Lieve dames , ik lees al een tijdje hier mee. Ik zou ook zo graag meedoen, ik heb alleen het probleem van extreeeeeeeem droog haar. Zijn daar ook tips voor? Tijdens mijn zwangerschap zat het werkelijkwaar geweldig...omdat het zo veel vetter was
Ik heb hetzelfde!! Daarom ben ik meegaan doen! Tips: Niet te veel zuiveringszout gebruiken, ik gebruikte het alleen om de troep uit mijn haar te krijgen maar niet om te ontvetten. Appelazijn wel gebruiken,als conditioner. Ik gebruik het ook over mijn hoofdhuid. Arganolie, google dat eens, gebruik ik nu erg veel omdat je ook geen stylingscremes meer moet gebruiken he. Rozenwater, gebruik ik ook veel, ook voor mijn huid trouwens, maar in mijn haar ook voor springerige haartjes, gebruik het zeg maar als lak. Succes!
Owja en een hele goede borstel, van varkenshaar. Ik heb zelf de mason pearson, maar die kost erg veel.. Er zijn wel alternatieven. Ik borstel veel, en dan ook vooral mijn hoofdhuid zodat het word gestimuleerd vet te maken.
Goedemorgen dames!! Ik ben sinds gister in fase 2 van mijn experiment gestapt: Woensdagavond heb ik mijn haar gewassen met eigeel en appelcider. Vanaf gister borstel (nu nog met oude borstel, ga de MP borstel bestellen zodra ik deze maand mijn salaris heb ontvangen) ik elke ochtend en avond mijn haar goed en spoel ik het elke ochtend met water. Ik ga kijken hoelang ik dit vol kan houden zonder mijn haar te wassen met baking soda of eigeel . Ik ben benieuwd!
Hier gaat het nog steeds goed. Ik was het nog1 keer per week met bakingsoda en azijn en dan nog regelmatig met lauw water uitspoelen en that's it.
Ik heb het vorige week zaterdag gewassen met mijn organische shampoo en verder alleen maar uitgespoeld. Vandaag weer even met appelazijn en het zit weer heerlijk!
Afgelopen dinsdag met appelazijn gewassen, mijn haar was heerlijk zacht, maar ik vond het toch best snel weer vettig worden. Gelukkig draag ik i.v.m. grijpgrage handjes altijd al een staart hihi. Gisteren wezen zwemmen en nu is mijn haar echt supervet. Vanavond maar eens kijken of ik weer eens wat kan experimenteren hihihi. Wat eigeel, ik heb een advocado en wat citroensap. Kijken hoe dat gaat, en als ik zin heb misschien nog wat bier toevoegen. Merk toch dat ik nu op 2 a 3 keer wassen zit per week wil ik er nog enigzins redelijk bijlopen. Dat is al beter dan bijna elke dag natuurlijk.
Dat had bij mij geen invloed. Tijdens de zwangerschap waste ik mijn haar 1 keer per week, maar eigenlijk alleen voor de geurtjes, was vrij droog. Daarna werd het alweer heel snel vetter, lang voordat ik na tien maanden stopte met de borstvoeding.
Ik wil morgen mijn haar weer eens 'wassen'. Nu heb ik baking soda en appelazijn in huis. Halen ze beide het vet uit je haar? Of is de appelazijn nou meer als een soort 'conditioner' te gebruiken? En even, omdat ik te lui ben het topic door te spitten, hoe kan ik dat ook al weer het beste met de backingsoda doen?? En moet je dat dan in laten trekken? Groet, Nadien
Bij mij was het tijdens m'n zwangerschap ook veel minder vet, echt een toptijd voor m'n haar, helaas een paar weken na de bevalling, werd het alweer heel snel vet en zat ik, toen ik met dit experiment begon, alweer op om de dag wassen. Nu 7 weken bezig en ben dus nog niet echt tevreden. Ik draag m'n haar altijd in een staart, omdat het anders helemaal megasnel vet is. Ik vind wel dat m'n haar voller lijkt, maar het is dus nog niet echt minder snel vet. Ik ga wel gewoon door met dit alles, maar even snel je haar wassen met shampoo, vind ik een stuk makkelijker dan eieren of baking soda. Maarja ik sta er wel helemaal achter, dus het is vol te houden, hoewel af en toe de verleiding groot is, om even snel te wassen met shampoo, vooral omdat ik dan weet hoe het opdroogt en ik niet 'bang' hoef te zijn dat het toch nog vet is...
Appelazijn is de 'conditioner', baking soda de 'shampoo'. Baking soda = 1 eetlepel oplossen in een halve liter water, over je hoofd gieten, goed inmasseren, paar minuutjes laten zitten en uitspoelen. Appelazijn = idem dito
Ik ben ook nog helemaal niet happy, maar ik ben nog maar 2 weken bezig. Het is vandaag echt alweer vet bovenaan en aan mijn pony, gisterochtend gewassen met ei.
Beetje frustrerend he, zeker als je leest dat anderen vanaf dag 1 zo ongeveer al een verbetering zien... Hopelijk duurt het bij jou niet zo lang als het bij mij al duurt
Ik probeer het na 7 weken nog steeds zo min mogelijk te wassen, dus 1 keer per week, maar dan is het ook al wel een paar dagen echt heel hard nodig! Ik doe dan soms tussendoor een beetje maizena erin, zodat het ergste vettige eraf is. Ik heb bijvoorbeeld afgelopen maandagochtend m'n haar gewassen met baking soda. Voorheen zou ik dan op woensdagochtend m'n haar weer wassen, nu ging het nog net op woensdagochtend, maar ik moest het echt wassen op donderdagochtend. Ik heb het toen met water gespoeld en strak in een staart gedaan. Ik vond alleen dat het spoelen met water niet echt hielp, maar goed... Nu ziet m'n haar er echt totaal niet meer uit, mega vet, morgen een feestje, dus morgen ga ik m'n haar wassen met bakingsoda. Misschien dat ik de appelazijn achterwege laat, misschien dat dat nog helpt? Of krijg ik daar spijt van?
@bloemie ik zal wel appelazijn gebruiken misschien alleen in je haar lengtes doen ( in je punten niet direct op je hoofdhuid) het werkt namelijk als een conditioner.
Ik heb mijn borstel gekocht bij etos, etos eigen merk 100% echt haar.. Maar mijn haar wordt hier ontzettend staties van heel vervelend wie heeft dit nog meer ? Zou ik hem misschien eerst moeten wassen zo ja hoe en met wat ?
Ja hier ook statisch!!! Gek word ik ervan! Haal ik die borstel door mijn haar, staat het als een wolk om mijn hoofd heen... Ik was mijn borstel zo'n beetje dagelijks met baking soda, maar dat helpt niet. Tips zijn zeer welkom! Verder is het bij mij ook even lastig. 4 weken vandaag... en het blijft een dag of 3/4 na het wassen super sluik vettig worden... Na het wassen is het overigens wel veel levendiger dan na shampoo, dus wat dat betreft wel happy. Het glanst ook meer en is zachter. Heb nu alleen wel een enorm droge hoofdhuid. Schilferig ook, niet echt roos, maar meer wat ik over mijn hele lichaam heb (super droge huid, die echt schilfert bij het leven). Ben hier op zoek geweest naar Aleppo zeep, maar dat valt niet mee...