Voorletters VBH storend?

Discussion in 'Babynamen' started by Flynnie11, Jun 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

Aug 8, 2013
    939
    81
    28
    Female
    Ik vraag me af of de voorletters V.B.H. raar kunnen staan. Moest bvb vorige week de tandarts bellen voor mijn oudste. Dan vragen ze eerst de voornaam/roepnaam en dan of hij nog andere voorletters heeft. Dat zal in dit geval dan worden 'Vincent'.. BH... Klinkt dit niet stom? Of kom ik dit verder niet tegen? Komen jullie ook formulieren tegen waarop je dit zo moet invullen? De volgorde is namelijk bijna niet aan te passen...

2. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

Aug 30, 2014
    575
    2
    16
    Ik denk dat het voor volwassenen een beetje flauw is om dat raar te vinden, maar kinderen onderling gaan er vast grapjes over maken.
    Ik denk dat je kindje het op dat moment in zijn leven minder leuk vindt, en zich er later niet druk om maakt.
    Maar goed.. hoe vaak gebruik je al die voorletters? Alleen bij officiële dingen toch?

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik denk dat volwassenen er toch ook altijd wat bij denken als je het op die manier hoort, of dat nou flauw is of niet. Kennis van mij heeft een postcode die eindigt op wc...moet ik toch ook altijd om glimlachen. Als ik het zou kunnen vermijden, zou ik dus niet voor BH als middelste letters kiezen.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,274
    6,183
    113
    Voor mij totaal niet storend. Wanneer gebruik je nou Vincent BH ( ok, behalve bij je tandarts dan ;))
    Zo heet ie dan toch niet? Hij heet dan Vincent Bernard Hendrik Janssen bijvoorbeeld, of V.B.H. Janssen. En kinderen letten toch niet op meerdere letters, dan heet ie gewoon Vincent.
    Ik zou het zo laten en me er niet druk om maken. :)

5. VSC

VSC Niet meer actief

Als het alleen BH was zou ik t niet doen. Dit kan best. Al zou ik t vermijden als t mogelijk is :)

6. Twirler

Twirler Bekend lid

Jan 19, 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet storend door de V ervoor inderdaad. En wat een gekke tandarts, hij moet het maar anders vragen dan ;)
    Ik ben zo'n situatie nog nooit tegengekomen.
    Meestal roepnaam en voorletters, niet 'overige voorletters' ;)

Nu heet ik Maria C... en mijn roepnaam is C... , dat is wel eens irritant waardoor je dan bij instanties ineens Maria heet :S
    Conclusie: instanties zijn raar, je naam helemaal niet! :D

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het kan wel hoor maar misschien kun je voor de zekerheid de tweede en derde naam omdraaien?

8. misa

misa Niet meer actief

BH zou ik over kunnen twijfelen. Maar VBH niet hoor. Ik moest echt wel even goed kijken en kezen toen ik het pas zag.... ;)

9. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

May 10, 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, ik vind VBH netjes hoor.

Gewoon zo laten, en als de kleine in de toekomst zijn voorletters moet zeggen zegt ie gewoon VBH en mijn roepnaam is Vin.cent. :)

Simpel...

10. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

Aug 8, 2013
    939
    81
    28
    Female
    Bedankt dames! Ga nog even met man overleggen maar hij wil eigenlijk niets meer omdraaien of aanpassen. Ik vond het ook geen probleem totdat ik de tandarts aan de telefoon had :) Ik kan het idd ook gewoon vermijden door alle 3 de voorletters te noemen of de gehele naam te noteren. Zal er nog eens een nachtje over slapen... Of twee

11. Flower72

Flower72 Bekend lid

Aug 23, 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik heb zelf zo'n heerlijke variant met voornaam en dan combi WC erachter aan. Ik snap werkelijk niet waarom mijn ouders dit niet hebben omgedraaid. Het komt echt heel vaak voor dat je je voornaam met de letters erachter moet doorgeven. En iedere keer vind ik het zo stupide.

Doe je kind een lol en draai het om of maak er iets anders van.

12. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

Aug 8, 2013
    939
    81
    28
    Female
    Bedankt voor je reactie! Het komt dus wel vaker voor... Had zelf geen idee omdat ik geen doopnamen heb. Even iets om aan mijn man te laten lezen

13. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    1,324
    184
    63
    Gelderland
    Kan prima hoor! Mijn zusje heeft de letters S.M, lijkt me erger ;)

14. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Ikzelf zou er niet zo op letten bij die letters. Maar anderen misschien wel dus is omdraaien misschien handiger.

Share This Page