Hmmm, mijn kapper vond m'n verhaal over geen shampoo gebruiken maar niks... Voelde me een beetje ongemakkelijk bij de kapper.. :-S Maar, spoel het nog steeds elke dag en heb de afgelopen 2 dagen 2 x een compliment gekregen over m'n haar
Waarom vond je kapper het niks? En lijkt mij ook niet gek dat ze dat in die beroepsgroep niet aanprijzen: een aardig deel van de inkomsten zit toch wel in de verkoop van shampoo e.d.
Mijn haar was een ieniemienie beetje vet en ze keek erna of het verschrikkelijk vies was.... En ze prees idd een shampoo aan die mensen gebruiken met een gevoelige hoofdhuid Spoel het nog steeds elke ochtend, kijken hoe lang ik dit vol kan houden!
Als dit zo lees over baking soda, dan doet dat toch precies hetzelfde als shampoo? Het ontvet je haar, waardoor het weer als een gek extra talg gaat aanmaken? Of zie ik dat verkeerd? Ik zou het daarom ook niet vaak gebruiken, want je haar schiet er volgens mij weinig mee op. Ik ben gisteren ook naar de kapper geweest en heb haar gevraagd of ze mijn haar erg vet vond (had het smoesje bedacht dat mijn haar in de zwangerschap opeens super vet werd hihi). Maar ze vond het niet echt vet. Gewoon gezond. Had helaas niet de moed om haar over dit experiment te vertellen hahaha.
Maar het verschil is dat er geen sulfaten en parabenen in zitten en daar is het mij om te doen, want daar kan ik niet tegen. Ikzelf gebruik het 1x per week. Voor de rest spoel ik.
Deedeebowtie: ja dat is het verschil met shampoo (het is ook beter voor het milieu), maar ik zat even puur naar de hoofddoelstelling van het 'no poo'-project te kijken .
Volgens mij kan dat zowel anti-chemicalieën of minder vet haar zijn of beide. Waar is Maartje trouwens?
Baking soda is ook minder agressief dan shampoo. Voorheen moest ik mijn haar echt 3x in de week wassen, nu kan er makkelijk anderhalve week overheen voordat het echt vet begint te worden. Uiteindelijk is het doel dat je de 'hulpmiddelen' (zoals baking soda, maizena etc) helemaal kunt laten staan
Ik vind het niet erg hoor om baking soda te blijven gebruiken, ik zou mischien wel zonder kunnen maar het heeft veel voordelen ook voor je huid, google maar eens. Dus ik denk niet dat ik geheel over ga op alleen water. Net als andere maskers van olijfolie, eieren, thee e.d. Die blijf ik ook gebruiken. Mijn doel van meedoen aan no poo was ook niet om minder vet haar te krijgen maar vooral mooier (langer en voller!) en gezonder haar.
Bedankt voor de tips!! Vanmorgen weer gespoeld met azijn, maar het is nog steeds stro aan de onderkant Weet even niet zo goed wat ik er mee aan moet. Al bevalt me het geen shampoo gebruiken nog wel, moet alleen snel wat minder droog worden!
Dagboekje maar weer bijgewerkt: Dag 1 Heel weinig shampoo; nog vettig Dag 3 Water/heel klein beetje shampoo. Op mijn achterhoofd nog vettig. Dag 7 Water/heel klein beetje shampoo. Op mijn achterhoofd erg vet. Dag 8 Nog een keer, juist achteraan gewassen. Dag 10 Water/azijn. Niet erg schoon geworden. Dag 11 Behoorlijk vet. Dag 12 Water/dubbel azijn. Super vet all over. Dag 13 2 eidooiers/azijn. Schoon, zelfs drogig. Dag 14 's avonds alweer licht vettig bij pony. Dag 15 Water, vettig. Dag 16 Water/dubbel azijn: behoorlijk schoon Dag 18 Water, vet (20 nov) Morgen weer een eitje denk ik. Al met al toch 6 dagen uitgezongen met 3x spoelen waarvan 1x met azijn. Dan gaat het toch wel langzaam iets beter
Ik spoel het nog steeds elke dag met water en het begint nu wel echt vet te worden.... Maar ik blijf volhouden!
Ik zou gewoon arganolie in huis halen.. Volgens mij is dat het makkelijkste en is supergezond voor je haar. Ik kan niet zonder!
Ik heb adcocado geprobeerd, maar binnen anderhalve dag was mijn haar zo ontzettend vet! Weet niet hoe dat gebeurd is maar was er niet blij mee, zelfs zo erg dat ik een keer gesjoemeld heb (zucht) en een heeeeeeeeel klein beetje shampoo gebruikt heb, dat luchtte echt op.
Weet je hoe ze avocado in Suriname wel noemen? "Boter aan de boom", en dan Surinaams uitgesproken natuurlijk @Hier: vandaag 1 eidooier gebruikt. Volgens mij is het niet zo schoon geworden als vorige keer met 2 eidooiers Het doet er verdacht lang over om op te drogen nl - nog vettig dus vermoed ik.