Ik ga het langzaam doen, kan dat ook? Vroeger kon ik mijn haar twee weken niet wassen en dan werd het pas vettig. Nu moet ik het om de dag wel wassen. Afgelopen woensdagavond heb ik het voor het laatst gewassen en vanavond wil ik weer. Dat wil ik volhouden tot mijn haar er aan gewend is om elke drie dagen gewassen te worden en dan voeg ik weer een dag toe!
Ik lees heel geïnteresseerd mee, maar heb nog last van drempelvrees, haha. Hier ook geblondeerd haar en dat heeft de afgelopen zomer door zwemmen en de zon flink wat te verduren gehad. Ik begin dus eerst in het klein. Van om de dag wassen naar om de twee dagen en ik ga straks de wortelshampoo kopen. Dan ga ik net als ratatosk steeds een dag toevoegen en kijken hoe het gaat. Ik vraag me wel af: als je nu dan naar de kapper gaat voor verven (dat 'moet' want ik ben al best grijs en dat vind ik echt heel vervelend) dan wassen ze het uiteraard ook met shampoo. Als je dan al een tijdje 'no poo' bent, wordt het hele effect dan tenietgedaan, of kun je daarna weer vrolijk verder? Zou jammer zijn als je dan opnieuw door zo'n 'vette periode' moet! Weet iemand dit??
Ik was mijn haar ook maar 2x in de week met shampoo! Dit vertel ik niet altijd, omdat ik dan ook vaak ieuwww! verwacht... Maar krijg veel complimenten over mijn haar en het is bijna nooit vet en glanst!
Ik moest het wassen, want ik moest het verven. Heb zo'n hekel aan de grijze haartjes die door het donkerbruin heenpiepen.. Dus (sinds hele lange tijd) weer eens de Yes to carrots shampoo en conditioner gekocht.. Oohhhh my... Ik was vergeten hoe lekker deze shampoo was!! Het moment dat je het in je haren masseert is overweldigd, het heerlijk ruikende schuim zorgt dat je even alles vergeet! Lovely! Een kloddertje conditioner, goed uitspoelen, aan de lucht drogen en je haar voelt zo zacht als wanneer je van de kapper komt. Bye bye zuiveringszout en azijn, ik ga verder met carrots..
best intressant om te lezen ik was mn haren vaak maar 1x 7-10 dagen, net wanneer het nodig is (palmolive shampoo). Deed het eerst 2x in de week maar gewoon telkens uitgesteld
Ik volg het topic nu een tijdje, en wordt toch wel nieuwsgierig naar die Yes to Carrots shampoo: waar kun je die kopen?
Hihi de eerste afvaller in ons midden! Snap het goed hoor, in geval van verven en kan me dondersgoed voorstellen dat je het weer heerlijk vond om lekker te schuimen Hier inmiddels dag 16!! Gedurende mijn vakantie werd mijn haar dus viezer, vetter en tegelijkertijd droger. Ik kreeg de puntjes amper gekamd. Maar wat is een eitje (ik gebruikte alleen eigeel) in combi met wat verdunde appelazijn dan een heerlijke oplossing. Wel goed daarna uitspoelen en snel je haren laten drogen zodat het weer frisjes ruikt Ik heb voor het laatst zondagmiddag een ei masker genomen + verdunde appelzijn gebruikt. Gisteren ff uitgespoeld en vanmorgen alleen uitgekamd. Het ziet er nog niet eens vet uit!! Whoehoee!! Ik merk nu al dat mijn haar zich hersteld in de zin van dat het langer duurt voordat het vettig wordt. Ik had me een beetje ingesteld op 6 weken een ranzig hoofd te hebben en op het dan dus opgeven, maar dit valt me (tot zo ver) nog niet tegen. Zoals ik laatst ook schreef was ik ook gestopt met mn gezichtsverzorgingsproducten. Dat zou nl ook hetzelfde werken als no poo Om eerlijk te zijn valt dat wel tegen. Ik heb nu net mijn ei gehad, normaal heb ik dan vrijwel geen puistjes, maar heb er nu wel meer dan normaal. Wat wel leuk is is dat ik na het douchen geen droog trekkerig gevoel in mn gezicht heb, wat ik normaal altijd wel heb totdat ik weer cremepjes smeer. Maar of ik dit ook ga volhouden weet ik nog niet. Ik vind een puisterig gezicht nou niet echt heel charmant bij mijzelf staan Hoe staat het ervoor bij de andere No Poo dames?? En zijn er nog nieuwe meiden die dit willen gaan proberen??
De tuinen verkoopt ze! Ik ben ze ma aanleiding van dit topic gaan gebruiken (ik durf de no poo nog niet aan ) eb ik ben er echt blij me! Het zijn super grote flessen, het ruikt heerlijk en je haar word er super van. Het voelt ook gewoon weer naar haar. Dan merk je toch dat andere shampoos een laagje om je haar legt.
Ik las in dit topic over die African black soap. Die lijkt me perfect voor mijn man, die heeft een super onzuivere huid. Waar kan je dit kopen?
Ik doe het nu ook al een tijdje . Erg fijn Mijn zoon zijn haren zijn nog nooit met zeep gewassen.. Heeft prachtig haar Hoor veel meiden over bovenop vet en onderin droog.. Weet je wel dat de grote truuk een 100 procent varkens/zwijnenhaar borstel te gebruiken om het vet te verdelen.. Dit zorgt ervoor dat het goede vet je haar verzorgt en het teveel je haar via de borstel verlaat... Wel regelmatig schoonmaken..
Ik was mn haar elke dag met water en 1x in de week met shampoo. Zo blijft mn haar t beste mooi, elke dag met shampoo wordt t dun en futloos van bij mij!
Ben benieuwd hoe het na 6 weken is! Was 1 keer per week mn haar en dat bevalt me prima. Mn man ook en het ziet er niet vet uit. Heb juist last van extreem droog haar als ik het vaker was.
Ik was me haar 2 keer per week soms 1 keer per week en niet eens omdat het vet word maar meer omdat ik er dan niet meer met een borstel doorheen kom Alleen water moet ik niet doen dan word het touw. Maar ik gebruik geen fohn schuim haarlak enz enz voor me haar eens in de zoveel tijd wel een masker met bergamotvet om het uitdrogen tegen te gaan Gezicht krijgt nooit een cremetje krijg daar puistjes van en ik scrub met abrikozen scrub van kruidvat. Was het bijna nooit met zeep dus ook nooit een trekkend gevoel Puistjes heb ik bijna nooit . En wat gewoon goed helpt is ipv prik sap enz te drinken veel water drinken dat zuivert je huid ook.
Dank je Suzzert! Ik heb 'm net besteld Ik heb nog een vraag (onwetende ik ) Ik wil graag een varkenshaar/zwijnenhaar of paardenhaar borstel. Afhankelijk van wat beter is, of beter betaalbaar. Ik heb ze eigenlijk nooit gezien in Etos/Kruidvat. Waar vind je dergelijke goede borstels en hoe reinig je ze het best?
Ik had hem zelf ook net besteld, dus vandaar dat ik de link had! Ik ben ook opzoek naar zo'n borstel, dus als iemand de tip heeft!
Weet je waar je ook snel vet haar van krijgt? Van een vieze borstel.... Leg daarom je borstel af en toe te weken in een sopje warm water met soda. Even afspoelen daarna en klaar. Je zult zien dat je haar minder snel vet wordt als je je borstel eens wat vaker reinigt.
K vind t super stoer K zou t wel willen proberen, zei de kapster haha, maar zoals reeds meerdere al vroegen, kan dat ook als je wax oid gebruikt? Werkt t ook tegen een trekkerige jeukende hoofdhuid? Dat krijg ik dus van shampoo! Dan lig ik in bed mn hoofd te schuren.. Vreselijk!! Wel.. K ga t gewoon maar eens proberen.. Hebben we meteen antwoord op de wax vraag