No spend december

Discussie in 'De lounge' gestart door Omaaatje, 30 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Zoals veel hierboven ook al schreven, vind ik december hier zelf ook geen geschikte maand voor.

Wat ik wel eerder heb gedaan is de-ZEN-ber. Dus iedere dag bewust een rust- en/of reflectiemomentje en ook bewust er van zijn dat ik me niet gek laat maken door de opgelegde decemberdrukte.
    Bijv liever ontspannen aan een wat minder perfect gedekte tafel met kerst, dan gestresst een vijf-gangen-diner willen voorbereiden maar niet kunnen genieten van het moment zelf.

mamabri, Luna86 en Omaaatje vinden dit leuk.
  2. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Ik zag in de winkel ook leuk spul liggen ja. Hier zijn ze die fase ontgroeid helaas :oops:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.291
    8.748
    113
    Vrouw
    Oh echt?? Bij alle bouwmarkten?

4. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.080
    1.579
    113
    Hier was dat in ieder geval wel zo bij de Gamma.

Mim89 vindt dit leuk.
  5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zoveel gratis is er niet te doen natuurlijk. Ja het bos, maar dat is na een uurtje ook wel weer klaar. Maar goed, ik vind het ook niet erg om geld uit te geven aan leuke dingen doen. Keertje schaatsen in de kerstvakantie bv. Maar dan ben je al 21 euro kwijt voor intree met zn 3en. Dan neem ik meestal wel eten en drinken van huis mee, want anders is het helemaal niet te betalen.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Bos, strand, al hebben we bij beiden de auto en dus benzine nodig. Kinderboerderij, maar zijn ze hier nu wat te oud voor. Vrijwel alle andere dingen kosten ook op andere manieren geld. Knutsel- en bakspul hebben we in huis, maar heeft om er in te komen geld gekost, dus is ook niet gratis. Spelletje precies zo, als speel je die vaker. Maar houden ze hier niet van, dus ja…

Liekje81 vindt dit leuk.
  7. Omaaatje

Met een museumkaart kom je een heel eind. Dierentuin hebben we ook een abonnement op voor een paar tientjes per jaar. Bos is 1 kilometer verderop, uurtje lopen met de hond vinden ze hier al prima voor de hele dag. Verder doen de kinderen het liefst thuis leuke dingen. En een potje sjoelen, knutselen of een film kijken kosten geen geld.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Museum vindt mijn dochter niks aan. En elke keer dezelfde dierentuin vind ik dan ook weer niks. Mijn dochter is niet zo rustig als jouw kinderen ook, haha. De hele vakantie binnen bouwen aan Lego is voor haar echt de horror. En elke dag naar het bos verveelt ook. Dus tja, leuke dingen doen kost gewoon geld.

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier ben ik het mee eens. Kids moeten hier hun energie kwijt. Tuurlijk kan een keertje bos of wat dan ook geen kwaad. We hoeven uiteraard niet elke dag op pad en eerlijk, ze hebben speelgoed zat dus ze hoeven zich niet te vervelen.
    Maar het blijven kinderen en ja, die moet/wil je ook vermaken. Niets erger dan 4 jengelende jonge kinderen om je heen de hele dag. Ik zeg het nu natuurlijk even vanuit mijn eigen perspectief.

Wij hebben ook een abo op de dierentuin en ik weet niet wie zei dat dat een paar tientjes kost. Nou eh, niet dus. Hier vorige maand alle abonnementen verlengd (voor mijzelf, man en onze 2 oudsten). Wel een parkeerabonnement erbij (maar dat was maar 12 euro per jaar).
    Toch zo'n 290 euro lichter in totaal..

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En museum jaarkaart hebben wij nog niet. Zijn ze hier nog te jong voor (6, 4, 2 en 1).

11. tuc

tuc Niet meer actief

Toch kan ik je die echt aanraden voor deze leeftijden al. Er zijn zo veel gave kindermusea. Die van 1 en 2 zijn sowieso gratis, maar ook voor hen is er al genoeg.
    Als je tips wil dan hoor ik het wel.

Omaaatje vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Echt waar? Maar zitten die niet allemaal in de randstad oid? Want daar kom ik niet vandaag. Tips welkom!

tuc vindt dit leuk.
  13. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Daar betalen we ook ruim 200€ met 2 volwassenen en 2 kinderen voor, dus ook niet bepaald gratis.

14. Omaaatje

Nou mijn jongste van dezelfde leeftijd is niet rustig hoor:p maar is wel graag thuis met voldoende uitdaging. Hij gaat naar de dierentuin vooral voor het entertainment en de educatie en dat verveelt hem nooit, hij kan eindeloos luisteren en vragen stellen. Daarom vindt hij musea ook leuk.
    De dochter die met de Lego bezig wil is 17 daar zijn de wilde haren wel van af:p. Maar we bouwen ook samen aan een heel groot project.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    #75 sidmick, 1 dec 2023
    Laatst bewerkt: 1 dec 2023
    Hier is tegenovergestelde zo ongeveer. In december letten we werkelijk nergens op. Voor alles en iedereen koop ik iets, we bezoeken kerstmarkten en de winterefteling en eten is er de hele maand in ruime overvloed. We omringen ons de hele maand met al onze geliefde. December is voor ons echt de maand van warmte en veel gezelligheid en dat brengt flink kosten mee. Ik denk dat wij gerust 2000 euro meer uitgeven dan een gewone maand maar i love it!
    O ja en ik ben in december jarig en geef dit jaar een groot feest want werd 40 midden in corona en vier nu 40 en een beetje groots

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  16. Omaaatje

Openluchtmuseum
    Watermuseum
    Kastelen

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Daar zit al een behoorlijk verschil vergeleken bij ons thuis. Alleen voor de hobby van mijn dochter rijden wij al 160 km per week, en dan heb ik de eventuele uitwedstrijden nog niet eens meegerekend.
    Voor mijn werk heb ik ook de auto nodig, dat verschilt van 100km tot 10 km op een dag. Dus met nog benzine voor 350 km kunnen wij echt geen 1,5 maand doen. En ik denk dat er nog veel mensen voor hun werk of kinderen de auto nodig hebben.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    TS zelf geloof ik. Maar inderdaad, paar tientjes? Echt niet. Als ik kijk naar bv Amersfoort, 1 van onze favorieten, zouden we voor ons 3en 235 euro kwijt zijn, incl parkeren.. Voor een kleiner park als dierenrijk Nuenen ben je al 172 euro kwijt, en dat is excl parkeren.

19. Omaaatje

#79 Omaaatje, 1 dec 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2023
    Ouwehand is voor ons nog geen 40 euro pp, hebben al 17 jaar een abonnement dan krijg je veel korting. Oudste niet meer inmiddels.
    En dat is voor ons 10 minuten rijden dus kost nauwelijks benzine.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik weet niet waar je woont. Ik woon ook niet in de randstad, maar wel op een plek waar het allemaal ruim een uur rijden is. Dat hebben wij er echt voor over.
    Speciaal met de jongste 2 erbij:
    - nijntje museum (Utrecht)
    - kinderboekenmuseum (Den Haag)
    Maar alle kindermusea hebben ruimte tot spelen:
    - spoorwegmuseum (Utrecht)
    - maritiem museum (Rotterdam)
    - natuurmuseum brabant (Tilburg)
    - villa zebra (Rotterdam)

Vooral leuk voor de oudste:
    - museon (Den Haag)
    - Corpus (Oegstgeest)
    - naturalis (Leiden)

Er zijn natuurlijk nog veel meer musea, maar deze zijn vanuit zuid west brabant te doen:roflmao:

Deel Deze Pagina