Noah; te populaire naam dus niet doen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Marleenxx, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Mijn ene zoon heeft een naam die dat jaar op nummer 1 stond en op het hele kdv is er geen enkel ander kind met die naam. Mijn andere zoon heeft een naam van ergens in de 80 en, je raad het al, bij hem op de groep zit er nog 1 :).

2. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Niet mee eens, zie bovenstaand bericht. Mijn broertje is 25 en zijn naam staat nu nog in de top 10 ;)

3. Betsy

Betsy Niet meer actief

Los van het feit dat dat maar over 1 naam gaat, misschien staat ie over 10/20 jaar niet meer in de top tien. En misschien kies je nu wel een naam die over 5 jaar ineens in de top tien staat. Feit blijft dat je het gewoon niet weet.
    En ik dacht dat je een naam koos omdat je hem mooi vind, niet om uniek te zijn.

4. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ben het met je eens dat je dat van tevoren niet weet. Wij kiezen een naam omdat we hem mooi vinden en om uniek te zijn. Hou zelf wel van unieke namen :) dat is ook persoonlijk.

5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Maar dat is een kwestie van smaak :)

Libra89 vindt dit leuk.
  6. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.867
    113
    Vrouw
    Als het voor jullie DE naam is zou ik er gewoon voor gaan!

7. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik ken iemand die heeft net haar baby Emma genoemd, meest populaire naam maar ik ken maar 1 andere Emma.
    Terwijl 'seizoensnamen' als Fayen en Lynn veel vaker voorkomen omdat ze een kortere periode in zijn.

Als het de naam is, gewoon doen!

8. sportmeisje

sportmeisje Actief lid

8 sep 2014
    271
    246
    43
    Onlangs een topic geopend met ongeveer dezelfde vraag. Inmiddels bevallen en zo ontzettend blij dat we hem deze naam hebben gegeven!! Past helemaal.
    Dus volg je gevoel! :thumup:

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Als het voor jullie de naam is gewoon doen. Uiteindelijk heb je binnen verschillende regio's ook nog weer top 10. De naam van mijn jongste staat al een paar jaar in de landelijke top 10, maar hier staat ie niet in de regionale top 10. Ik heb haar naam hier in het dorp ook nog niet gehoord/gelezen. Als dat top 10 toch een dingetje blijft zou je altijd kunnen kijken naar de top 10 van jouw regio.

10. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik vind het ook een mooie naam. Maar hier in de kennissenkring en op school bij dochtertje zie ik hem wel vaak langskomen. Van de ene kant denk ik: als het voor jullie echt de naam is en het voelt goed, dan doen!
    Maar ik heb zelf ook namen van ons lijstje geschrapt omdat ze ineens helemaal populair werden. De naam die wij voor dochter heel leuk vonden, zagen we in de weken voor haar geboorte ineens op tig kaartjes bij de verloskundige staan. Dat gaf voor ons persoonlijk een 'oké, laat maar'- gevoel.

Ook nu, de meisjesnaam die wij op 1 hebben staan, juist omdat hij in deze omgeving weinig tot niet voorkomt, heb ik nu al op 6 kaartjes bij onze verloskundige zien staan, en ik ben nog niet halverwege de zwangerschap. Die lijkt dus ook populair te worden.

En ergens vind ik dat dan jammer. Ik kan zelf niet goed aangeven wat ik er zo erg aan vind, eigenlijk. :confused:

11. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Vind noah heel mooi en had voor ons toekomstige zoontje deze naam MAAR hij klopt niet voor mij gevoel bij dit kindje
    Wat ik probeer te zeggen als die naam juist voelt voor jullie kindje dan zeker weten doen!

12. abdomen

abdomen Niet meer actief

Eigenlijk hoor ik de naam Noah nooit.

In een klas waar ik les gaf zaten drie (!) jongens die Jarno heten. Puur toeval, daar deze naam helemaal niet vaak voorkomt (tenminste niet hier). Zo zie je maar weer he. Hetzelfde meegemaakt met Twan. Alleen de schrijfwijze was anders (Toin).
    Ik denk dat een naam maar kort populair blijft. Over een paar jaar is er weer iets anders.

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn jongste zoon heeft een naam die niet eens in de top 100 voorkomt, hij heeft 8 klasgenootjes en je raadt het al, toch een naamgenoot.

Maar mijn kinderen zitten alledrie niet bij een Noah op de groep.

Als het voor jullie de naam is, gewoon doen.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

ligt eraan. Is het voor een jongetje? Dan hoor je hem best regelmatig.

Mijn nichtje heet Noah en voor een meisje hoor je hem heel weinig.

15. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Niks van aantrekken. Als jij 'm mooi vind gewoon lekker doen!

16. Neilia

Neilia Niet meer actief

Pas heeft een vriendin van mij een zoontje met die naam gekregen.
    Is het eerste jongetje wat ik ken met deze naam.
    Hoor em hier nooit in de omgeving.

17. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Hier hebben we geen Noah in de omgeving.. ken ook niemand die zo heet.. Ik zou het dus gewoon doen :p

18. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Als je het een mooie naam vindt dan zou ik het gewoon doen. Heb geen top 10 naam, maar we hadden op de basisschool een k1 een k2 en een k3 in de klas. Puur toeval. Wij vonden het totaal niet erg.

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wat grappig. Ik had Jarno geheten als ik een jongen was geweest. Het is inderdaad niet een naam die je vaak hoort

Deel Deze Pagina