No Poo!! Geen shampoo!!

Discussie in 'De lounge' gestart door maartje84, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ja die yes to carrots shampoo lijkt me ook wel wat.
    Ik was normaal mijn haar elke dag. Als het niet nat is geweest, dan kan ik het niet in model krijgen. Ik heb een kort kapsel en erg dun haar. Ik gebruik ook een soort gel/wax en haarspray.

Kan je dan wel het no poo hanteren?

Ik doenu al eenaantal dagen met babyshampoo. Maar kan ik dan beter die yes to carrots gebruiken?

Ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen!

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Over de vraag of je No Poo met kort haar en al dan niet gel en wax ed kunt combineren:

Ik heb er een hoop over gelezen, maar het schijnt met kort haar wel ff lastiger te zijn om de eerste 'ranzige' periode mee door te komen, je kunt dan niet ff je haar strak in een staart doen. Daarnaast is het zo dat velen No Poo doen omdat ze geen siliconen en andere slechte spullen in hun haar willen hebben. Vele haar verzorgingsproducten hebben wel die silliconen en andere meuk ;)

Het beste is dus om het niet te gebruiken, of anders om meuk zonder slechte ingredienten te gaan gebruiken. En wax? Ach, als je een poosje No Poo't heb je geen wax mee nodig, is het eerst vet genoeg van zichzelf ;)

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0

Ik koop er morgen een flesje arganolie bij als een leave-in voor de puntjes. Die blijven aan de droge kant.
    Yes to heeft trouwens ook een fijne leave in, alleen kan ik die zo een twee drie niet vinden.

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Kort haar ziet er inderdaad sneller goor uit...ik probeer nu van elke dag naar om de dag wassen en nu naar om de twee dagen.na drie dagen niet wassen is het net of m'n haar in de was zit!zo vet maar als je ht elke dag uitspoelt met water is er nog iets mee te beginnen...ik durf er iig mee over straat...en dat wil wat zeggen!en het voelt idd zacht aan...

5. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over de borstel..
    De luxere drogisterijen verkopen ze wel..

Anders even googlen..

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hoe duur is die shampoo dan (yes to carrots)?
    en waar kan je hem nog meer kopen dan?
    Ik heb ff via google gezocht maar kan zo niks vinden..

Noo poo shampoo zou ik ook niet willen, ik denk niet dat het wat voor mij is...Dan lijkt mij die shampoo wel wat.

7. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Bij de DA hebben ze borstels van zuiver haar.

8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Hollowglade en Djenna: Dank! Ik ga vrijdag ff langs bij de luxere drogisterij hier in de buurt. Ben benieuwd :)

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hier ook even een update.
    Zit inmiddels op dag 10.
    De jeuk op mijn hoofdhuid is al een flink stuk vermindert en heb ook haast geen schilfertjes.
    Ook het vette vind ik tot nu toe heel erg mee vallen.
    Had er op dag 7/8 wel een beetje last van,maar lijkt nu al af te nemen.
    Haar voelt lekker zacht en ruikt eigenlijk best lekker.

10. misa

misa Niet meer actief

Maar hebben jullie allemaal lang haar dan? Want ik verwacht ook niet dat ik niets in mijn haar hoef te doen als ik lang genoeg no poo heb gedaan.

En zou het ook kunnen met roos?

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik heb lang haar,maar gebruik soms wel wat schuim of haarspray.
    En moet zeggen ik was het met water het spul er goed uit.

12. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ik doe ook mee. Maandag voor het laatst gewassen, zou normaal vanavond weer wassen maar heb her bij alleen water gehouden. Ik voel mij op de 2e dag altijd heel vies dus ik ben benieuwd wat dit met me gaat doen.

Ik gebruik geen douchegel of deodorant dus dit is eigenlijk een logisch gevolg.
    Ik ben erg benieuwd en bij prettig resultaat volgt mn oudste dochter ook. Jongste heeft nog geen shampoo-haar.

13. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Wat een leuk topic (kwam er met google achter dat deze liep) Ik wil namelijk ook no poo gaan doen omdat ik echt een geïrriteerde hoofdhuid heb. Wil het wel gaan wassen met baking soda maar geen toko in de buurt (en bij drogist vragen ze de hoofdprijs) Manlief komt maandag bij een toko in de buurt dus nu voorlopig noodgedwongen alleen met water. Ben echt heel benieuwd of mijn hoofdhuid rustiger wordt. Voorheen waste ik het om de dag. Op de dag dat mijn harden dan gewassen moeten worden voel ik mijn hoofdhuid heel erg en dit houdt alleen op met wassen (speciale shampoo van kapper en dus duur) Dus ik moet er wel even doorheen geloof ik...
    Nu ga ik even alle vorige pagina's terug lezen...

14. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Is bij jullie sodiumbicarbonaat niet in de supermarkt bij de kruiden of bakspullen te vinden dan?

15. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Goh wist helemaal niet dat dan kon je haar gewoon uitwassen met water en zonder shampoo!! Daar blijft eht dus ook gewoon schoon mee? Waarom doe ik het mijn zoontje dan aan om telkens zijn haar met shampoo te wassen??? Ik lees hier mee....

16. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.594
    1.051
    113
    Hier
    waar kopen jullie yestocarrots?

17. misa

misa Niet meer actief

Bij de tuinen las ik volgens mij.

18. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.594
    1.051
    113
    Hier
    ooohh ga ik daar eens kijken. dank je wel

19. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Tuinen of via Yes To - Topdrogist

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Whoehoee, alweer dag 19 (als ik goed geteld heb ;))

En hoe het gaat? Mn haar is vandaag wel wat vettig, eigenlijk de afgelopen dagen steeds al, maar geen vette 'hallo-heb-jij-net-een-ei-op-je-kop-gebakken-coupe' ;) gewoon een 'doe-vandaag-maar-een-elasstiekje-in-kapsel' ;)

Heb de afgelopen drie dagen wel steeds mn haar elke ochtend gewassen met water, dus eigenlijk gewoon mn haar uitgespoeld. Het is morgen dan ook 7 dagen terug dat ik mn haar met een ei heb gewassen. Ik ga morgen weer gewoon spoelen, ik houd het nog wel ff zo vol!! :)

Facts:
    Geen stinkkop
    Geen ranzig kapsel
    Geen rare opmerkingen over mn haar gehad
    Wel te horen gekregen dat mijn haar mooi valt

:D

Deel Deze Pagina