No Poo!! Geen shampoo!!

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    ik heb over het co wassen al heel veel positieve ervaringen gelezen.
    ik vind het no poo wassen net iets te voor mij, alhoewel ik het graag zou willen voel ik mij er niet prettig bij (heb namelijk extreem snel vet haar al na een halve dag..) ik ben nu internet aan het afspeuren wat nou echt de natuurlijkste en puurste conditioner is en wat een goeie haarborstel zou zijn.. iemand tips?
    lees ook zeer veel goeie ervaingen over het na spoelen met appel azijn, ik las dat er hier mensen zijn die dit ook doen.
    ik heb zelf half lang tot lang haar en het lijkt mij wel leuk om hiermee een expirimentje te doen.
    ik zou graag haar willen dat minder snel vet wordt voller voelt en oogt.:D

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als ik dit zo lees is jouw haar juis zeer geschikt om dit eens te gaan proberen ;)
    Beste haarborstel schijnen. De mason pearson haarborstels te zijn. Wel absurt duur, maar ze schijnen geweldig te zijn ;)
    Ik mag van mezelf er eentje aanschaffen als ik 8 weken zonder shampoo ben... Nog een kleine twee week geduld ;)

Naspoelen met verdunde appelazijn doen we eigenlijk allemaal hier. Misschien zou je dit topic vanaf het begin kunnen lezen. Ik denk dat je dan heel veel tips zult tegengekomen waarmee je, als je dat zou willen en durven :p wel wat mee zou kunnen ;))

Maar nog over de puurste conditioners... Eh iets wat 100 natuurlijk is, organics van de Tuinen hoorde ik onlangs???

Good luck!!

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, jawel, maar ik ben er nog niet helemaal klaar voor, mentaal dan :p

En ik vind het ook wel zonde, ergens, zo'n heerlijk ei! En helemaal terwijl ik nog twee HELE grote potten shampoo heb staan :(

Maar misschien moet ik het gewoon maar doen dan, die eieren dan, maizena staat me enorm tegen voorlopig. Van ei wordt het vast schoner dan van mijn plan.

4. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey maartje, ik ga morgen het topic goed doorlezen heel misschien dat ik wel no poo ga doen.. heeeeel misschien
    haha
    gr.

5. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik heb zondag de verleiding niet kunnen weerstaan en na 7 weken mijn haren met een iniminibeetje shampoo gewassen. Nou ben meteen weer genezen. Weg volume! Zag er niet uit. Mijn collega vroeg het maandag meteen of ik mijn haren met shampoo had gewassen. Oeps hahaha. Ik had niks tegen mijn collega's gezegd, maar twee weken terug vroegen er drie vlak na elkaar wat ik toch met mijn haren gedaan had omdat ze zo gaaf zaten.

6. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    @maartje, waarom gebruik je die alleppozeep niet voor je haar eigenlijk? Of zou je dan toch weer die talgklieren gaan triggeren... Of hoop je nog steeds om uiteindelijk echt zonder 'wassen' je haar schoon te kunnen houden?

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, en nog zo'n goeie: een liter soja-olie, wel met emulgator erbij, super om je lijf mee te wassen, zeker als je een wat droge huid hebt! Ook bij de apotheek te bestellen, kost tussen de 23 en 32 euro ongeveer, afhankelijk van de leverancier (even opletten dus welke ze bestellen). Je doet er enorm lang mee, het ruikt zelfs lekker en voelt heerlijk. (Ik weet dus alleen niet wat er aan emulgator in zit.)

8. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Ohhh, heel herkenbaar. Ik geloof dat ik ook echt genezen ben van shampoo :D.

9. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb een keus gemaakt..

ik ga het doen! No poo voor mij :p

Gister middag voor het laatst mijn haar CO gewassen (conditioner only). En vanmorgen radicaal al mijn haar producten ritueel in de prullenbak gegooit :cool:

nou heb ik bijna het hele topic doorgelezen, maar lees toch nog verschillende dingen.. heb nog een aantal vragen;

- Kan ik nou wel of niet elke dag mijn haar spoelen met alleen lauw water? of moet ik ook dat zo lang mogelijk uitstellen of maakt het wassen met lauw water niet uit en kan ik dat dus zo vaak doen als ik zelf wil?

- Als mijn haar erg ranzig is moet ik het dus wassen met drie keer een ei geel en na spoelen met appel azijn verdunt met water.. klopt dat??

- Mag ik appel azijn ook dagelijks gebruiken?

- Is de natuurlijke haarborstel van Zenner ook goed, er staat op 100 % real hair maar weet niet wat voor haar?

- Heeft er iemand al zijn haar eens gewassen met yoghurt of bier of verdunt citroensap, en wat was de ervaring?

Alvast super bedankt :);)

10. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kwam dit nog tegen misschien ter afwisseling van de ei met appel azijn? zou dit recept misschien ook wel fijn zijn om je haar toch een beetje te wassen, heb het zelf nog niet geprobeerd
    maar wou het met jullie delen;

Salie en rozemarijn voor het haar (lotion)

Deze lotion werkt sterk desinfecterend. Het reinigt de hoofdhuid.

Benodigdheden

50 gram rozemarijntakjes
    50 gram gedroogd of versgeplukt salieblad
    600 ml kokend water

Bereidingswijze
    Knip de rozemarijnblaadjes in een hittebestendige kom. Voeg de salie bladeren toe en overgiet het mengsel voorzichtig met het kokende water. Laat dit mengsel minstens 2 uur intrekken. Zeef het aftreksel en giet het in een goed sluitende fles.

Tip: Deze lotion wordt al snel minder krachtig. Het is het beste om deze lotion binnen 24 uur te gebruiken. In de koelkast is deze lotion maximaal een week te gebruiken. Gebruik de lotion op het gewassen en uitgespoelde haar en laat de lotion na het aanbrengen een half uur intrekken. Was hierna je haar goed uit.

gr.

11. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha daar dacht ik ook al aan !! ;)

12. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Weet niet of dit er al ergens tussen staat (teveel om alles door te lezen :p) maar mijn schoonmoeder wast haar haar 1x in de week met een soort eigen gemaakte modder. Weet niet precies waarvan ze dit maakt, maar haar haar ziet er nooit vet uit, en heel gezond!

Als iemand geinteresseerd is wil ik best vragen waar ze het van maakt :cool:

13. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    ik ben geintresseerd (ook naar de ingredienten). :p

14. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik vind het toch heel erg moeilijk, afgelopen woensdag mijn haren met kiwi, bier en eigeel gewassen, maar nu na 2 dagen begint het toch al weer vet te worden.
    Mijn vriend klaagt dat zijn bier hard gaat hahaha en vind het grote onzin.

Kan je het minder snel vet worden versnellen en zo lang laten intrekken in je haar ook verkorten?
    (snappen jullie het nog?:p)

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik snap hem ;)

Ik hoef echt maar 1 keer in de twee weken nu eieren te gebruiken. Ik gebruik geen bier omda ik dat zonde vind. Misschien dat ik het eens ga gebruiken als manlief toevallig een biertje drinkt en dat ik dan wat ga pikken. Maar ik doe dus alleen eieren en maizena. Eieren laat ik hooguit 10 minuten intrekken, soms ook nog korter, hangt er vanaf hoeveel tijd ik heb.

Misschen gewoon ff langer volhouden, je gaat merken dat er op een gegeven moment echt meer tijd tussen gaat zitten. :)

Zelfgemaakte modder? Bedoel je geen klei? Ik ben wel benieuwd!! :)

Ligakoekje, leuk dat je aansluit. Ik ga je vragen straks beantwoorden :)

16. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Maartje;)

17. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    maar gebruik je dan 1 ei of meerdere eieren? Neem aan alleen het eigeel toch? Of dat ook niet?

grinn voel me nog zoooo onzeker erover.

18. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Supi: ligt aan hoe lang je haar is. Ik heb kort haar en gebruik 2 eigelen. Ik laat het 'maar' ca 2 min intrekken, dat voldoet hier prima.
    Verder kun je volgens mij het proces van minder vet worden niet versnellen. Je haar en hoofdhuid zijn echt aan het detoxen ;) en dat heeft tijd nodig....

19. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik heb haar tot over mijn schouders, moet wel weer een keer mijn haren laten knippen, de dooie puntjes.
    Meestal gaat er dan een cm of 10 af zodat het weer net op/over mijn schouders valt.
    Mijn sm is kapster en knipt de puntjes eraf, eigenlijk laat ik dat maar 1 keer in het half jaar doen ofzo:).
    Volgens mij is de laatste keer nog voor mijn bevalling geweest......

20. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    jullie stoppen toch niet he ?? hihi ;)

Deel Deze Pagina