Noah; te populaire naam dus niet doen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Marleenxx, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleenxx

Marleenxx Lid

23 mei 2017
    36
    1
    8
    Vrouw
    Wat vinden jullie van populaire namen? Wel of niet voor gaan. Ik neig ernaar om daarom een andere naam te kiezen.. maar moet je niet gewoon kiezen wat je mooi vind.. ?

Ik vind deze naam erg mooi en past bij zijn broertje, betekenis vind ik mooi. Alles klopt eigenlijk maar hij staat natuurlijk op nr 1 . :(

Wat zijn jullie ervaringen? Dan maar een andere naam? Maakt het later eigenlijk nog uit? Heeft een kindje daar veel last van..

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als het dé naam is, maakt het mij niet uit of hij landelijk nummer 1 is of nummer 567 ;) Ik zeg dus doen!

Mijn naam is nooit populair geweest, maar ik zat toch 8 jaar in de klas met een naamgenootje. Geen schade door opgelopen ;)

Harperhazel vindt dit leuk.
  3. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Je moet een naam kiezen waar je je goed bij voelt.;)
    Als Noah de naam is dan zou ik die ook gewoon geven

4. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ik heb dezelfde twijfel als jij met de naam Sem. Vinden em beiden leuk, en lang wilde ik ook deze naam, maar nu twijfel ik juist omdat i eigenlijk geen top 10 naam wil, eerste boeide het me weinig, nu wel. Zullen de hormonen wel zijn.... Kan je dus niet echt helpen maar wil wel meegeven dat je niet de enige bent met die twijfel! Gaat hier ook op en neer. Succes in ieder geval!

5. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Als het DE naam is.. zou ik me er weinig van aantrekken of ie wel of niet in de top 10 staat eigenlijk. Gaat er om of het voor jullie goed voelt.

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Gewoon doen!
    Over 5 jr noemt niemand z'n kind nog Noah. Is altijd met die populaire namen, over een poosje zijn het weer hele andere namen.

7. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Als het goed voelt zou ik het gewoon doen!

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.874
    5.111
    113
    Eens

9. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Eens, als 'alles klopt aan de naam' zoals je zelf zegt... Dan is het echt zonde om te gaan switchen vanwege de populariteit. Bovendien zijn populaire namen tegenwoordig lang niet meer zo populair dan vroeger toen de halve klas Piet of Jan heette.

Wat heb je liever: een B-keuze naam die niet zo populair is of jouw droomnaam die dan misschien populair is? Garanties heb je vooraf nooit hoe vaak een naam voorkomt in jouw omgeving. Zal je zien dat het straks reuze meevalt. Of niet:confused::mad: maar dan is jullie Noah toch de enige echte en allerleukste toch! :D

Ik zie dat bijna iedereen er zo over denkt hier. Hopelijk helpt het je.:)

10. Baby2onderweg

Baby2onderweg Actief lid

29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Ik zou er ook gewoon voor gaan hoor :thumup:. Wie weet is je tweede keus naam over 2 jaar wel nummer 1 om maar wat te noemen.

11. K00

K00 Niet meer actief

Gewoon doen! En hier heb ik hem pas 1 x bij een meisje en 2x bij een jongen gehoord

12. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Heb al eens gereageerd op een soortgelijk topic. Ik ben zelf geen voorstander van populaire namen omdat mijn broertje (heeft een top 10 naam) dat nooit leuk heeft gevonden bij meerdere naamgenoten in de klas te zitten. Daarnaast heb ik 3 collega's met een kindje dat Noah heet, dat zou mij persoonlijk tegenstaan. Buiten dat vind ik Noah wel een leuke naam :)

13. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik vind het zelf ook een mooie naam. Een van mijn beste vriendinnen heeft haar kindje zo genoemd twee jaar geleden en vind het nu toch wel heel jammer dat hij zo populair is. Voor mij zou het zeker een reden zijn om toch voor een andere naam te gaan helaas

14. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Nog niet zo lang geleden was hier een topic over. Populariteit is relatief, je kan nog even nazoeken of de naam ook heel populair is in de provincie waar je woont. En verder ter illustratie, mijn oudste heeft een top 10 naam. Een jaar na haar werd er achter ons een meisje met dezelfde naam geboren maar verder ken ik geen andere meisjes met haar naam. Mijn jongste heeft een naam die afgelopen jaar op 85 stond, op mijn werk is een half jaar later nog een kindje zo genoemd door collega's, ik kwam erachter dat de dochter van een andere collega (jaartje ouder) zo heet en onlangs zag ik dat een oud klasgenootje haar dochter ook zo heeft genoemd. Terwijl je dus zou verwachten dat ik die naam niet zo snel zou tegenkomen.

Ga voor de naam die je mooi vindt dus!

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Gewoon doen.

Ik heb het 3 jaar geleden ook gedaan, een top 3 naam gekozen. Tot nu toe heeft er nog geen kindje met dezelfde naam bij haar in de groep gezeten (2x kinderdagverblijf en 1x peuterspeelzaal).

Wij hebben ook nog eens een naam gekozen die al jaren populair is, dus waarschijnlijk over 5 jaar ook nog wel.

Noah stond hier ook op het lijstje voor een jongen. Erg leuke naam.

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Als het dé naam is voor mij, zou ik hem gewoon geven. Boeien dat het dan een top 10 naam is bijv. Zolang jij in jouw directe omgeving niemand zou kennen die zo heet zou ik me niet druk maken.
    Ik vind Noah ook erg mooi voor een jongen, maar dat vindt mijn man niets, dus dat zou 'em al niet worden.

Harperhazel vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Trouwens, hier staat voor een meisje Sofia erg hoog op ons lijstje. Laat dit nou net de populairste naam ter wereld zijn! ;)
    In mijn omgeving ken ik niemand die zo heet duss..

Harperhazel en Dubbelfriss vinden dit leuk.
  18. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik zou het nooit doen. Ik hou van unieke namen. Het liefst namen die zelden voorkomen.
    Maar je kan alleen zelf bedenken hoe vervelend je het vindt.

19. Gloriosa

Gloriosa Bekend lid

10 okt 2016
    506
    309
    63
    NULL
    NULL
    Hée, hier staat de naam ook in de top 3. Zo'n mooie jongensnaam!
    Wij twijfelen ook om de zelfde reden. Ik dacht nog aan de naam Joah, zelfde stijl maar minder populair.. Hoorde laatst ook Noach, maar dat is toch wat minder mooi vind ik.

20. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik zou me zeker niet door een lijstje met populaire namen laten tegenhouden. Over 10 jaar ziet dat lijstje er weer heel anders uit.

Deel Deze Pagina