Twijfel jongensnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door kaatjekaat, 22 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatjekaat

kaatjekaat Nieuw lid

22 nov 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Wij zouden graag willen weten hoe jullie hier over denken:

De uitgerekende datum komt nu wel erg dichtbij en we hebben nog steeds geen jongensnaam!
    De jongensnaam die onze 1e voorkeur heeft is aan het begin van het jaar door een collega aan haar zoon gegeven. Helaas is het kindje kort daarna overleden.
    Hoewel wij wel op dezelfde afdeling werken hebben wij niet heel veel contact met elkaar. Toch kan ik me voorstellen dat het voor haar heel confronterend moet zijn als wij deze naam aan ons kindje gaan geven mocht het een jongetje zijn. Aan de andere kant is het een naam die veel voorkomt (top 10), dus zal ze het waarschijnlijk vaker mee gaan maken.

De overige namen die we hebben, staan we niet 100% achter (of één van ons niet).

Wat zouden jullie doen, voor die naam gaan of toch een andere naam kiezen.

2. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Dat is lastig...Kun je het met haar bespreken? Denk je dat ze het geheim kan houden? Het gaat natuurlijk om het eerste moment. Natuurlijk weet zij ook wel dat er vast andere kindjes zijn die zo genoemd zijn of genoemd kunnen worden. Maar zo vlak achter elkaar zal voor haar heel moeilijk zijn. Ik zou het met haar bespreken denk ik. in iedergeval dat het geen verrassing meer is voor haar wanneer het kindje word geboren. Dan kan ze er alvast aan wennen. En je verhaal uitleggen. Ik denk dat ze het begrijpt.
    Had je je kindje ook zo genoemd als het wel een gezond kindje was geweest?

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik zou het wel tegen haar zeggen zodat de klap minder groot is. Maar vind niet dat je een andere naam moet kiezen.

4. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook aan haar vertellen dat jullie dezelfde naam hebben gekozen en deze nog steeds mooi vinden. Maar dat jullie het haar wel willen vertellen omdat het misschien confronterend voor haar is. Ik neem aan dat ze hier begrip voor heeft.

5. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    dat vind ik ook

6. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik zou het niet veranderen als dat echt DE naam is voor jullie maar ik zou het wel eventjes aan haar zeggen op voorhand dat ze niet te veel schrikt.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het ook met haar bespreekbaar maken.

Als het echt DE naam voor jullie is zou ik het bij die naam houden>Zeker als het een collega is waar je niet echt super veel contact mee hebt.
    Vind het anders als het bijvoorbeeld een familielid is of vrienden die je veel ziet.

8. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Gewoon bespreken met haar!

Wij zijn ook ons zoontje enkele dagen na de bevalling verloren en het is altijd confronterend om de naam te lezen bij andere mensen.
    Maar voel me ook altijd heel trots!

Enige tijd geleden kwam een 'vage' kennis naar me toe die ook deze naam in gedachten hadden maar het toch eerst aan mij kwijt wilde.
    Ik vond het heel fijn dat ze dat deed en heb dr uiteraard vertelt dat ze die naam moest kiezen!
    Waarschijnlijk reageert jou collega net zo.

Succes!

Deel Deze Pagina