Dag 22: (trots Haha) Gisteren met een ei gespoeld, geen ranzig hoofd, geen stinkhaar. Maar wel: het erg missen dat de badkamer niet lekker naar chemische meuk ruikt na het douchen Ik was mn lijf nl met allepo zeep... Misschien 1 keer per week mezelf verwennen met iets lekker ruikends wat niet al te slecht is?? Hoe gaat het bij jullie?
Joehoee??? Doen er nog mensen mee?? Ik zit nu op dag 26! En ik heb het 'zwaar' Ik wil mn haren wassen. Niet perse omdat het zo vet is, want dat valt wel mee. Maar ik wil gewoon zo'n lekker geurtje om me heen hebben als ik mn haren nat maak onder de douche! Manlief zijn shampoo was op (hij heeft een poosje Alleppo zeep gebruikt voor zn haar maar wilde weer 'echte shampoo' en heb voor hem Yes to Cumcumbers shampoo gehaald en voor mezelf van dezelfde lijn de doucheschuim. Ik zei tegen hem dat ik ook heeeel graag de shampoo wilde proberen, maar hij zei dat ik een watje was als ik het nu zou opgeven... En hij heeft gelijk, dus nog ff doorbikkelen. Overmorgen mag ik van mezelf weer een ei gebruiken als haarmasker
Wat fijn dat je man zo achter je staat. Ik lees dit topic met veel belangstelling maar no wai dat ik ook stop met shampoo gebruiken. Ik ben wel minder vaak shampoo gaan gebruiken maar na drie dagen niet wassen krijg ik enorme jeuk op mijn hoofd en korstjes ofzo? Dat gaat me echt te ver bah. En ik heb nu ook die grote flessen in mijn douche staan Yes to carrots shampoo en yes to tomatoes conditioner. Prima spul.
Haha ja manlief vind het wel leuk als ik zoiets uitprobeer Ik laat hem nog steeds regelmatig aan mn haar snuffelen en dan moet hij eerlijk zeggen of hij ook maar iets smerigs ruikt. Maar hij zegt dat het nog steeds niet stinkt. Ik snuffel er zelf ook wel regelmatig aan, maar was toch een beetje bang dat ik de stank zelf niet meer zo ruiken Waarom is het voor jou 'no way' dat je ook gaan no poo'en? Vanwege de jeuk? Denk je echt dat je jeuk gaat krijgen, of heb je al eens langer dan zoveel dagen geen shampoo gebruikt en dat toen dus ervaren? Ik was namelijk eerst ook wel een beetje bang voor jeuk... Maar heb eigenlijk nergens last van. Of, nou ja... Heb wel es gehad dat het wat jeukte, maar dan ging ik gewoon ff flink borstelen. Heb trouwens nog niet echt het idee dat mn haar nu echt minder uitvalt. En dat was wel 1 van de doelen welke ik wilde bereiken met mijn shampoo loze bestaan (naast dus minder vet haar krijgen). Het kan echter ook zo zijn dat normaliter ik tussendoor, zonder het te merken, ook haren zou verliezen ik ze nu allemaal opvang in mijn haarborstel aangezien ik nu continue mijn haar in een staart draag (om te voorkomen dat het er vies uit gaat zien Stand van zaken op dag 26: - Lichtelijk vettig haar - Het stinkt niet - Geen jeuk kop - Ik heb nu prachtig volume - De slag welke ik vroeger in mn haar had lijkt nu weer wat terug te komen.
Ik doe nog mee en wil hier op reageren. Idd bij dag drie had ik dit ook, maar ik heb doorgezet en vanaf dag 4 was het al over! En alle korstjes zijn weg. Ik heb ze 11 dagen geleden voor het laatst met shampoo gewassen en mijn haren krullen nu veel meer. Wel heb ik het afgelopen dinsdag met zuiveringszout gewassen en uitgespoeld met azijn. Ik was verbaasd hoe erg mijn haar voelde als met shampoo gewassen haar. Ik had dit eerder moeten doen. Loop al anderhalf jaar met een geïrriteerde hoofdhuid rond. Heb er middeltje van de huisarts voor gekregen zelfs, maar dat mocht ik tijdens mijn zwangerschap niet gebruiken. GEK werd ik van de jeuk en nu is het gewoon weg...wat een verschil met zoiets simpels. Hoop dat het zo blijft gaan. Voor mijn lijf gebruik ik olijfoliezeep, maar ik gebruik wel gewoon parfum en deodorant hoor. Het probleem zat hem echt op mijn hoofdhuid.
Ja ik had inderdaad na drie dagen al die vreselijke jeuk. Compleet met korstjes (zo voelde het tenminste). Misschien dat ik het dan een keer een week afwacht. En dan proberen niet te krabben .
Hier morgen 3 weken mee bezig. Mijn haar voelt nu wel iets vetter aan,maar even in een staart en dan kan ik de dag ermee door. Jeuk is nog steeds weg,heerlijk geen gekrab meer. Ben nu ook echt van plan om door te gaan,al is het maar zodat ik geen jeuk meer krijg.
Ik wil ook wel mee doen!!! Maarrrrr ik heb dus kort haar en gebruik nu vooral haarlak, omdat ik daarmee het meeste volume hou gedurende de dag. Maar ik ga in elk geval die Yes to Carrots shampoo kopen en het aantal keren wassen verminderen (doe t nu om de dag) en dan kijken hoe mijn kapsel zich houdt . Ik vind het in elk geval een heel interessant project en het maakt me weer bewust van 'wat is echte gezondheid'!
Ik ben geen 'die-hard-no-pooër' maar lees nog steeds wel geïnteresseerd mee. Ik heb nu de yes to carrots shampoo en crèmespoeling en ben van om de dag wassen naar om de twee en soms zelfs om de drie dagen gegaan. Ik moet wel weer naar de kapper, want m'n grijze uitgroei is nu wel weer erg aanwezig en dat haat ik maar ik heb bedacht dat ik dat plan op een dag dat ik normaal gesproken ook m'n haar zou wassen, zodat de frequentie niet ineens weer omhoog gaat. Als m'n pony weer wat korter is, zit ik er ook weer minder aan met m'n handen (ik moet m'n haar nu steeds voor m'n ogen weghalen) en dan kan ik misschien nog minder vaak wassen! One step at a time voor mij dus...
Voor degenen die de Yes to producten willen proberen of gewoon inslaan: ze zijn nu voor 50% off bij Limango.
Ik heb nu ook een natural borstel bij Kruidvat gekocht. Is niet van varkenshaar, maar hij werkt wel om de schilvertjes uit je haar te krijgen. En 1+1 gratis op alles van dat merk dus da's ook leuk (de borstel kost 3.79 euro)
Ik zag bij de etos borstels van Zenner waar 100% real hair op stond. Op andere borstels stond dan bijvoorbeeld 50% nylon & 50% real hair. Er staat alleen niet op wat voor haar dit is... Kan ik er vanuit gaan dat het dan varkens/zwijnenhaar is en zijn dat dan de juiste borstels? (die van 100% dus)
klinkt me ergens best goed eigenlijk.. vanmorgen haar gewassen, word nu al gek van de jeuk. toch houd iets me tegen.. misschien is de 'yes to' lijn iets? wil iemand me het verschil uitleggen tussen carrots, tomatoes en cumcumbers?
Ik heb af en toe nee gelezen maar vraag me wat dingenetjes af voordat uk misschien mee ga doen Ik heb dus super droog gaar en was het bijna elke dag, dit omdat het heel veel krulde, ik veel haaruitval heb en het dus anders mega droog is Zou no poo dan wel wat voor mij zijn? Omdat de meeste hier juist vet gaar hebben? En ik zal wel mijn producten blijven gebruiken anders heb ik denk ik een groot pluishoofd!
Ik ben nu bijna twee weken bezig, ik heb er niet veel last van. Het enige wat ik wel doe is het om de 3/4 dagen wassen met baksoda en appelazijn. Ik had de hoop dat ik het wat langer kon wachten met wassen. Helaas kwam er opeens een bruiloft met feest en een begrafenis tussendoor dus ik wilde wel netjes voor de dag komen.