No Poo!! Geen shampoo!!

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Juist wel, dat is het hele punt :)

Hier een paar goede links (wel in het Engels):

The Oil Cleansing Method - A simple, cleansing facial massage for clear skin!

Natural Skin Care: Oil-Cleansing Method : Nature's Nurture

2. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Inderdaad;)

Hoe reageerd jouw huid met zoveel wonderolie? Ik was bang dat het voor mij te 'agressief' was. Dat is de olie die je huid reinigt zeg maar en ik was bang dat ik er niet goed op zou reageren. Maar op dit moment is mijn huid ook zo mooi, veel beter als anders. Dus mischien kan ik ook wat meer wonderolie gebruiken.

3. I love my baby

@Bloemie80. Ik lees wel vaak dat het ook beter is tegen haaruitval! Ik kan het zelf niet zo goed zeggen. Ben begonnen tijdens mijn zwangerschap en dan heb je zowieso minder haaruitval he

4. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland

@bloemie80: Ik heb de castorolie gekocht bij de tuinen! Zag ook wonderolie bij de etos, maar die was niet 100%. Heb ook gewoon zonnebloemolie gebruikt omdat dat bij mij nog in de kast stond :). Ben heel benieuwd! Ga vandaag wel een paar microvezeldoekjes kopen, want dan kan je de olie in 1 keer stomen (ipv 3 keer met een washandje).

5. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Nog een vraagje voor degene die OCM doen, die olie die je eraf haalt met een washand of ander doekje gaat natuurlijk in dat doekje zitten. Voor onze oudste dochter hebben we ook tijdelijk met olie moeten werken, waardoor een hand een keer helemaal onder de olie kwamen te zitten. Als ik die in de was deed kreeg de hele was zo'n viezige olielucht, hoe doen jullie dat? Het heeft een hoop wassen geduurd voordat die lucht eruit was. Hoe heet wassen jullie de was waar die doekjes in zitten? Mijn schoonmoeder deed altijd een aparte massagehanddoeken was, omdat alles anders naar de massageolie ging stinken. Zie het niet echt zitten om aparte wassen te gaan doen :(

6. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hmmmm, daar had ik nog niet over nagedacht... Misschien dus een aparte was... Of de doekjes even laten weken in warm water met wasmiddel en dan in de was...

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik had stress gerelateerde haaruitval en nu met natuurlijke middelen en homeopathie nergens last van!

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik doe ze of in de gewone was, of in de kookwas met de handdoeken, beddengoed etc. Heb nog niks gemerkt van een oliestank. Het zal denk ik wel helpen dat het om maar een beetje olie gaat.

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik vind dat het mijn huid net teveel uitdroogt, dus vandaar dat de volgende mix minder extreem wordt :)

10. I love my baby

Ow zie.. Dan en ik blij dat ik ook niet te veel heb gebruikt! Want anders zou ik dat vast ook hebben gehad.. Ik reageer bijna overal op..

Over het uitwassen: ik heb er nog niets van gemerkt van die 'oliegeur' aan de was. Maar ik was regelmatig op 60 of 95 graden, en het gaat maar over erg weinig olie.. Als je altijd op koud of 30 graden wast kan ik me voorstellen dat je het op den duur gaat merken maar dan zou ik gewoon af en toe een hete was gaan draaien..

11. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames,

En hoe is het met jullie haren?

Hier gisteren gewoon niet goed schoon geworden van een ei :( Dus vandaag even snel de nog wat vette punten met een mini beetje shampoo gewassen. Normaal vind ik mijn haar heeeerlijk schoon na een ei-wasbeurt, en heb ik het er wel voor over om een halve week met toch enigszins vettig haar rond te lopen, maar dan moet het niet net na het ei al vettig zijn :( Grrrr.

Ben alleen bang dat ik weer heel snel heel vet haar krijg van shampoo, anders was ik er al mee gestopt denk ik.

Ik overweeg nu op zoek te gaan naar een hele milde, zo natuurlijk mogelijke shampoo, iemand een tip?? Dan zou ik liefst 1x per week blijven wassen, dat bevalt op zich wel.

Verder allemaal natuurlijk een fijne jaarwisseling en een (schoon en) mooi 2013 gewenst!

12. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    met mijn haren is het weer dramatisch gesteld, het vet druipt er nog net niet vanaf. Het is wel een week geleden dat ik het gewassen heb. Ik zit nu te twijfelen wat ik zal doen, ik heb nog 2 eieren in de koelkast, of toch weer gewoon met baksoda en azijn...

Jij ook een fijne jaarwisseling en een goed 2013 Moniponi en de rest ook natuurlijk!

13. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Gelukkig nieuwjaar meiden!! Wens jullie een gezond en natuurlijk vet-vrij-haar 2013 toe!!!!

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Gelukkig nieuwjaar dames :)

15. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Een gelukkig (en 'natuurlijk') gezond 2013 ;)!!!

16. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Bloemie: jemig meid, dat je het nog volhoudt! Ik zou denk ik al afgehaakt zijn hihi. Maar antwoord op je vraag: hop, met soda aan de gang :) (als ik jou was).

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen, hop met ei aan de slag :) Ben er (normaal) echt fan van en denk altijd dat baksoda te "sterk" is en je dan veel talg blijft aanmaken.

Maar ik denk dat je het gisteren wel hebt aangepakt? Ik vind het zelf ieg extra vervelend om vet haar te hebben op een bijzondere dag, of met bezoek oid...

Niemand nog "DE" natuurlijke milde shampoo gevonden?

18. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    He dames!
    Gelukkig nieuw jaar!!!

Bloemie: hier ook nog steeds vettig hoor. Heb na de ene keer shampoo de shampoofles niet meer aangeraakt... (geen zin in een hoofd dat voelt alsof het onder de zonnebrand zit ;)). Probeer nu wel eens met te borstelen met maizena tussendoor, dat werkt wel (al vind ik het een hoop gedoe). Red het nu ongeveer een dag of 8/9 zonder baksoda. Ei is voor mij echt geen optie, daar werd mijn haar erg stug en droog van (en bovendien is dankzij onze set-up van de douche spoelen met koud water echt een crime).

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, van ei juist stug en droog? Wat raar is dat toch, hier meestal heerlijk zacht en schoon! Heb nog steeds geen baksoda geprobeerd, moet ik nog steeds eens doen. De dosering maakt veel uit denk ik... Misschien doe jij het precies goed!

20. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Thanks ladies, gisteren idd gewassen, kon natuurlijk niet met zo'n vette coupe op een feestje aankomen! :p ik heb het toch maar weer eens met ei gedaan, omdat mn haar daar een stuk zachter/mooier van wordt, met baksoda/azijn is het een beetje stug. Het is weer schoon, maar voor hoelang? ;) Ik probeer nog steeds 1x per week te wassen, tussendoor doe ikdan wel eens wat maizena, zodat het voor het gezicht niet meer zo vet is .

Deel Deze Pagina