Ben nu al langer dan 4 weken Poo, ei en bakingsoda vrij!! En vind het tijd om de borstel te bestellen . Twijfel alleen heel erg tussen de borstel met alleen haar of met haar en pinnen (BN1).... Ik heb namelijk lang dik haar... Maar BN1 is voor normaal haar of kort dik haar. De andere borstel is voor normaal haar... Wat zouden jullie doen?
Ow lastig je moet natuurlijk helemaal zelf weten en iedereen zal het weer anders ervaren maar ik vind die met alleen haar echt geweldig! Maar ja ik heb ook geen hele dikke bos haar maar heb het wel erg lang. Als je het echt net weet zou ik voor alleen haar gaan. Kom je er dan niet doorheen, dan je altijd nog je haar eerst ontklitten met een andere borstel, hoewel ik denk dat je dan wel echt heel dik haar en veel knopen moet hebben als dat nodig is..
Hier ook nog steeds shampoo vrij. Heb wel het idee dat het nu wat futlozer is. Dacht dat dat kwam omdat ik knippen moest maar dat is inmiddels gebeurd dus dat kan het ook niet zijn.
Palmboom: ik heb ook dik haar (wel kort maar ik vraag me af of dat iets maakt...) en ik had een borstel van Zenner met 100% haar. De haren stonden heel dicht op elkaar dus ik kwam absoluut niet door m'n haar heen. Heb nu een borstel van half echt haar en half nylon gekocht en nu gaat het een stuk beter!! Enige nadeel van deels nylon is dat je haar er statisch van kan worden... Lastig hĆØ?!
Sterretjexx: hoe gaat het met het no poo'en?? Palmboom: weet jij al welke borstel je gaat kopen? Moniponi: hoe gaat het bij jou? Het ging tot nu toe nog niet van een leien dakje toch? Ik ben nieuwsgierig naar meer ervaringen van no poo'ers . Ik blijf het leuk vinden om tips en trucs van mensen te lezen! Ik las trouwens ook goede ervaringen over het gebruik van klei. Heeft hier iemand daar ook ervaring mee??
Ohja, sinds het no poo'en heb ik ineens een 'probleempje'. Volgens vriendlief, die zo af en toe mijn hoofd en haar inspecteert hihi, heb ik schilfers op mijn hoofdhuid. Ik zal toch niet nu ineens roos hebben gekregen? Of zal dit nog steeds het wennen zijn aan het no poo'en?? Ik ben ondertussen al ruim 7 weken shampoo vrij.....
Het gaat hier best okee, ik hou het wel een weekje uit tussen de eidooiers maar het gaat nog niet echt van harte, ik vind het best wel vettig tussendoor. Ik heb nog niet besloten of ik daar nou gewoon aan moet wennen of dat het nog beter moet gaan worden... @borstels, mij werd werd mijn haar ineens minder vettig toen ik mijn borstel met pinnen wegdeed. Kan toeval zijn, maar ik denk dat ze mijn hoofdhuid best wel prikkelden eigenlijk, je voelt ze toch door je haar heen steken. Ik heb nu een alleen haar-borstel, en ik borstel mijn haar in grote "plakken". Hoe dichter op elkaar de haren, hoe meer fijn stof en vet je eruit kunt borstelen, dat zie ik ook echt in mijn borstel, dat had ik niet met die pinnen/haar-borstel. Kijk, het gaat niet om ontwarren, toch? Of in model brengen. Daar gebruik ik nl een grove kam voor, even snel. Mijn haar is na het wassen of spoelen super zacht en makkelijk doorkambaar. Volgens mij gaat het met zo'n dure borstel en bij dit experiment juist om het schoonmaken van je haar. En daarvoor zou ik dus juist zo'n dicht-op-elkaar-haar-borstel nemen.
Even mijn lijstje teruggezocht: Dag 13 2 eidooiers/azijn. Schoon, zelfs drogig. + Dag 6 1 eidooier/azijn, nog vettig + Dag 3 1 eidooier/azijn, wel schoon + Dag 7 1 eidooier/azijn, goed schoon + Dag 8 Babyshampoo; geen groot succes + Dag 3 1 eidooier/azijn, schoon. Nu + dag 6, 18 dec, totaal 46 dagen. Best vettig maar het kan er nog mee door. Ik wacht ieg nog even. Ik hoop toch dat die periodes nog eens opschuiven naar 10 dagen oid. Tussendoor spoel ik het ongeveer om de dag met water en heel weinig azijn. Ik zit nog te twijfelen om eens baksoda te gebruiken. Wie heeft zowel eidooier als baksoda geprobeerd?
Had eigenlijk een vraagje. Hoe doen jullie het als jullie naar de kapper gaan? Neem aan dat ze dan niet jullie haar mogen wassen? En als je je haar verft en je moet het uitspoelen dan is het wel lekker om een cremespoeling er in te doen, vaak voelt haar dat net geverfd is droog aan. Hoe pakken jullie dat aan?
Wanneer ik weer naar de kapper ga, laat ik het inderdaad niet wassen. Ook geen stylingsproducten o.i.d. Qua verven kan ik je niet verder helpen, aangezien ik dat nooit doe, alhoewel een goed haarmasker wel zou helpen in die situatie, denk ik. Lekker met avocado
Ik snap wat je bedoelt, maar als ik niet door mijn haar heen kom dan lukt het ook niet om het haar schoon te borstelen... Daarom heb ik dus een borstel met haar en nylon, zodat ik er wel doorheen kom.
15 week!!! No poo Vorige week kapper maar geen verf. Van te voren ff een ei gebruikt. Ze vond m'n haar wel erg stug.
Nu bijna 4 weken niet 'gewassen', ben erg trots Wat erg goed hielp hier van de week was mijn haar borstelen onder de douche. Kwam het vuil en vet makkelijker van los, sindsdien zit het veel beter (niet meer zo 'plat' bovenop). Iets dat me opvalt, trouwens, is dat mijn haar niet zo glad is als dat ik gewend ben met conditioner. Maar ja, het zou best kunnen dat de conditioner het haar onnatuurlijk glad maakt
Hoewel mijn haar goed zit, wil ik toch wel weer shampoo gebruiken, ondanks dat het er niet vies uitziet, maar het toch wel ietsjes vettiger voelt, ook nu na 15 weken. Het lijkt me veel makkelijker om weer shampoo te gaan gebruiken. En de mooie MP borstel wordt ook snel vettig in gebruik en ik vind dat bijna zonde om te zien hoe snel m'n borstel viezig wordt. Uiteraard is het de bedoeling dat de borstel het viezigheid uit m'n haar haalt, maar toch. Ik ben op een site voor 100 % natuurlijke shampoo's aan het kijken.... Zonder parabenen, zonder SLS en zonder siliconen. Ook qua stuggigheid wil ik het wat anders hebben... Maar ik weet nog niet hoe war precies Wordt vervolgd
Maar je kunt het toch ook in delen borstelen, zoals ik? Gewoon een aantal keer je haar met een scheiding in 2-en verdelen en dan beide kanten borstelen. Dan de scheiding 3 cm verderop leggen, en weer beide kanten borstelen. Zo kom je er toch wel goed doorheen vind ik. Je pakt dan steeds het bovenste deeltje van het pakket haar. Goed idee! Ga ik morgen ook doen. @Stugger/vettiger zitten: Aha, het zou dus kunnen, dat ik wel juist zit met mijn idee dat ik gewoon moet wennen aan het vettigere. Maar daar heb ik nou eigenlijk geen zin in Ik moet wel zeggen dat mijn haar na een ei en azijn, en ook nog wel de eerstvolgende keren spoelen + azijn, maar haar echt heel lekker zacht is! Misschien hoeven jullie dus alleen maar weer wat azijn te gaan gebruiken, al is het maar om het kalk uit je haar te halen dat natuurlijk wel in het water zit, en zich misschien ophoopt? En idd, je zult je borstel toch wel steeds moeten blijven wassen denk ik... Ik denk ook vaak dat het toch wel veel makkelijker is met shampoo Ach, we hebben toch een leuke tijd gehad in dit experiment HAHAHA
Zo eens in de week spoel ik met azijn Ik vind dat ik, persoonlijk, tijd bespaar met deze methode. Even goed uitspoelen en borstelen onder de douche, in plaats van: * shampoo inmasseren * shampoo uitspoelen * wachten tot mijn haar goed is uitgedrupt * conditioner inmasseren * conditioner uitspoelen En dat 3 - 4 keer per week Het bespaart geld ook.
@maartje: Kijk anders eens bij de Lush voor een shampoo, volgens mij zijn die aardig siliconen / parabenen / etc vrij. Ik gebruikte deze: Cynthia Sylvia Stout
Hmm, laat maar. Ik keek eens op de ingrediƫntenlijst: Methylparabeen, Propylparabenen (Propylparaben)