog nooit aan heb gedacht om dat zelf ook niet meer te doen. Nog een vraagje, is vast al eerder gesteld in dit topic, maar waar halen jullie baking soda? Dat is weer wat anders dan gewoon bakpoeder toch? Appelazijn staat al wel in de kast en eieren hebben we ook genoeg . Nu nog even verder inlezen en dan maar eens een poging wagen!
Heb het net bij de DA gekocht, maar geloof dat het bij een toko wat goedkoper is. Betaalde 2,70 incl 20% korting ofzo. Zocht me echt het lazerus naar appelazijn, elke supermarkt af. Bedacht me op het laatst dat wij een reformwinkel hebben en ik loop naar binnen en het eerste wat ik zie was de appelazijn =D 1,99
Ik was het 1x in de week/2 weken.. Werkt inderdaad beter! Maar dat doe ik al jaren.. Schijnt gewoon veel beter te zijn!