Noa is geboren

Discussie in 'De bevalling' gestart door zonnestraal, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Hallo meiden...

Al die maanden heb ik hier jullie bevallingsverhalen gelezen..., nu is het dan mijn beurt om mijn bevalling van Noa uit de doeken te doen.

Ik was uitgerekend op 05 maart 2007. Op 06 maart begon het bij mij in de nacht wat te rommelen met voorweeen. Overdag bleven ze ook aanhouden. Ik vond het nogal spannend, want was het begonnen of?

S'avonds rond een uur of 21.00 werden de weeen heftiger en kwamen ze om de 2 tot 3 minuten en duurde zo'n 30 seconden. Ik wist ineens: "nu is het toch echt begonnen." Rond twaalf uur s'nachts heb ik mijn vriend gezegd dat hij de verloskundige maar moest bellen, want ik vond het nu toch wel heftig worden. Ook al waren de weeen maar 30 seconden en zat er geen 5 minuten tussen, ik wilde dat de verloskundige kwam. Die heeft mij getoucheerd en ik zat pas op 2 cm ontsluiting....! Dat was balen, want ik vond het nu al heftig! Ze heeft mij uiteindelijk gestript, omdat de weeen die ik nu had, niet sterk genoeg waren. Toen ze wegging ben ik enorm ziek geworden. Ik heb alles eruit gegooid! De verloskundige zou om 03.00 terugkomen om te kijken hoe het er dan voorstond.

Toen ging het heel vlug, de weeen waren eigenlijk niet meer op te vangen. Het deed echt pijn! Maar ik kan (heel cliche) niet meer terughalen hoe pijn het deed. De weeen werden zo heftig, dat mijn vriend de verloskundige eerder heeft laten komen. Amper drie uur nadat ik gestript was had ik volledige ontsluiting! Alles werd in no time klaar gezet ik mocht gaan persen!

Wat vond ik dat lastig, ik wist niet goed hoe ik het moest doen. Met hulp van de vk lukte het me uiteindelijk en wist ik hoe ik moest persen. drie kwartier later en met een flinke knip kwam Noa op de wereld.

Echt kunnen genieten konden we niet, want de placenta wilde niet geboren worden en ik verloor in korte tijd 1,5 liter bloed. Ik moest naar het ziekenhuis. Dit was heel akelig, want ik dreigde in een shock te raken. Alle stemmen verswenen naar de achtergrond. De placenta is wel nog thuis geboren, maar vanwege het bloesverlies en om te kijken of ik gecureteerd moest worden, ging ik naar het ziekenhuis.

Alles is met een sisser afgelopen. Ik bleef een nacht ter observatie en mocht lekker thuis gaan genieten.

Ze is prachtig.....

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Gefeliciteerd!
    Heftig verhaal maargelukkig allemaal goed afgelopen
    Geniet lekker van de kraamtijd

Liefs ikke

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    gefeliciteerd.

4. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd! Wat een bevalling zeg ... een echte oppepper is't niet ;)

5. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje :thumup:

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Gefeliciteerd, :p

Dat verhaal van de placenta is mijn grootste angst na de bevalling. Helaas gebeurt het, :(

Maar goed, dat heb je niet in de hand,

Gelukkig is het goed gegaan en hebben jullie een prachtige dochter.

7. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie dochter, gelukkig kloppen de cliche's en vergeet je nu al e.e.a.

8. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dubbel verhaal, de eigenlijke bevalling lijkt je 'redelijk makkelijk' af te gaan. Maar het uitblijven van geboorte van de placenta maakt alles nog vreselijk spannend.

Geniet van elkaar en kom rustig helemaal bij van alles.
    Alsnog gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina