No Poo!! Geen shampoo!!

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    mag ik ook?

2. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Wow, alleen spoelen met water, knap dat je het volhoudt! Ik ben na een dag of 4 a 5 echt niet toonbaar meer, dan moet ik toch echt wat (maizena, baksoda, eieren).

Ik heb ook dat grijze pluis/stof in m'n borstel. Het lijkt me wel soort van positief, dat is het vuil wat je eruit borstelt ?

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Voor mij is het inmiddels alweer 6 dagen terug dat ik voor het laatst Maizena gebruikt heb. En eieren en appelazijn?? Ik zou het niet eens meer weten!!! :D

Ik spoel nu echt elke dag, oke, soms sla ik 1 dagje spoelen over.
    Ik douche gewoon lekker warm, droog me daarna af, kleed me lekker warm aan en daarna ga ik nog ff met mn kop onder de ijs en ijskoude kraan.

En het leukste: mn haar zit nu echt gewoon prima :)

Maizena was voor mij een mooie tussenoplossing, maar ben blij dat ik dat nu ook in principe niet meer nodig lijk te hebben. Jeeejjj :)

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Grijze pluis heb ik ook, is idd een goed teken dat je de viezigheid er uit borsteld. Mede daarom zijn borstels met de haren dicht bij elkaar ipv van die pinnen haarborstels ook zo goed voor je haar.

5. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    @maartje, spoel je wel eerst met warm water onder de douche?

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja :)

Ik hou vreselijk van warm water haha
    Het koude water doe ik voor het sluiten van de haren

7. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    @maartje Ik vind het wel top hoor wat jij bereikt hebt!! Ik hoop daar ook ooit nog eens te komen, ben inmiddels alweer 8 weken bezig, die shampoofles lonkt nog steeds wel een beetje, maar tot nu toe kunnen weerstaan gelukkig ;)

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx ;)
    ik ben nu 12 weken en 3 dagen bezig en ik heb ook echt moeilijke tijden gehad hihi.
    Maar de laatste tijd taal ik niet maar de shampoo fles ;)
    Ook niet als het er wel wat vettig uit ziet. Ik spoel dan gewoon een keertje extra met water ;)
    Zat me gisteren te bedenken dat ik er best wat geld mee bespaar :p
    Ik deed echt niet lang met een fles shampoo en conditioner. En ook gebruikte ik regelmatig haarmaskertjes ;)

Maar ach, zodra ik de MP borstel heb dan moet ik nog heeeeel lang no poo doen voordat ik die er uit zal hebben. ;)

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm. Ik heb alleen het gevoel dat mijn borstel (heb nu een goedkope van alleen haar) gewoon echt niet goed door mijn haar heen komt. Zeker niet door mijn hele bos - ik heb vrij veel haar ;)

Nu borstel ik het in delen, maak een paar scheidingen op verschillende plaatsen en borstel dan dat stuk, zeg maar.

10. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Vorige week zaterdag mijn haar gewassen voor het laatst met 2 eidooiers. Vind dat maar niets, véél te koud met uitspoelen! Was echt de laatste keer dat ik dat doe denk ik.

Gisteravond mijn haarpunten dik ingesmeerd met kokosolie. (zou erg goed zijn voor je haar!) En heb het een paar keer onderaan geborsteld zodat het een beetje verdeeld word in mijn haar. Heb daar mee geslapen en vanmorgen uitgewassen met baking soda, nagespoeld met azijn... ben tevreden!! wel nog weer een klein beetje kokosolie in de puntjes gesmeerd als serum, anders was het nog te droog. Maar mn haar is heerlijk zacht en ik kan er weer een weekje tegen aan met alleen borstelen.

11. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    @moniponi, ik begrijp wat je bedoelt, met niet door je haar komen, dat gevoel heb ik al met mijn dunne bosje... Inlagen borstelen is denk ik enige oplossing? Ik kom er wel net aan doorheen uiteindelijk

@maartje, nog 1 vraagje dan, als je het spoelt met warm water tijdens douchen, was je het dan ook soort van, of laat je het water er alleen langslopen?

12. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer het echt te wassen met warm water.

@hier: er lijkt toch wat verbetering in te komen langzaam. Zaterdagochtend na 7 dagen gewassen met een eidooier (het was wel weer erg vet), behoorlijk schoon geworden, en nu is het ieg nog wel okee.

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik ben ook aan het 'wassen' met water, dus inmasseren en uitspoelen.

Het is nu 10 dagen geleden dat ik mijn haar heb gewassen met baking soda en azijn. 't Is redelijk vet aan het worden bovenop, maar valt voor de rest ontzettend mee. Yay! :D

14. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben toch wel beetje opgetogen, heb vanochtend wel gespoeld en met azijn nagespoeld, maar het voelde nog behoorlijk schoon onder de douche. Heb echt het gevoel dat er nu ineens iets veranderd is. Kan kwestie van geduld zijn geweest, maar misschien heeft het wegdoen van de borstel met plastic pinnetjes tussen het haar ook wel geholpen, die prikte best wel op mijn hoofdhuid.

En ik heb trouwens ook grijs pluis in mijn borstel na het borstelen, nog eens goed gekeken voor ik hem schoonmaakte.

Lijstje:
    Dag 13 2 eidooiers/azijn. Schoon, zelfs drogig.
    Dag 19 1 eidooier/azijn, nog vettig
    Dag 22 1 eidooier/azijn, wel schoon
    Dag 29 1 eidooier/azijn, goed schoon (1 dec).
    Dag 31 water/azijn, nog steeds behoorlijk schoon :)

15. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het bij jullie begint te werken.

Hier nog steeds niet Na 7 en een halve week is mijn haar na 5 dagen echt niet meer te doen: had het dinsdag gewassen met baking soda en azijn, en gisteren was het echt niet meer te harden. Het hing in vette pieken naar beneden, borstelen hielp niet (kwam wel vuil uit, maar bleef vet). Ik stond erg in de verleiding om toch de shampoo weer te grijpen, maar heb in plaats daarvan maizena geprobeerd. Vond dat ook niet zo'n succes, mijn haar is wel schoner, maar wat had ik een moeite om het weer uit mijn oh zo fijne, statische haar te krijgen! Heb uiteindelijk flink nagespoeld met water, om de laatste restjes eruit te krijgen. Nu voelt mijn haar vooral onderin erg droog, bovenop is het nog wat vettig. Word er een beetje moedeloos van moet ik toegeven. Dan hoor ik jullie allemaal over dat jullie haar er zo veel beter uitziet, veel meer volume heeft, glanst etc. en dan kijk ik in de spiegel en zie ik niks daarvan... (nou ja behalve de glans dan).

16. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben ook voor het eerst pas een beetje blij aan het worden hoor ... Ik denk ook dat het erg van je haartype afhangt, en van wat je voor die tijd gebruikte. Ik heb veel en dik haar, logisch dat je dan het vet er niet makkelijk uitkrijgt misschien. En ik gebruikte echt een erg ontvettende kappershampoo op mijn hoofd, en juist een vochtinbrengende shampoo in de punten, nu moet dat allemaal weer van "nature" komen...

Werkt dat baking soda niet juist te erg ontvettend, dat je hoofdhuid daardoor toch teveel vet blijft aanmaken om dat weer te compenseren?

17. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hier nog steeds alleen aan het spoelen met water!! Was gister in de lush, rook een heerlijke shampoo en ging bijna voor de bijl... Maar ik hou nog vol!! Ben alleen de tijd kwijt... Spoel ik het nu al bijna 3 weken met alleen water?? Ff teruglezen :)
    Slaap lekker!

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    He ja, de Lush! Daar moet ik nu echt niet binnenlopen, het gaat net zo goed. Shampooloos en zo goed als zeeploos...

Gek genoeg vind ik het in de Lush heerlijk ruiken, maar Leeuwman gaat daar nooit naar binnen. Van al die luchtjes gaat hij praktisch tegen de vlakte ;)

19. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    same here, frustrerend he!

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Jippie!!!

Ik heb vandaag de MP haarborstel van de zeeeeer goede Sint gekregen!! :) Ik zal afgelopen jaar denk ik heel lief zijn geweest ghighighighgi

Nu 13 weken en 1 dag No Poo!!! :)
    En vanmorgen, na een maand als het niet meer is, weer ff eieren gebruikt. Ik zal vandaag of morgen ongesteld worden en het valt me op dat ik rond deze dagen toch wel sneller viezig haar heb. Nu kijken hoelang ik zonder kan nu ik DE GEWELDIGE MP heb!!

Ohh eerste ervaring:
    Hij masseert zoooo lekker mijn hoofdhuid, het tintelt daarna heel prettig. Doorbloeding?? En hij ziet er zo geweldig en luxueus uit, voelt zo heerlijk in de handen... Ohhh ik ben zoooo blij hihi!!

Deel Deze Pagina