No Poo!! Geen shampoo!!

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nu:
    Dag 13 2 eidooiers/azijn. Schoon, zelfs drogig.
    + Dag 6 1 eidooier/azijn, nog vettig
    + Dag 3 1 eidooier/azijn, wel schoon
    + Dag 7 1 eidooier/azijn, goed schoon
    + Dag 8 (9 dec; totaal 37 dgn) Gewassen met wat babyshampoo :). We hadden bezoek en ik had geen zin in het gedoe met ei. Maar dit was ook gedoe, ik had weinig gebruikt, en het was gewoon niet schoon. Dus na een rondje hardlopen bij het douchen maar weer gewassen met alleen plaatselijk nog wat babyshampoo (weleda douche/shampoo)

Hoop niet dat het nu gelijk weer sneller vet wordt oid. Het is ook niet super schoon/drogig ervan geworden, dus hopelijk valt dat mee. Ik probeer nog wel een beetje "op te bouwen", laat er steeds iets langer tussen. Ik had het met wat moeite nog wel wat kunnen uitstellen nu dus, maar ja, bezoek, had geen zin in dat vettige haar.

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hihi gisteren na de kapper geweest en heb mijn haren niet laten wassen.
    Kapster"wilt u u haren laten wassen"
    Ik "nee dank je"
    Kapster "heb je iets in je haren"
    Ik "nee"
    Kapster blijkbaar not amused dat ik mijn haren niet wil laten wassen
    " wanneer heb je je haar voor het laatst gewassen.
    Ik "vannochtend".
    Uiteindelijk had ze geen vragen meer hihi.

3. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Ik heb een nieuwe thuiskapper (vond het bij de kapper in het dorp te duur worden) Ze was erg te spreken over de mooie slag in mijn haar en vroeg wat ik aan mijn haar deed. Ik vroeg of ze me nog aan wilde raken als ik dat vertelde hahaha. Gek genoeg stond ze er vrij positief tegen over. Ze gaf nog als tip je haar twee keer te wassen (in mijn geval dus met baking soda) De eerste keer ontvet je je haren en de tweede keer gaat het het pas schoonmaken. Ik heb dat nu gedaan. Mijn haar voelt echt heel goed :D

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Leuke verhalen!! :)

Voor de mason pearson eigenaren:
    Hoe nemen jullie de borstel mee? Of blijft hij bij jullie thuis in de badkamer liggen?
    Ik zelf sleep altijd mijn haarborstel(s) met mij mee. En in de auto ligt vaak wel eentje, eentje in deze tas, eentje in die tas etc etc... Maar ik ga natuurlijk niet overal MP's laten rondslingeren ;)
    En in mn tas zou ik hem niet durven te gooien. Ik leg hem nu na gebruik weer in het doosje als ik hem mee wil nemen zodat hij mooi blijft. Maar het doosje gaat ook op den duur kapot. Gewoon los in de tas durf ik niet, ben zuining op die varkensharen. Hoe doen jullie dit? Wel los in de tas?? Ik heb gezocht naar een speciale bewaarbakje, ik bedoel, ik ben toch niet de enige gek die hem niet zomaar in de tas wil smijten?? :D

Uiteindelijk kwam ik op een engelse website uit, daar verkochten ze stofzakjes voor de borstel. Verkochten, niet verkopen want ze zijn niet meer leverbaar. Maar ook met een stofzakje kun je de haren pletten, dus dat vind ik ook geen goede oplossing...

Hoe doen jullie dat???

5. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Ik koop het nu gewoon bij de toko, lekker goedkoop.. en de eerste keer haalde ik het bij de Tuinen, daar is het dus ook te koop!

6. I love my baby

tja.. als ik eerlijk ben neem ik mijn MP borstel overal mee naar toe zonder bescherming eromheen.. :)
    Maar het is wel heel slim zeg om dat wel te doen! Ik ben er wel voorzichtiger mee dan met een andere borstel hoor!
    Laatst had ik de borstel op bed liggen en gooide ik mn handdoek er overheen, komt ml er aan en gaat boven op de handdoek zitten en dus ook boven op de borstel, ik boos natuurlijk haha maar mn eigen schuld natuurlijk, ml mij uitlachen maar dat doet hij nu elke keer omdat ik sinds het hele no poo gebeuren wel weer erg tuttig ben geworden met alles, haar, make-up.. alles moet weer perfect hihi. Maar kben ook wel erg blij weer met mn uiterlijk, alles is zo lekker zacht, mijn haar glanst, mn huid is er ook echt beter van geworden doordat ik die nu ook minder met agressieve reinigingsmiddelen schonmaak (ik ben overgegaan op de oil cleansing methode)

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wat is de oil cleansing methode?

@maartje: Loop anders eens iets van een Blokker binnen, en kijk of je een bakje kunt vinden in de goede maat? Iets Tupperware-achtigs, die hebben zoveel vormen en maten :)

8. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Dank je! Heb het idd vandaag bij de toko gehaald! Morgen maar eens smeren :).

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
  10. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze link is misschien ook nog leuk voor wie natuurlijke schoonheidsproducten wil gebruiken:

klik

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
  12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik heb gisteren de oil cleansing methode gebruikt, voelt toch best fijn :D Ik ben nu steeds meer dingen aan het uitproberen voor mijn huid / haar / algemene schoonmaak, er is zoveel te vinden en het is zoveel beter voor je! Gelukkig is Leeuwman erg bemoedigend, ik kan het zo gek niet verzinnen of hij zegt: "Probeer het eens" :)

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Vandaag trouwens al 20 dagen niet meer gewassen, afgezien van met water en af en toe azijn :D Ik draag het momenteel lekker los. Het ligt bovenop iets platter dan ik zou willen, maar zit voor de rest prima. Leeuwman had blijkbaar niet eens gemerkt dat mijn haar al zo lang niet eens meer gewassen was. Hmmm, betekent dat dat het prima zit, of dat hij niet naar me kijkt? ;) :p

14. I love my baby

Ik ben dat ook allemaal gaan doen door dit topic, echt geweldig. Niet alleen mijn haar is gezonder en mooier geworden. Ook mijn huid is door deze natuurlijke producten veel schoner en zachter geworden! Ben ook echt heel blij hiermee! Door het googlen op no poo kwam ik op al die blogs enzo met veel natuurliker methoden. Ben ondertussen verslaafd geworden aan zelfgemaakte gezichtsmaskers!
    ML vind het allemaal maar 'onzin' maar ziet wel het resultaat gelukkig!

15. Sterretjexx

Sterretjexx Actief lid

15 okt 2012
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nu op dag 5.. Ik ben er mee begonnen omdat ik alle behandelshampoos & normale merk shampoos heb gebruikt die je maar kunt bedenken en het alsnog vet wordt.. Ik heb lang haar en het is moeilijk om het elke dag of om de dag te wassen, daarna een uur te fhonen. En vervolgens zien dat het na een dag begint te vetten of te schilferen :(

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Welkom sterretje ;)

Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik vals speel... NEEEEEE, ik gebruik GEEN shampoo haha, maar mijn Mason Pearson borstel is gewoon vals spelen!! De borstel haalt zo goed de ranzigheid uit m'n haar waardoor ik echt langer zonder eitjes en maïzena kan. Sterker nog, ik gebruik nu geen maïzena meer!! :)

Mijn gezicht doe ik ook zo goed als no poo, ik heb nu absoluut geen onrustiger huid dan toen ik al die meuk wel gebruikte. Sterker nog, ik beschouwde mijn gezicht als een gemengde vette huid, maar ik ben er achter gekomen dat ik juist een droge huid heb!!! Ik heb de afgelopen ruim drie maanden een enkele keer toch nog ff een crème op m'n gezicht gesmeerd om te voorkomen dat ik er schubbig uit zou gaan zien haha. Maar ook hier dus tevreden over.

Morgen ga ik naar de kapper. Ik heb al gevraagd toen ik de afspraak maakte of ze het niet wilde gaan wassen. Dit vond ze oké, als ik thuis maar ff wel met eieren aan de slag zou. Dus zojuist dat gedaan en morgen ga ik het dan nog ff spoelen met water zodat ik geen agressieve shampoo gedwongen in m'n haar daar morgen krijg :)

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zo had ik het ook bedacht voor de kapper! Maar dan zonder het overleg :p Moet ook binnenkort maar weer eens. Met dooie puntjes voelt je haar ook niet echt lekker zacht tenslotte ;)

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ja, ik moet ook weer eens naar de kapper. Denk dat ik wacht tot het nieuwe jaar, kan mijn haar nog wat verder ontvetten. En zodra ze dan naar de shampoofles kijken, heel hard "NEE!" roepen. Nee, geen shampoo. Nee, geen conditioner. Nee, geen andere stylings-meuk :D

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bedoel je ontgiften? Daar wil ik ook nog eens mee beginnen, nu ik met de bv ben gestopt.

20. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Niet zozeer ontgiften, maar meer:

- eigen scrubs maken
    - eigen zeep maken