Even nog een serieuze vraag over dit: Maakt borstelen je haar niet nog vetter?? Daarmee stimuleer je toch de haarzakjes om extra talg aan te maken? En drogen azijn en zout je haar niet uit zodat het een grote droge strobos word ipv vettig? Als je bijv in zout water zwemt droogt dat ook erg uit en azijn is ook agressief dat het kalk kan verwijderen, lijkt me dus ook niet goed voor het haar?
Ik vind het wel een beetje ranzig, sorry. Ik ben veels te gek op lekkere shampoo, douchegel etc om zoiets uit te proberen. Zijn echt mijn genietmomenten, lekker onder de douche, haar wassen met lekkere shampoo, mijn lichaam wassen met lekkere douchegel. Moet er niet aan denken om het met alleen water te wassen.
Ja dat dacht ik dus ook meteen. Als ik 100 x die borstel door mn droge haar haal dan ziet het er niet mooier uit.
ik waste zelf ook altijd dagelijks mn haar, met als gevolg dat ik 's avonds jeuk had omdat het al vet werd... ik heb toen ik eens een lang weekend vrij had, mn haar helemaal niet gewassen en nu was ik het drie keer in de week. dat weekend was het ook zo vet, en ik werd knettergek van de jeuk, maar dat hielp heel goed. ik was zelf meestel met wella proffesional, dat is ook zonder SLS. af en toe komt er eens andrelon door hoor... lekker makkelijk.
Leuk experiment! Ik ben benieuwd! Ik was mijn haar ongeveer 1x per 3 dagen, als ik langer wacht gaat het jeuken. En ik ben gewend aan cremespoeling want ik heb lang haar maar eigelijk wil ik me dat afwennen maar ik weet niet of dat ook kan? Wat doen die siliconen eigelijk met je haar?
Wooow 6 weken niet wassen vind ik niks Maar wel knap als je het vol houdt!!! Ik was het normaal ook elke dag en probeer sinds 2 weken om het 1 keer in de 3 dagen te wassen, omdat ik lang haar heb en ik het idee heb dat ik het stuk was zeg maar. Ik ga wel eens kijken naar die andere shampoo's
Ik heb het een tijd gedaan toen ik mijn haar 'gefrituurd' had met blonderen. Ik gebruikte alleen heel afentoe een haarmasker. En ja, het doet je haar goed. Nu gebruik ik gewoon weer Yes to carrots. Als je gezond mooi haar hebt is er geen reden om shampoo loos te wassen.
zelf zou ik het niet doen...was mijn haar om de dag. Maar mijn kids gaan maar eens per 2 weken in bad of douche..jaja vies he! Ik was ze met washandje en water de rest...dus haren worden ook maar eens per 2 weken gewassen....en dan heb ik er nog spijt van soms..... Hun hebben een zeer gevoelige huid, en ook hoofdhuid die direct op douchen en zeep reageerd daarom.. En bevalt me goed, hun haar stinkt niet! En zei zelf ook niet trouwens, met het warme weer afgelopen tijd gaan ze wel 2x per week onder de douche, maar zonder zeep! enkel spoelen..en niemand zegt ooit dat ze er vies uit zien of stinken..... Maar jad at zijn kids, ik ben een ander verhaal..zou het niet echt graag doen..heb het wel eens 3 dagen vol gehouden maar dan krijg ik zo een jeuk...dan helpt gewoon spoelen ook niet.......succes! Groetjes, Miranda
Hier ook hoor, echt heerlijk! Ik zou MEGA jeuk op mn hoofd krijgen als ik t langer dan 3 dagen niet was!
Danip, waar koop jij je pure sheaboter en african soap? Ik zou dat namelijk ook eens willen proberen. Enne TS, ik vind het niet vies. Ik probeer het steeds wat langer uit te stellen. Is het erg vet gebruik ik droogshampoo.
Ik ga je ook volgen! Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat! Ik was mij haar 1 of 2 keer per week en dat doe ik eigenlijk alleen maar omdat ik het fris vind, niet echt nodig. Heb wel krullend haar wat in principe natuurlijk al een stuk droger is.... Misschien is dit iets voor je voor na het experiment. Skin/Hair Repair Complex
Ik ga niet meedoen, want heb er gelukkig geen last van...! Maar wat een ontzettend goed doordacht strak plan! Helemaal niet vies, nou ja de eerste week dan misschien een beetje Hopelijk werkt het! Succes meid! Go No Poo! Xxx
Ik ben ook echt super benieuwd! Maak je ook voor jezelf foto's om het resultaat na die weken te zien? Of het stukken is verbeterd of toch hetzelfde/erger is geworden?
Ik zou dit absoluut niet kunnen omdat ik juist jeuk krijg als ik een keer zonder shampoo mijn haren was Ik heb zelf een superdroge hoofdhuid en krullen dus ik was mijn haar 1x per week....meer is echt niet nodig
Ik heb het idee dat goed borstelen een hoop doet voor juist schoner haar. Ik borstel normaal mijn haar met een plastic borstel, eentje zoals deze link --> Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.zenner.nl/collectie/assets/preview/item-575.jpg Nu gebruik ik eentje van echt varkenshaar. Daarmee kam je viezigheid uit je haar. Met zo'n plastic ding krijg je dat niet voor elkaar. Nu is het wel zaak om dagelijks de borstel goed te reinigen, anders smeer ik de viezigheid van gisteren vandaag weer mn haar in Eigenlijk valt de vettigheid vandaag nog wel mee. Bovenop is het nu wel ietsjes vettig, maar nog niet echt ronduit jakkes. Onder mijn haarelastiekje voelt het gewoon goed. Aangezien ik vandaag pas op dag 3 zit, dus er kan nog geen sprake zijn van dat het talg zich al gereguleert heeft, moet dit nu wel door de borstel zijn gekomen. De foto's: ik zal het zelf goed bijhouden Misschien moet ik maar een banner maken... Nog zoveel dagen totdat ik mn haren weer mag wassen haha Maar ehh, zijn er nog mensen die mee gaan doen??
Ik heb het gedaan, alleen onbewust, ik wist niet eens dat er en methode voor was! Ik had toen alleen geen stromend water en waste me met water ui de water koker ( wel afgekoeld natuurlijk ) ik heb het alleen niet zo radicaal gedaan als wat ts omschreef maar één keer in de week mijn haren gewassen.. Tussen door droeg ik min haar veel in knot of invlechten.. Nu was ik wel iets vaker ook de vier dagen ongeveer. Maar meestal is dat nog niet eens nodig, en als het kan probeer ik dat zoveel mogelijk uit te stellen. Ook niet gewassen met water omdat als ik dan mijn haar u uit zou moeten kammen ik en drie uur nodig heb en je je hoofdhuid alsnog stimuleert... Succes ts en andere... Ps ik haat autocoureur!!!
@maartje; ook al borstel je met varkenshaar Als je borstelt borstel je over je talgklieren heen Die worden als het ware gemasseerd Daardoor gaan ze méér talg aanmaken en gaan harder werken doordat je ze stimuleert met de borstel en wat erin resulteert dat je haar op ten duur vetter word Hetzelfde als dat je 100x per dag je handen door je haar haalt, dan word het ook vetter als dat je ervan af blijft
ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Ik was iedere dag mijn haar. Iedere ochtend. Als ik het dan de volgende dag niet doe voel ik mij zo vies want dan is het al vet. Ik zou het dus wel een ideaal plan vinden als dat kan stoppen. Maar hoe kom je in vredesnaam de eerste dagen door met dat vieze gore vette haar? Ik vind het zo vreselijk vies aanvoelen als ik dat heb dus dan maar iedere dag wassen... tenzij er een andere oplossing is zoals dit.....
Cassida, wat grappig met ui! Ik doe daar mn ramen mee Hoe kwam jij daar op? Maar ehh: Ps ik haat autocoureur!!! ???? Daantje, dat begrijp ik, maar blijkbaar borstel ik tot nu toe meer vet eruit dan dat ik extra aanmaak?? Het ziet er nu namelijk nog niet eens zo heel vies uit En ik borstel het denk ik nu wel 4 of 5 keer per dag met heel veel slagen Anitaxxxx, anders doe je gewoon mee!! Begin je morgen, koop je ook een goede borstel en was je morgen voor het laatst je haar (ook met afwasmiddel ) Het lijkt me echt leuk om dit tegelijk met anderen te doen, om elkaar door de ranzige dagen heen te slepen
Ik heb er wel eens over gelezen en ben er op zich wel benieuwd naar. Zelf was ik 2 keer per week mijn haar, dus dat valt wel mee. Ik kan me er zelf alleen niet zoveel bij voorstellen omdat ik er uit zie als ik mijn haar borstel! Hahaha! Ik heb best wat krullen, en die borstel ik dus alleen uit voor ik ga slapen met een borstel, en tijdens het wassen voor de conditioner. Maar zou zo'n speciale borstel echt vuil uit je haar borstelen? Wat nou als je een dag echt hebt gezweet? Zou dat ook werken? Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar... Misschien mijn zus eens vragen of zij het wil gaan doen, heb haar er al eens over gehoord. Hoef ik het zelf niet te proberen! Haha!