Gaat toch een beetje gelijk op! Ik ben er ook nog niet uit... Moeilijk, hoor!! Ach ja, we hebben nog even (dat hopen we althans)...
Ik vind Noa en Yara even leuk, dus kan wat mij betreft geen verkeerde keuze zijn! @sarahtj: Dat is balen, zeg. Mocht je nog iets zoeken: ik vind Isa ook erg leuk bij Noa!
Ik vind ze allebei leuk! Noa heeft dan wel een lichte voorkeur. Een kennisje van mij heeft 2 dochters die Noa & Yara heten
Beiden leuk. Noa klinkt wat liever en yara pittiger. Dus wat voor karakter wil je dat je kindje later krijgt? Daar de naam op kiezen.
Ik vind Noa echt geen honden naam... sorry gebakje.. Ik ken een hond die Sarah heet.. en een hond die linda heet en een hond die sonja heet.. ga zo maar door... ik vind dat mensen namen... Dat mensen hun hond zo noemen vind ik niet een reden om zelf die naam niet te kiezen... je mag vinden wat jij wil natuurlijk... maar ik wilde dit toch even kwijt.
Nee is ook meer dat ik de associatie met een hond leg, nu als ik die naam hoor. Vandaar dat ik Yara zou kiezen.
Dank jullie voor het meedenken dames. Ik denk ook dat het eigenlijk beide gewoon mooie namen zijn dus een echte verkeerde keuze kan het niet worden toch? Als je echt de nadelen gaat afwegen dan is Noa(h) ook een jongensnaam. Ik vind dat minder. Niet dat ik het voor een jongen niet mooi vind, maar ik zie het liefste aan een naam meteen of het een jongen of meisje is. En het rijmt op soa. Met Yara is dat beiden niet. Maar toch kan ik niet overtuigend voor Yara kiezen. Ik denk dat het komt omdat mijn vriend een lichte voorkeur voor Noa heeft...
Haha, het loopt aardig gelijk op zie ik . Ik heb op Yara gestemd, vooral omdat Noa nog altijd als een jongensnaam in mijn hoofd zit van Noah.
Ik vind Noa wel mooier klinken, toch heb ik Yara gekozen omdat Noa(h) hier bij ons meest voor een jongen wordt gebruikt
Noa vind ik echt een meisjesnaam, Noah niet. Al zijn er ook jongens die Noa genoemd worden en meisjes die Noah genoemd worden...maar zolang de verdeling is zoals bv. in 2011 (Noa 12 jongens en 489 meisjes, Noah 482 jongens en 19 meisjes) zie ik Noa als een meisjesnaam en Noah als een jongensnaam. Qua uitspraak zit er natuurlijk geen verschil in.