No spend december

Discussie in 'De lounge' gestart door Omaaatje, 30 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omaaatje

Omaaatje Niet meer actief

Maar die van mij zijn 8 en 17 die vermaken zichzelf zonder problemen de hele dag. En we hebben een hond om de energie kwijt te raken:p

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Er zijn ook kinderen die dat allemaal niet interessant vinden. :oops:

Luna86 en sidmick vinden dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    #83 NiekeKris, 1 dec 2023
    Laatst bewerkt: 1 dec 2023
    Museumjaarkaart en dierentuinabbonement kosten ook geld (dierentuin hier 240 euro trouwens, zonder parkeren), je hebt het alleen eerder al betaald. ;) :) Net als met tv, abonnement kost ook geld. En een hond is ook duur (aan aanschaf, maar ook qua onderhoud). :eek::D

4. Omaaatje

Wij dus nog geen 40 euro pp bij Ouwehand na 17 jaar abonnement.

Liekje81 vindt dit leuk.
  5. Omaaatje

Ze vroeg om tips in haar omgeving. ;)

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja juist ook voor die kleintjes zijn er hele leuke musea!

Wij hebben ook een jaren een museumkaart gehad, nu sinds twee jaar niet meer, omdat we nauwelijks nog tijd hebben om met z'n allen op pad te gaan, door school/huiswerk, bijbaantjes, sporten en afspreken met vrienden. Maar ik mis het af en toe echt wel eens.

Kastelen zijn voor alle leeftijden al leuk, geofort, aviodrome, nijntjemuseum, kinderboekenmuseum, natuurmuseum Brabant, militairenmuseum, spoorwegmuseum, openluchtmuseum etc. etc.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Openluchtmuseum is in de winter met schaatsbaan en ‘tubebaan’ (of hoe noem je dat?) voor veel mensen leuk. ;) En het Watermuseum is ook veel doen. Vonden ze hier ook leuk. :)

Liekje81 vindt dit leuk.
  8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Precies, als ik dat voorstel aan mijn pubers lachen ze me uit. Net zo als wandelen op het strand of in jet bos. Als ik ze al mee krijg heb ik 2 mokkende kinderen lopen. Nee dank je. Dus wij gaan in de winter schaatsen, efteling, zwemmen bij venter parcs, kerstmarkt in duitsland

Luna86 en Liekje81 vinden dit leuk.
  9. Omaaatje

Kinderboekenmuseum is zo leuk!
    Jongste vindt het Watermuseum in Arnhem momenteel ontzettend leuk.
    Grote musea vinden ze hier niet leuk meestal ivm de drukte.
    Oudste gaat volgend schooljaar voor haar opleiding elke week naar een museum. Dan is ze helaas al 18 maar kan de museumkaart ook makkelijk uit, zeker icm een ov:thumup:

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hier haalt wat lekkers in een strandtent tussendoor of na afloop ze vaak wel over. Maar ja, dat kost ook geld. ;)

11. Omaaatje

Bandenbaan en schaatsen is helaas afgeschaft, niet duurzaam genoeg. Breien en broodjes bakken is ook niet meer. We gaan dit jaar een kort rondje doen omdat zoon er dus moet zijn voor een activiteit maar het echte leuke is er wel van af helaas.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, reageerde op de verkeerde post, haha. Meer dat onze kinderen nogal van elkaar verschillen, haha. Ze heeft gewoon andere interesses. Heeft veeeeeel beweging nodig en speelt niet echt met speelgoed. Zo'n museum vindt ze dan echt saai. Hoewel ik Corpus wel een keer wil doen.

Omaaatje vindt dit leuk.
  13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Jammer! Dat was hier een groot succes. Zonder dat hoeven we er niet naar toe, zeker niet ivm het eind rijden dat het is.

Omaaatje vindt dit leuk.
  14. Omaaatje

Pubers verschillen, die van mij vindt zwemmen, de Efteling en kerstmarkt hel en gaat liever naar een museum of boekenwinkel:p

15. Omaaatje

Yep er is weinig van de charme over nog...

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Er zijn ook voor ‘dat soort’ kinderen echt wel leuke musea!

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ja precies, dan krijg ik ze idd ook mee maar dat kost inderdaad geld

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een bedragen voor de hypotheken komen hier langs zeg. Om van de kinderopvang maar niet te spreken.
    Onze hypotheek is gelukkig niet zo hoog en kinderopvang hebben we niet, dus die kosten vallen hier weg.

Ik ga voorlopig niet verhuizen hoor. Ons huis is best in waarde gestegen, maar ja er zal ook een nieuw huis gekocht moeten worden en die prijzen zijn helaas ook zo hard gestegen. We zouden er dus niet op vooruit gaan.
    Dus blijven we fijn zitten waar we zitten.

Maar goed nu on topic:
    No spend december? Nee daar die ik niet aan mee. Niet dat we zo extreem doen deze maand hoor. Morgen vieren we Sinterklaas en de cadeautjes daarvoor zijn al in huis. Maar ja dat geld is wel uitgegeven.
    We doen gewoon onze boodschappen, net als elke willekeurige maand in het jaar. Met kerst doen we ook niet heel extreem hoor. We zullen 1e kerstdag denk ik wel weer gourmetten. Tja dat vlees ga ik niet bij een dure slager halen. De plus heeft altijd prima vlees. Maar met 11 man aan tafel kost nu eenmaal flink wat geld. En daar wil ik niet op bezuinigen, die uurtjes samen zijn me daarvoor te dierbaar.
    We willen in de kerstvakantie ook nog een dagje uit met (een deel van) de kinderen. Dan zal er ook vast wel iets lekkers gekocht worden. Uitjes doen we al niet vaak dus die enkele keer dat we het wel doen gaan we ook niet te moeilijk doen hoor.
    En natuurlijk ga ik weer oliebollen bakken.

Het zal denk ik best een duurdere maand worden dan gemiddeld, maar echt extreem verwacht ik niet.
    Maar dat beetje extra wat we doen ga ik echt niet schrappen!

Omaaatje vindt dit leuk.
  19. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.895
    5.846
    113
    Vrouw
    Onze jongste (4) is extreem bewegelijk en druk maar ik ga meestal gewoon naar buiten met hem, met zijn step. Hij raakt dan net zoveel energie kwijt als ergens heen gaan wat geld kost. Ergens heen gaan met hem vind ik vaak juist geen doen. Gedoe voordat we vertrekken (want spanning) gedoe onderweg, wat we ook gaan doen, hij heeft het altijd anders in zijn koppie waardoor er altijd wel iets is waarover hij teleurgesteld is/ een paniek aanval van krijgt. (En dan leggen wij altijd uit wat er te doen is en temperen zijn verwachtingen)

Omaaatje vindt dit leuk.
  20. Omaaatje

Wij gaan vaak 1 op 1 ivm leeftijdsverschil kinderen. Dan is het nog steeds al heel snel de moeite waard.

Deel Deze Pagina