Noah

Discussie in 'Babynamen' gestart door Deurtje, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wat vinden jullie van de naam Noah, voor een jongen.
    We weten nog niet wat het wordt, een meisjenaam hebben we al eeuwen, maar tis toch ook wel handig om een jongensnaam te hebben he, haha

Ik vind Noah erg mooi, maar ben alleen wel bang dat veel mensen denken dat het dan een meisje is, de meisjesnaam Noa hoor je tenslotte ook best vaak.

Meningen/ervaringen graag! :D

2. Niet meer actief

Ik ken 2 jongetjes die zo heten maar om eerlijk te zeggen is mijn eerste gedachte vaak.. 't is een meisje....

Ik vind de naam niet zo geweldig maar je hoort hem wel al vaker voor een jongetje.

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Tja, ik snap idd dus dat je dat zegt... het is echt een naam voor een jongen (met h), maar mensen raken misschien toch vaak in de war.

Ach ja, het moet maar gewoon een meisje worden, dan hebben we tenminste al een naam :)

4. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Mijn neefje heet Noah! En het is een jongen ja ;) Is gewoon engels voor Noach. En Noach was een man,daarom snap ik de naam Noa voor een meisje ook niet..

5. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Heyy

Wij hebben ook al een hele tijd een naam voor een meisje en voor een jongen weten we het niet!
    Ik vind Noah ook super mooi voor een jongen,mijn voorkeur!
    Mijn vriend vind het ook een mooie naam maar wil het niet door Noah Boeken-> bekende pokerspeler!
    Dus ik vind het zeker een mooie naam voor een jongen!
    En dat het een meisjesnaam is vind ik niet!

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Leuke reactie :D
    Die pokerspeler ken ik niet, maar dat is dus wel een man neem ik aan? hihi

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik denk bij Noah niet per definitie aan een meisje, zeker niet als het geschreven wordt met een -h op het eind. Noah is trouwens eerder een jongensnaam dan een meisjesnaam, zoals hierboven ook al geschreven is.

8. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Hahaha ja das een lekker ding hoor :)

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Noah vind ik persoonlijk voor een jongen. Wij hadden dan ook Noah gekozen als het een jongentje zou worden.

10. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik vind Noah ook een super leuke naam. mocht ik zwanger worden dan is dat bij ons ook een van de opties.

11. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Hé ik zit met het zelfde probleem. Ik heb al een hele mooie meisjesnaam, maar een jongensnaam weet ik niet. Ik ben ook bij Noah uitgekomen (nog niet aan mn man voorgelegd) en twijfel ook of het niet ook als meisjesnaam gebruikt wordt. Ik denk wel dat je het dan met een 'korte a klank' uit moet spreken en idd de H er achter schrijven.

het is gewoon engels voor Noach en das een man. Het betekend overigens 'rust of troost' of 'lang leven'

12. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik weet niet of je de film The Notebook kent, ik was echt helemaal verliefd op die film! Als je die film hebt gezien weet je wel zeker dat je hem Noah wilt noemen hihi :p http://www.moviemeter.nl/film/18062

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wat een leuke en positieve reacties allemaal zeg, vind de naam steeds leuker worden, haha

@ Rowena, heb de pokerspeler even gegoogled en die ziet er idd niet verkeerd uit! ;)
    Heb The Notebook niet gezien, maar zal hem onthouden!

14. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Rowena, daar moest ik idd ook direct aan denken! :) Bij mij staat Noah om die reden ook in m'n lijstje van jongensnamen voor als ik zwanger ben.

15. unner

unner Bekend lid

17 dec 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Ik ben juf en heb jongens én meisjes in de klas gehad die Noa(h) heetten. Ik vind dat het voor beide kan dus ik zou zeggen: ga ervoor. Succes!

16. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik vind het wel een mooie naam maar in mijn omgeving zijn er heel veel kinderen die zo heten.

17. ookmama

ookmama Lid

15 aug 2008
    49
    18
    8
    de naam Noa voor een meisje komt uit de bijbel. Het is dus wel echt een meisjesnaam. Ik vind het als meisjes naam erg leuk. Voor een jongen niet.

18. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Vind Noah voor een jongen een erg leuke/mooie naam. Lekker doen zou ik zeggen.
    Noah betekent trouwens rust, troost.
    Heel mooi dus!

19. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Huh? Nu ken ik mijn weg wel in de Bijbel, maar waar komt Noa als naam van een vrouw dan voor?

Noah is engels voor Noach, en dat is in de Bijbel toch echt een man ;)

20. ookmama

ookmama Lid

15 aug 2008
    49
    18
    8
    Het staat er ook niet heel vaak, maar ik heb het even opgezocht voor je. Numeri 26:33:

.... De namen van de dochters van Selofchad waren Machla, NOA, Chogla, Milka en Tirsa.

Dus echt een meiden naam.

Deel Deze Pagina