No Poo!! Geen shampoo!!

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Hey MinnieMe,

Ik heb dus ook krullen en ben groot fan van de CG methode! Even heel in het kort:
    1. Begin met wassen met shampoo zonder siliconen, met sulfaten (om te zorgen dat alle siliconen uit je haar zijn)
    2. Wassen met een lichte conditioner (vb huismerk kruidvat, hema)
    3. Conditionen met zwaardere conditioner
    4. Gel in je haar doen
    5. Laten drogen, niet aanraken!
    6. Als je haar droog is, is het keihard. Dan doe je 'scrunch the crunch': knijp met je handen de harde gel los (als je naar bed gaat, sla je deze stap over)

Voor alle producten geldt dus dat er geen siliconen in mogen zitten.

Hier vind je veel informatie, ook over haartypes en welke producten geschikt zijn.

2. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    He, er gebeurt hier weer wat, leuk! Ik ben inmiddels niet meer helemaal no poo; het werd me te veel gedoe. Heb geprobeerd een sulfaten, parabenen, siliconen vrije shampoo te vinden, maar dat viel niet mee. Had er een die beter was dan anderen. Had een hele tijd last van een soort eczeem rond mijn mond, en dat was helemaal weg toen ik geen shampoo gebruikte... en nu, een maand na het weer beginnen met shampoo: tadaa, het zit er weer allemaal :(. Ook is mijn hoofd helemaal schilferig. Ben maar eens gaan googlen, en heb een recept gevonden voor 'gezonde' shampoo, gemaakt van vloeibare castile zeep (vloeibare olijfzeep, waar echt geen chemische toevoegingen in zitten), jojoba olie en water. Heb alle ingredienten, nu maar eens kijken of dat iets is.

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn ouders wassen hun haren al jaren met alleen water, ziet er netjes uit! Ben zelf verslaafd aan shampoo en de geur enzo, dus ga er niet aan beginnen;) Succes!

4. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Hmmmmm.... net geknipt door een nieuwe kapster en ze vond m'n haar vet en m'n hoofdhuid gevoelig :(. Ze vroeg ik mijn haar altijd vet is of dat het lang geleden was dat ik het had gewassen.
    Dit had ik niet toen ik shampoo gebruikte. Zit er nu sterk over te denken om weer 'gewoon' aan de shampoo te gaan. Kan iemand me nog ompraten?

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Hoe lang doe je nu no poo? Je haar heeft wel even nodig om zich aan te passen. Ik ben zelf laatst ook weer begonnen met baking soda, aangezien ik volgens mij de vorige keer te haastig ben geweest met afbouwen.

6. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Al vanaf eind oktober...... Heb vrijdag wel mn haar met conditioner gewassen uit nood (appelciderazijn stond nog weggestopt in een kastje in de badkamer en stond zelf al onder de douche). Daar werd het wel vettig van, vond ik. Ik hou nog wel even vol, maar ik vond het niet zo'n leuke constatering van mevr de kapster hihi.

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Mevrouw de kapster haalt haar inkomsten natuurlijk ook uit meer dan alleen de knipbeurten: altijd leuk als je je klanten dure shampoo kunt verkopen ;)

8. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Mijn kapster vindt juist dat mijn haar er geweldig uit ziet en mooi volume heeft. Ik heb haar ook uit gelegd waarom ik dit doe (vanwege gevoelige hoofdhuid). Ik ben ook sinds oktober bezig, maar ik was wel met baking soda (1x per week) en om de 2 weken met yes to carrots shampoo (heel minimaal) dit gaat goed.

9. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Dat is zo, maar ik weet ook dat ze wel gelijk heeft. Mijn haar is wat vetter dan dat het vroeger was. Maar dit hoort misschien wel bij haar? En die gevoelige hoofdhuid klopt ook, want ik heb nu veel witte schilfertjes.
    Nu plan de campagne hoe dit aan te pakken ;).

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dat denk ik wel, mijn haar is ook altijd ietsje vettig. Volgens mij is dat de 'natuurlijke' manier.

11. Mijn haar is wat minder vet met de maizena maar wat een gedoe.. het blijft toch vet.

12. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Oh jongens, ik baal toch zo, ik heb vorige week donderdag na 7 weken mn haar niet gewassen te hebben, weer eens gewassen met baksoda en azijn. In de hoop dat het nu minder snel vet zou worden als voorheen. Nou mooi niet, misschien dat het een half dagje is opgeschoven, maar meer ook niet. Uit frustratie heb ik zaterdag bij de tuinen een fles shampoo gehaald van dr organic (ofzo). Ik heb het nu bijna 6 maanden de kans gegeven en ik ben eigenlijk bijna niks opgeschoten. Ik vond ook vooral dat m'n haar zo ontzettend stug was na die wasbeurt van afgelopen donderdag, vreselijk. Inmiddels is het alweer dinsdag, heb me nog kunnen redden met een beetje maizena tot nu toe, maar ik denk dat ik m'n haar vanavond toch maar weer eens ga wassen met shampoo. Dat zal toch wel weer een verademing zijn, hoop ik. Ben benieuwd hoe het bevalt met de shampoo van dr organic....

13. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Bloemie: ik vind het al knap dat je het zo lang hebt volgehouden, zonder tevreden te zijn :).

Ik heb het 2 wk geleden weer eens met de yes to carrots gewassen. Daarna zat het weer een paar dagen ontzettend slap en suf. Een week later weer met azijn gewassen en nu zit ik dus bijna weer een week later en hou het nog even bij azijn.

14. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

@Bloemie: wat goed dat je het zo lang hebt volgehouden!!
    Ik was uiteindleijk bij de kapper voor de bijl gegaan en had het lekker laten wassen met shampoo en conditioner. Mijn haar zat erna VERSCHRIKKELIJK maar voelde wel weer lekker zacht :).

Ik ben sinds dien overgestapt op de COmethode. En ik moet zeggen dat deze mij goed bevalt!! Mijn haar glimt en is veel minder snel vet!
    Ik hou het hier voorlopig even bij (tot ik op vakantie ga in mei, misschien probeer ik dan 3 weken wel weer NO POO).

15. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Wat jammer toch dat het niet bij iedereen even goed werkt! Hier nog steeds super tevreden met het hele no poo gebeuren!

16. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Hier ook! Haar zit prima, en de kapper vindt mijn haar 'prachtig' :)

17. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Te gek zeg, als het zo goed werkt. Vanmorgen dan toch echt mijn haar gewassen met shampoo... Vond het toch wel weer fijn hoor ;) Maar het was toch ook wel weer slapjes... Nouja, ik ga wel eens even kijken hoe lang het nu duurt voordat het vet wordt. Misschien dat ik me dan ook eens in die co methode ga verdiepen...

18. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Nou 1 x gewassen met shampoo, wat een drama, gewoon weer net zo snel vet (na 1 dag) als een half jaar geleden en het zit ook veel slechter :( Dus 2 dagen later maar weer met eieren gewassen, duurde toch een dagje langer voordat het vet werd en het zit veel beter... Tja wat nu? Iemand nog tips?

19. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Geen tips, want hier gaat het ook niet best. Ik heb geen problemen met vet haar, maar juist met droog haar, ondanks het niet shampooen!
    Ik heb krullen en co-wash mijn haar 3x per week ofzo. De eerste 2 maanden was ik heel erg tevreden, maar de laatste tijd steeds minder. Ik heb het van de week met shampoo gewassen, misschien dat mijn haar vol met build-up zat intussen, maar dat maakte eigenlijk niks uit. Gisteravond gewassen en nu al een staart in! Terwijl het eerst zeker 2 dagen heel mooi bleef.
    Misschien heeft het ook wel met het weer te maken, het is al een poos heel koud en droog, dat is vaak heel slecht voor krullend haar...
    Ik heb wel erg de neiging om weer lekker siliconen erin te gaan smeren, kan iemand mij tegenhouden?

20. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben mijn haar gaan wassen met een shampoo die niet zoveel troep bevat: Say Yes to Carrots.
    Voorheen waste ik met Herbal Essences maar ik moest steeds vaker gaan wassen, om de dag wel. Nu kan ik met 1x wassen per week uit de voeten.

Alleen water is beter maar werkt niet voor mij. Ik gebruik ook geen douchegels enzo. Mijn huid voelt veel beter aan, en kan nu ook een laagje natuurlijk huidvet behouden, waardoor ik ook niet meer hoef te smeren.

Echt, al die spullen worden ons aangesmeerd door de fabrikanten en het wordt steeds gekker, maar je hebt ze echt niet nodig.
    Wordt ook altijd boos van de always reclame. Alsof je stinkt en vies bent als je ongesteld bent. Come on...

Deel Deze Pagina