Jammer dat je niet mee gaat doen, Zogelukkig, het zou zo leuk bij je geitenwollensokjes hebben gestaan als je net zulk mooi volumineus haar als dat wij nou hebben, zou krijgen
Ik ben echt heel blij met mijn haar. Voor mij zou het echt om de gedachte gaan zo min mogelijk het milieu te belasten en zoveel mogelijk echt natuurlijk middelen te gebruiken. Gif kwam er toch al niet in, maar shampoo of douche van eoa organisch merk is toch ook ergens gefabriceerd. En duur, vooral heel duur!
Ja. Het is dik, dus ik hang met mijn kop naar beneden en blaas het dan droog met de fohn op de koude stand en dan is het klaar. Soms doe ik een beetje arganolie op mijn handen en kneed dat dan in de punten, maar dat is eigenlijk alleen nodig na ziekte, vakantie (zon, zee) of zwembadbezoek (chloor).
Ik borstel mijn hoofdhuid juist wel. Ik wil de bloedsomloop goed stimuleren en het is een soort masage als je het wel doet met als gevolg dat je haar er gezonder en sterker van word. Heb ik gelezen Maar ik heb dan ook geen last van vet haar maar juist van extreem droog haar, hoewel het nu met no poo-en wel véél minder droog is hoor. Maar toch blijf ik mijn hoofdhuid mee borstelen.
Ja, ik denk dat het wel nodig is je hoofdhuid te raken omdat je anders de vetten niet goed kunt verspreiden. Hoewel ik er nauwelijks doorheen kom met mijn nylon/haar-borstel. Met alleen haar zou dat al helemaal niet lukken. Maar ik vroeg me net als ZG wel af of het daar juist niet door irriteert/geactiveerd wordt.
Ja ik denk dat het daardoor wel geactiveerd word. Dus dat er meer talg/vet word aangemaakt en dat je haar dus ook eerder vet word. Mischien kan je dan in het begin van het no poo beter niet teveel je hoofdhuid kammen als je snel vet haar krijgt? En als je droog haar hebt dus juist wel je hoofdhuis meenemen. Ik vind het heerlijk om mijn hoofdhuid mee te borstelen met mijn MP borstel. En dat word mijn hoofdhuid denk ik ook wat schoner net als mijn haar als ik het borstel.
Mijn No Poo dagboek: Dag 1. Voor het laatst mijn haar co gewassen(conditioner only) Dag 2. Haar gespoeld alleen met lauw water Dag 3. Vandaag gespoeld met kamille thee,sterk gezet en laten afkoelen en nagespoeld met lauw water Dag 4. Alleen gespoeld met lauw water Dag 5. mijn haar gewassen met 3 ei gelen en 1 ei na gespoeld met appel azijn Mijn haar zat super mooi en vol volume nadat ik het gewassen had met ei geel en appelazijn
Gruttenpap, ik zou alleen al mee willen doen om mijn geitenwollenkousenimago hoog te houden, see what I mean? Biologische appelazijn moest het zijn hè; bi-o-lo-gisch! Some will understand.
En geloof me: nét zo chemisch als shampoo of douche van een niet-organisch merk (maar met een héél glad verkooppraatje, en daarom héél duur !
Meiden, ik heb een probleem. Ik moet eigenlijk naar de kapper, want het model is helemaal uit mijn kapsel, maar ik 'durf' niet Bij de kapper wordt je haar gewassen, en ik ben net zo goed bezig met de No Poo! Tips/truuks?
Komt goed, ik heb bi-o-lo-gi-sche ap-pel ci-der a-zijn Er staat zelfs op de fles dat je het verdund kunt drinken 'for a healthy tonic' (ik woon in een Engelssprekend land).
Gheghe! Slablaadjes gaan er ook van shinen! Er is een merk dat alleen verzorgingsproducten heeft die je kunt eten. Hun slogan is iets van: 'wat je niet eet, smeer je ook niet op je huid' oid.
Grappig, je zal maar honger hebben als je je gezicht aan het boenen bent. Alhoewel, dan lopen Leeuwman en Leeuwdochter zometeen allebei aan mijn wangen te likken. Da's niet zo handig
Ik gebruik sinds zondag ook Aleppo zeep! Was er mijn lichaam en gezicht mee. Gebruik het ook als scheerschuim, maar heb het nog niet geprobeerd te gebruiken als tandpasta... Gebruik voor mijn gezicht naast de aleppo zeep jojoba olie en mijn huid is echt heel erg opgeknapt! Had de laatste tijd een erg onrustige huid en deze is nu al helemaal tot rust gekomen. Ik heb de zeep uiteindelijk in EcoPlaza kunnen kopen.
Kun je niet gewoon vragen of ze dit keer niet willen wassen? Of dat ze alleen met water willen wassen? En daarna zou ik vragen wat ze vinden van de gezondheid van je haar/hoofdhuid. Ben dan heel benieuwd wat ze zeggen .