Hey, leuk, jullie zijn er nog! Jep, ben nog steeds redelijk no poo. Al tob ik nog steeds met witte kruimeltjes in m'n haar. Heb het wel laatst weer eens met een goedkope Hema shampoo gewassen, maar m'n haar zat daarna weer zo suf dat ik weer terug ben bij 1x per week appelazijncider. Toevallig net vanavond weer gedaan! Dus ik probeer af en toe ook wat anders . Bloemie: succes met de rigoureuze stap, hopelijk levert dat wat op! Maartje: helemaal weer terug bij de shampoo? Fenneke: haha die pot gel houdt je haar dus niet in model. Jammer eigenlijk he? Zou toch wel fijn zijn als dat het wel deed!
Lili: witte kruimeltjes als in roos? Heb ik ook! Ik hoopte dat no-poo zou helpen (had het dus juist al met shampoo), maar tot nu toe nog weinig verandering... Mijn roos is behoorlijk stress-gerelateerd en dat heb ik de juiste tijd juist wel veel, dus misschien dat het daardoor nog niet minder wordt. Dus als je het wondermiddel vindt, deel je het met me?
Ik ben nog steeds no poo, al heb ik moeite om mijn haar schoon te houden. Misschien zwangerschaps-gerelateerd? OCM ben ik een enorme fan van. Zit nu op 25% wonderolie en 75% kokosolie: heerlijk!
Fenneke: ik bedoel roos idd. Voor zover ik weet had ik het niet toen ik nog gewoon shampoo gebruikte.... Dus wel balen. Heb weinig stress, dus zou niet weten waar t vandaan komt. Het wondermiddel heb ik dus ook niet voor je, al moet appelazijn wel goed zijn tegen roos. Dus misschien voor jou nog iets om te proberen? Leeuwtje: je lijf zit nu bomvol hormonen dus zou zo maar kunnen! Was je nog heel af en toe met baking soda? Anders dat weer eens doen? En succes met de laatste loodjes, je bent er bijnaaaaa!!
Ik ben nu zo ver dat ik ben1x per week met bakingsoda was en de andere week met yes to tomatoes. Eerst waste ik het om de dag. Het gaat nu heel goed en nauwelijks nog jeuk (daar was het mij om te doen). Mijn haren krullen mooier dan ooit tevoren.
@Lili: Heb laatst idd weer een beetje baking soda gebruikt, het gaat nu weer aardig @dekilene: Ligt eraan aan wie je het vraagt... Je moet wel geregeld borstelen om het vuil en vet uit je haar te krijgen.
Ik ben nu net begonnen met no poo.. zondag voor het laatst gewassen en het is nu baggervet. Hoe kwamen jullie die eerste tijd door??
Door mijn haar veel in een staart te dragen, en te onthouden dat het een periode is waar je doorheen moet Sterkte gewenst!
Welkom bij de club babyengel! Ik heb die eerste periode niet gehad, omdat ik mijn haar al niet zo vaak waste. Dus kan je geen tips geven daarover. Behalve: het wordt echt beter! Nog meer meiden actief?
Ik lees mee! Ik ga minder wassen. Heb altijd jeuk op mn hoofd en wil kijken of minder wassen helpt. Ik heb maandag bij de kapper een nioxin behandeling gehad, vervolgens donderdagochtend alleen met water gewassen, maar vandaag toch maar met nioxin shampoo. Mijn doel is ook gewoon minder wassen en niet helemaal shampoo loos worden.Maar vind het leuk hier mee te lezen.
Is droogshampoo siliconenvrij dan? Ik heb mijn haar ook al dagen vast.. en hoop dat die enorm vette periode gauw voorbij is. Ik waste mijn haar eerst om de drie dagen met shampoo. Nu telkens gewoon alleen met water. Maar mag er dus niks anders doorheen gooien? Wanneer wordt het minder? Alweer een week terug en ben bijna in opgeefmodus..
Tips nodig!! Ik wil ook graag beginnen, maar hoe? Ik heb het geprobeerd, maar na 3 dagen haren die pluizen als een gek en overal klitten heb ik toch gewassen. Alleen met conditioner, en niet op mn hoofd.. Maar wat kan ik gebruiken om mn haar minder pluizig te maken..?? Als ik ze was, en crème in doe blijven wordt t wel alleen maar mooier met de dag, tot ik ze weer nat maak met alleen water. Dus mijn vraag.. Kan ik wel gewoon stylingsproducten gebruiken? Of mag dat (de eerste tijd) ook niet?
Droogshampoo? Geen idee of die welke je in de supermarkt of bij de drogist kunt halen helemaal goed is. Maar waarom zo'n spray kopen als het ook goedkoper en beter voor het milieu kan? Haal een pak Maizena (bij de appie 51 cent zie ik op de website van de AH), schud een klein beetje in je handen en verdeel dat over je haren. Heel goed uitkammen en eventueel op wat vettere stukjes wat meer strooien en succes gegarandeerd
Als de stylingsprodcuten met siliconen en parabenen zijn is het niet handig om die te gebruiken. Met No Poo haal je die zooi niet uit je haar waardoor je gaat stapelen en je vervolgens dus futloos haar gaat krijgen. Na verloop van tijd zul je merken dat je dat spul ook niet meer nodig hebt als je No Poo doet
Nee, van maizena wordt het minder vet, dus juist pluiziger. Heb je krullen/slag MinnieMe? In dat geval heb je wel conditioner nodig hoor! Je moet alleen goed opletten welke je koopt, geen siliconen dus (alles wat eindigt op -cone, -xane en -conol). Parabenen kan je ook vermijden, maar dat is niet perse nodig met de no-poo methode. Dat is meer omdat er signalen zijn dat parabenen mogelijk niet zo goed voor je zijn. Google verder maar eens op 'curly girl methode' als je krullen of slag hebt.
Fenneke, heb krullen. Hoe langer er geen water in komt, hoe mooier mn haar wordt. Het duurt ook erg lang voordat ze vettig worden. Heb idd gelezen over de curly-girl methode, maar die is me tot nu toe niet helemaal duidelijk welke producten ik moet hebben, en waar deze te koop zijn... Zal het nog eens verder uitzoeken... Iig thnx!